Mihinkäs osastoon tämmöinen kuuluu, Nuhvin pikkupikkuveli?
Haalasin tontilleni metsän reunassa n. 23 vuotta seisoneen otsikossa mainitun kuljetuslaitteen. Hämmästys on suuri lähemmin tutustuttuamme! Moottori ( 1.8 D ) pyörittämällä käsin toimii hyvin, myös akuilla. Ovet jäykkiä, mutta toimivat, ovien lukotkin puhalluksen jälkeen moitteettomasti. Piranhat ovat rosmoilleet vuosien kuluessa katkaisimia kojetaulusta, katkoneet virtajohtoja, pertanat. Mutta, että ruuvit ja mutterit aukeavat ihmeen helposti ajan kulusta huolimatta.
Käsijarru on himpun jumissa, voi voi. Muuten pyörät kaikki neljä pyörivät jopa samaan aikaan. Ruosteessa helmat ja aikoinaan lievästi kolaroitu taka vasen kulma.
Ei voi kuin olla samaa mieltä siitä, silloin autot tehtiin raudasta.
Tästä autosta meinaan tehdä AitanLukko Ky:n liikkuvan mainoksen, eli kunnos(tan)tutan sen.
Sähkötöihin ja osiin tarvitsen apuja, laittakaapa vihjeitä. Kiitos.
Leyland Sherpa 240 Van
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Hieno homma .Kyseinen automalli on kadonnut melko totaalisesti liikenteestä.LarsKarel kirjoitti:Tästä autosta meinaan tehdä AitanLukko Ky:n liikkuvan mainoksen, eli kunnos(tan)tutan sen.
Hattu päähän ja hyvästi!
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Nyt ollaan oikealla asialla, mielenkiinnolla seuraan rojektin etenemistä
Noitahan oli postilla aikoinaan paljon, minäkin ajoin yhden postiauton jyväskylästä heinolaan, aika vekkuli laite
Pari kaveria ajoi maarataa takavuosina ja heillä oli keikkaautona tommonen
Kerran haapajärveltä palatessaan rupesi keittelemään ja vettä joutui lisäilemään jatkuvasti,
avasivat kannen siitä ja löytyi 12 halkeamaa mutta liikkui silti, tosin ei enää korjattu
Noitahan oli postilla aikoinaan paljon, minäkin ajoin yhden postiauton jyväskylästä heinolaan, aika vekkuli laite
Pari kaveria ajoi maarataa takavuosina ja heillä oli keikkaautona tommonen
Kerran haapajärveltä palatessaan rupesi keittelemään ja vettä joutui lisäilemään jatkuvasti,
avasivat kannen siitä ja löytyi 12 halkeamaa mutta liikkui silti, tosin ei enää korjattu
Mukana kuin peräpukama!
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1547
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Alkaa olla jo aika harvinainen kampe, ei muuta kuin, laitahan "herpa" kuntoon
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 11
- Liittynyt: 20 Marras 2009, 17:45
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Nyt on sitten Sherpa laitettu talliin, kuivaan sellaiseen. Haasteena on sivu- ja taka helmapellit; ovat aika haperoa. Uusia ei kai saa enää mistään? Onko kenelläkään tiedossa autopeltiseppää joka voisi nuo osat tehdä? Vihjaiskaapa kiitos.