Nuhviin kansiremonttia

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Lepa
Proto suunnittelija
Viestit: 110
Liittynyt: 14 Touko 2007, 14:07
NLCF r.y jäsen Nro: 30
Paikkakunta: Oulu/Siikalatva

Nuhvista oli alkanut kesken sirkkelin pyörityksen puksuttaa hieman savua ja sen jälkeen kuulunut ylimääräisiä ääniä. Epäiltyinä oli kertokangen laakerit, mutta kannen aukaisun jälkeen löytyikin murtunut venttiili.

Kuva

Oliskohan Oulussa sopivaa korjaamoa, joka osaisi vaihtaa venttiilit, työstää kannen ja tarkistaa samalla suihkut?

Kannattaisikohan samalla vaihtaa kiertokangen laakeriliuskat? Kuvat tosin hieman valehtelevat ja korostavat värejä, ruskeat pisteet muissa kuin puhtaassa laakeriliuskassa ovat vain öljyä.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5158
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

Laakerit näyttää hyvin vähän kuluneille mutta paljon on epäpuhtauksia kiertäny öljyn joukossa
Samoiten tuo kannen karstaisuus pisti silmään, saattaapi jo valskata öljyrenkaatkin jonkin verran
Mukana kuin peräpukama!
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

" Oliskohan Oulussa sopivaa korjaamoa, joka osaisi vaihtaa venttiilit, työstää kannen ja tarkistaa samalla suihkut? "

Oulusta en tiedä ,mutta eihän Raahekaan taida paljon kauempana olla, olen tettättänyt kahteen kolmoseen kansiremontin Raahen Ammattiopistolla Puh. 08-2105111, tekevät autopuolella remonttia myös kesän aikana.
Istukoiden koneistus 5 kpl,venttilien koneistus 6 kpl, purku, puhdistus, kasaus,tasohionta, pakoventtiili - istukan teko ( ammattimieheh työ ) noin 150 €.
Venttilien ohjarit ja kumit laitettiin myös uudet.
Tuo ammattimiehen työn teettivät Raahen Moottorikoneistamolla puh. 08-2236855, tässä paikassa olen tettänyt aikoinaan myös yhteen kolmoseen kansiremontin, muutaman kampiakselin hionnan ja tuohon kolmoseen vm.61:seen myöskin sylintereittn porauksen joskus 20 - 25 vuotta sitten.
Tarkemmin kun katsoin niin taidat asua Oulussa ja onkohan nuffi Siikalatvalla ?
Laitoin myös yv:tä :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Löytyyhän sieltä Oulustakin moottorikoneistamo, http://www.omk.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; saattaa olla muitakin, mutta tämä tuli näin aamutuimaan mieleen :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Pärre
Kolmos -nuffisti
Viestit: 11
Liittynyt: 06 Touko 2007, 21:12
Paikkakunta: Haukipudas

Haukiputaalla on ainakin yksi koneistamo jolla olen teettänyt kansitöitä. Sellainen kuin Kärkkäinen Roope, asuu tuossa Haukiputaan ABC:n tykönä.
Vastaa Viestiin