Leylandin NOSTOLAITE ei laskeudu
Valvoja: automies560
Siinä hatussa pitäisi olla"litistetty"sivu ja vastaavat lovet valukotelossa vastakkaisilla sivuilla joista toinen matalampi=lukitus auki ja toinen syvempi=lukitus päällä.Käännä hattu auki asentoon ja jos nostolaite laskee vika löydetty/korjattu,jos ei laske vaatii lisätutkimuksia.
3DL -60,4DM-61
Okei täytyy taas mennä kattelee ku pääsen ulos, oon ollu vähä vatsa taudissa.
Viimeksi ku kävin kattoo ni otin sen hatun pois ja kiersin sitä tankoa (traktori ei ollu käynnissä) niin kauan että sen olisi saanu nostettua pois,joku jousi sieltä näkyi ni laitoin äkkiä takasin.
Eli seuraavalla kerralla pistän leilan käymään ja yritän sitten säätää sitä.
Viimeksi ku kävin kattoo ni otin sen hatun pois ja kiersin sitä tankoa (traktori ei ollu käynnissä) niin kauan että sen olisi saanu nostettua pois,joku jousi sieltä näkyi ni laitoin äkkiä takasin.
Eli seuraavalla kerralla pistän leilan käymään ja yritän sitten säätää sitä.
Leyland
Morjesta vaan kaikki jotka ootte auttanu mua "Leilan" kuntoon saamisessa...
Ja räjäytys kuva jonka sain oli pirun hyvä,mutta päätin silti että ennen kun saan enemmän tuhoa aikaseks ni soitin tohon lähellä toimivalle traktori gurulle,ni se tulee kattoo kunhan vaan kerkee!
Voin kyllä vielä ilmotella mikä leilaa vaivasi kun se selvii!
Ja räjäytys kuva jonka sain oli pirun hyvä,mutta päätin silti että ennen kun saan enemmän tuhoa aikaseks ni soitin tohon lähellä toimivalle traktori gurulle,ni se tulee kattoo kunhan vaan kerkee!
Voin kyllä vielä ilmotella mikä leilaa vaivasi kun se selvii!
Leyland
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
tyhjillä varsilla ei meinaa laskee millää alas, mistä se johtuu, iha sama mihi suuntaa mitäki vipua nykii, sit ku esim kevy klapisirkkeli aisoilla nii tulee kyllä alas nii että rymähtää, sitäkää ei saa laskemaa hitaammin vaikka minkä tekee, malli siis 270 -73
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Siinä on todennäköisesti Suomessa maahantuojan toimesta asennettu vetokuokku, ns.hissikoukku. Yhtä todennäköisesti koukun nostoraudat jumittavat pystykoteloiden sisällä. Kokeileppa laskeeko vetovarret paremmin, jos annat vetokoukun laskeutua samallapa_turpeinen kirjoitti:tyhjillä varsilla ei meinaa laskee millää alas, mistä se johtuu, iha sama mihi suuntaa mitäki vipua nykii, sit ku esim kevy klapisirkkeli aisoilla nii tulee kyllä alas nii että rymähtää, sitäkää ei saa laskemaa hitaammin vaikka minkä tekee, malli siis 270 -73
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
ketjuilla nostettava koukku on tässä
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
ei oo vielä mulla kesää nähny tää kone
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
No sitten on varmaan sama tauti, kuin yhdessä 4/65 Nuffissa, joka oli seissyt pitkään ajamatta ulkona, kaikki veto-ja nostovarsien tapit, sekä silmämunat olivat ajan myötä ruostuneet. Siinä ei ja nostovarret ihan miehen painolla alas mennyt. Otappa veto-ja nostovarret irralleen ja voitele ne hyvin. Samalla voit koettaa meneekö pelkät nostokynkät alas, eli ne jotka ovat repun yläkannessa kiinni. Jos ne laskevat suosiolla, niin sitten ovat vaan kaikki varret ajan myötä vähäisestä käytöstä johtuen ryytyneet.
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
ne menee alas ku käy ite painamassa, on se ollu käytössä koko ajan mut ei minulla
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 178
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
- Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
- Paikkakunta: kokkola
Kiitos paljon kaikille osaa ottaneille,tuli vastaisuuden varalle hyviä vinkkejä.
Tässä minun tapauksessa kyllä vähän hävettää kun vika oli niin yksinkertainen että vipu oli irti siitä hammastanko kelkasta istuimen alla ja lisäksi ei ollut ensimmäinnen kerta,sitä se vanhuus on.
Tässä minun tapauksessa kyllä vähän hävettää kun vika oli niin yksinkertainen että vipu oli irti siitä hammastanko kelkasta istuimen alla ja lisäksi ei ollut ensimmäinnen kerta,sitä se vanhuus on.