Vaihteeksi 10/42 ongelmia
Valvoja: automies560
Voi elläimen käsi tätä nuhvin omistajan arkea....juuri kun toisesta päästä sain kuntoon niin ensin jäätyi 4kk vanha akku ja sitten kajahti startti. Akulla ei niin kauheeta paniikkia kun siinä on takuu ja varmasti menee siihen mutta startti sanoi työsopimuksen irti ja kun virta-avainta kääntää niin naksuu mutta jos kopistelee startin päähän niin satunnaisesti koittaa pyöräyttää. Hemmetin huonosti silloinkin, eli kai se sitten on rikki. Mistä ko. osa kannattaa hankkia ja osaako joku sanoa hintaluokkaa? Vasi voiko vika olla jossain muualla? Kaiken vitutuksen jälkeen keksin yhden positiivisen homman näiden ongelmien kans. Kohta oon vaihtanu 90% osista niin pakkohan tuon on jo pelata sen jälkeen 
ennenkun ruuvvaat startin irti, niin koitappas vaihtaa se startin ohjaus rele. Itsellä se oli paukahtanu ja oireet oli about samanlaiset kuin sulla. Säkällä pääset startin remontista 1e hintaisen releen hankinnalla.jsirkko kirjoitti:Voi elläimen käsi tätä nuhvin omistajan arkea....juuri kun toisesta päästä sain kuntoon niin ensin jäätyi 4kk vanha akku ja sitten kajahti startti. Akulla ei niin kauheeta paniikkia kun siinä on takuu ja varmasti menee siihen mutta startti sanoi työsopimuksen irti ja kun virta-avainta kääntää niin naksuu mutta jos kopistelee startin päähän niin satunnaisesti koittaa pyöräyttää. Hemmetin huonosti silloinkin, eli kai se sitten on rikki. Mistä ko. osa kannattaa hankkia ja osaako joku sanoa hintaluokkaa? Vasi voiko vika olla jossain muualla? Kaiken vitutuksen jälkeen keksin yhden positiivisen homman näiden ongelmien kans. Kohta oon vaihtanu 90% osista niin pakkohan tuon on jo pelata sen jälkeen :)
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
Jos startti pyörähtää, kun sitä kopistelee, niin minä ainakin ensin tarkistaisin startin takapään laakeroinnin ja hiilien kunnon. Minulla oli joskus vastaava ongelma, että satunnaiseesti pyöri ja välillä sitten vasta kun starttia samalla kun yritti startata, niin vähän kevyesti kolkutteli. Ongelma poistui, kun startin takapään laakeroinnin korjasi.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
Näinhän se menee kuten tuossa kirjoitettiinUniversalDM4 kirjoitti:Jos startti pyörähtää, kun sitä kopistelee, niin minä ainakin ensin tarkistaisin startin takapään laakeroinnin ja hiilien kunnon. Minulla oli joskus vastaava ongelma, että satunnaiseesti pyöri ja välillä sitten vasta kun starttia samalla kun yritti startata, niin vähän kevyesti kolkutteli. Ongelma poistui, kun startin takapään laakeroinnin korjasi.
Hiilien kosketusvikahan se on jos kopsasu auttaa mutta jos vielä pyörittää
huonosti niin veikkaisin lisäksi ankkurivikaa
Mukana kuin peräpukama!
-
kari t
- Vuoden 2012 Nuffisti
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
Noitten edellämainittujen vikojen lisäksi saattaa kenttäkäämit antaa läpi, aiheuttaa napsumista ja joskus saattaa jopa startatakin aivan kuin ei mitään häikkää oliskaan.
http://www.tyokaluketju.fi/suoritapikah ... Hae+tiedot
Näitä on IKH:llakin.
http://www.tyokaluketju.fi/suoritapikah ... Hae+tiedot
Näitä on IKH:llakin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Noniih, sekin vika on nyt korjattu. IKH:lta löytyi yksi kappale startteja hyllystä hintaan 175e. Akkutalosta uusi akku jäätyneen tilalle takuuseen ja johan muuttui käynnistysääni.....rallattaa niin ettei paremmasta väliä. Hyvin suuniteltu se uusi startti kun vanha pois, ja välilaippa myös pois niin hyvin mahtuu paikoilleen. Yksi kiinnityspultti on vaan melko kelju asentaa paikoilleen.