Esittäydytään
Valvoja: automies560
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 6
- Liittynyt: 05 Tammi 2008, 19:08
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Nuffield ollu talossa uudesta asti eli vuodesta 1966 ja meikäläinen vuodesta 1974. Nuffi palveli työkäytössä tasan 40 vuotta. Nyt on ukko ja traktori eläkkeellä. Nuffin entisöinti pikku hiljaa alkamassa. Tai sanotaanko että entisöinnin suunnittelu on pikku hiljaa alkamassa. Ite oon ajanu Nuffilla siitä saakka kun omamassa riitti painamaan kytkimen pohjaan kun seisoi päällä eli n. viimeiset 30 vuotta. Itsellä ehkä noi museoauto hommat vähän lähempänä traktoreita mutta kyllä se pitäis toi Nuffikin entisöidä.
Kuinka moni täällä harrastaa Nuffeja ajoneuvoharrastus mielessä ja kuinka moni tekee/on tehnyt hommia Nuffilla?
Kuinka moni täällä harrastaa Nuffeja ajoneuvoharrastus mielessä ja kuinka moni tekee/on tehnyt hommia Nuffilla?
1966 Nuffield 10/60 Ten Speed + 15 Datsunia ja VW Derby
Työ - siinä on jotain tuttua,.... niin se on se mikä tehhää.. vai teittittelyäkö se...
Hitto, kun on päässyt unohtuman valtion hommissa...
Joka tapauksessa molempia ajoja Nuhvilla ja toistaiseksi vielä Valmetillakin.
Hitto, kun on päässyt unohtuman valtion hommissa...
Joka tapauksessa molempia ajoja Nuhvilla ja toistaiseksi vielä Valmetillakin.
Työn iloa ja onnistumisen riemua vahvalla kotimaisella.
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1547
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
No hyvin pitkälti on meikäläiselläkin alkanu samoin tuo nuffien kanssa oleminen.mikko1200 kirjoitti:Nuffield ollu talossa uudesta asti eli vuodesta 1966 ja meikäläinen vuodesta 1974. Nuffi palveli työkäytössä tasan 40 vuotta. Nyt on ukko ja traktori eläkkeellä. Nuffin entisöinti pikku hiljaa alkamassa. Tai sanotaanko että entisöinnin suunnittelu on pikku hiljaa alkamassa. Ite oon ajanu Nuffilla siitä saakka kun omamassa riitti painamaan kytkimen pohjaan kun seisoi päällä eli n. viimeiset 30 vuotta. Itsellä ehkä noi museoauto hommat vähän lähempänä traktoreita mutta kyllä se pitäis toi Nuffikin entisöidä.
Kuinka moni täällä harrastaa Nuffeja ajoneuvoharrastus mielessä ja kuinka moni tekee/on tehnyt hommia Nuffilla?
Paitsi että se ensimmäinen traktori jolla opettelin ajamaan oli meille kotiin joskus uutena hankittu Valmet 20 ja siitä oli jo siirrytty nuffield kalustoon.
Niitä meillä olikin sitten neljä kappaletta aktiivi käytössä kotitilalla.
Itselläni on ollut sen jälkeen harrastekäytössä muutamia ja välillä oli päästä käymään jopa niin että oli tulla myytyä se viimeinenkin, mutta eipä päässytkään kun tuli hankittua taas lisää sillä eihän näistä pysty koskaan kokonaan luopumaan
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Jaa-a, elikkäs nimimerkin "nelosnuhvi" takana hääräilee tuleva 18 vuotias sähköasentaja Rantasalmelta. Vanhemmilla yritys jonka yhteydessä hevostyöväline- ja metsätyömuseo. Näitä kokoelmia olen yrittänyt nyt parin vuoden aikana kartuttaa.
Varsinaisia omia projekteja on ollut 5 eri maamoottoria sekä tämä nuhvi jota laittelin vähän kuohkeempaan kuntoon.
Harrastan metsästystä, kalastusta, ampumista ja näitä wanhoja wehkeitä.
Varsinaisia omia projekteja on ollut 5 eri maamoottoria sekä tämä nuhvi jota laittelin vähän kuohkeempaan kuntoon.
Harrastan metsästystä, kalastusta, ampumista ja näitä wanhoja wehkeitä.
Viimeksi muokannut nelosnuhvi, 18 Tammi 2010, 18:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
No itse vuosimallia -64 ja ensimäinen tuttavuus nuffi 460 noin kolmi-
vuotiaana ,jolla velimies urkoitsi erilaisilla tietyömailla ,pohjoisen vesi-
voimalatyömailla kompuran pyörittäjänä ja tietenkin maataloustöitä.
Tunteja tuli nuffiin paljon ja loppuunajetuna se vaihetiin 270 leukkuun
vm.-74 ,jolla jo itsekin ajoin maatalousajoja ,sillä urakoitiin myös
paljon muunmuassa talvisin kalkinlevitystä ,jossa katkesi molemmat
vetoakselit varmaanki jäisistä kyntöpelloista johtuvana, tämä vaihtu
272 vuosimaliltaan -77 ja edeleen syncro 272 vm-79 ,tämä sitten
kotitilani viimeiseen leukkuun 804 vm-81 joka edeleen kotitilalani
etukuormaaja traktorina aputöissä. Ostetuani emännän kotitilan v-89
tuli kaupan mukana IH 574 ,sekä leukku 270 vm-75 ,myöhemin sitten
ostin vielä 702 leukkun vm-81 ja IH vaihdoin 3060 massikaan ,näillä
sitten asutaan vilja ,metsä tilaa. Niin perhettä on vaimo ja viisi lasta.
Sen verran on tekniikka ollut hallussa ,ettei tilalla ole kertaakaan käynyt
liikeen taikka muutakaan korjausmiestä. Ensimäisen kerran jouduin
autua käyttään merkkiliikeessä viime kesänä ,kun airbakin merkkivalo
sytty ja piti katsastukseen saada se kuntoon ,oli melkoinen järkytys
kun laskun sain ,oli nimitäin 850 euron arvonen se valon pimentäminen.
Tuntuu että ei noita uudenpia vehkeitä tohi laittaa kun noin kukkarolle
käy.
vuotiaana ,jolla velimies urkoitsi erilaisilla tietyömailla ,pohjoisen vesi-
voimalatyömailla kompuran pyörittäjänä ja tietenkin maataloustöitä.
Tunteja tuli nuffiin paljon ja loppuunajetuna se vaihetiin 270 leukkuun
vm.-74 ,jolla jo itsekin ajoin maatalousajoja ,sillä urakoitiin myös
paljon muunmuassa talvisin kalkinlevitystä ,jossa katkesi molemmat
vetoakselit varmaanki jäisistä kyntöpelloista johtuvana, tämä vaihtu
272 vuosimaliltaan -77 ja edeleen syncro 272 vm-79 ,tämä sitten
kotitilani viimeiseen leukkuun 804 vm-81 joka edeleen kotitilalani
etukuormaaja traktorina aputöissä. Ostetuani emännän kotitilan v-89
tuli kaupan mukana IH 574 ,sekä leukku 270 vm-75 ,myöhemin sitten
ostin vielä 702 leukkun vm-81 ja IH vaihdoin 3060 massikaan ,näillä
sitten asutaan vilja ,metsä tilaa. Niin perhettä on vaimo ja viisi lasta.
Sen verran on tekniikka ollut hallussa ,ettei tilalla ole kertaakaan käynyt
liikeen taikka muutakaan korjausmiestä. Ensimäisen kerran jouduin
autua käyttään merkkiliikeessä viime kesänä ,kun airbakin merkkivalo
sytty ja piti katsastukseen saada se kuntoon ,oli melkoinen järkytys
kun laskun sain ,oli nimitäin 850 euron arvonen se valon pimentäminen.
Tuntuu että ei noita uudenpia vehkeitä tohi laittaa kun noin kukkarolle
käy.
Viimeksi muokannut nisu, 18 Tammi 2010, 18:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 930
- Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
- NLCF r.y jäsen Nro: 110
- Paikkakunta: Kangasniemi
Empäs ole tiennyt tämänkään aiheen olemassa olosta, mutta pistämpähän muutaman tiedon itsestäni.
Pentu- ja nuoruusajan olin maatilalla Ylä-Savossa jossa ajelin 3:s Nuffilla ja myöhemmin 342:lla. Sen jälkeen SA-INT:ti ilmavoimissa lentokonemekanikkona josta ammattikoulun koneistajalinjalle. Jatkoa seurasi Tekussa konekonstruktio puolella. Leipätyönä oli televerkkojen rakentaminen, kunnossapito, dokumentointi sekä ATK-pohjaisten verkonhallinta järjestelmien kehitys ja opastustyö. Nykyisin eläkkeellä.
Kaksikertaa eronnut ja muutaman kerran karannut
Harrastuksina metsästys metsänhoito ammunta ja tietysti sormien öljyäminen näissä "rakkineissa".
Pentu- ja nuoruusajan olin maatilalla Ylä-Savossa jossa ajelin 3:s Nuffilla ja myöhemmin 342:lla. Sen jälkeen SA-INT:ti ilmavoimissa lentokonemekanikkona josta ammattikoulun koneistajalinjalle. Jatkoa seurasi Tekussa konekonstruktio puolella. Leipätyönä oli televerkkojen rakentaminen, kunnossapito, dokumentointi sekä ATK-pohjaisten verkonhallinta järjestelmien kehitys ja opastustyö. Nykyisin eläkkeellä.
Kaksikertaa eronnut ja muutaman kerran karannut
Harrastuksina metsästys metsänhoito ammunta ja tietysti sormien öljyäminen näissä "rakkineissa".
Junnuh on 70 syntynyt.Ammattina on perushoitaja vuodesta 90 ja entisöinti puuseppä vuodesta97. Hoitohommista todennäkösesti jään eläkkeelle noin 25 vuoden kuluttua. Koneitten rassailua olen harrastanut koko ikäni, koska kotikasvatukseen kuului osana vanhojen koneiden kunnostus.Kaikki piti korjata kotitilalla,koska oli muka niin kallista korjauttaa ammattilaisilla.Hyvä niin elämässä siitä on ollut kyllä hyötyä.
Perheeseen kuulu kolme lasta ja vaimo.Tällä hetkellä entisöin VR.n vanhaa kasarmirakennusta omaan asuinkäyttööni lopputarkastus pitäs tehdä kuulema tämänvuoden puolella.
Motto.Elämä on kallista mutta onneksi hintaan sisälty matka auringon ympäri
Perheeseen kuulu kolme lasta ja vaimo.Tällä hetkellä entisöin VR.n vanhaa kasarmirakennusta omaan asuinkäyttööni lopputarkastus pitäs tehdä kuulema tämänvuoden puolella.
Motto.Elämä on kallista mutta onneksi hintaan sisälty matka auringon ympäri
465 vm 68
Fiat 600 vm 72
Fiat 600 vm 72
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 5
- Liittynyt: 06 Tammi 2010, 12:12
- Paikkakunta: Lumijoki
vuosimallia 83 ollaan, ja ensimmäisen traktorin omistajuutta takana n.3 viikkoa. tuli muutettua hiljattain isosta citystä maaseudun rauhaan ja kaupan päälle tuli nuffield-harrastus. aiemmin vapaa-aika on kulunut lähinnä prätkien ja autojen kanssa... jii-haa.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Kerkän Matti, kotitilan nimen mukaan Syntymävuosi 1985, asuinpaikka ylä-Kainuussa Puolangalla. Koulutukselta ajoneuvoasentaja mutta päätoimi on jo kuudetta vuotta läheisellä hiihtokeskuksella. Harrastuksina autot, kaikenlaiset koneet traktoreista raskaampaan kalustoon, luonto, metsästys joka kylläkin jäänyt vähemmälle ajokoiran kuoltua. Pienimuotoista viljelyä olen nyt aloitellut kotitilalla, lähinnä kuivaheinän tuotanto, ja siinä sivussa kunnostelen vähitellen paikkoja sekä maisemaa perinteitä kunnioittaen.
Leyland traktori tullut läheiseksi siitä syystä että 255:lla sain aikanaan opetella ajamaan ja siitä tuli sitten itselle mieleinen kone. Monenmerkkistä kalustoa kuitenkin on kuten allekirjoituksesta näkyy, ja hommia oon pyrkinyt tasapuolisesti tekemään kaikilla, mikä mihinkin parhaiten sopii.
Autopuolelta mainittakoon että Subarulla ajelen, työautona ollu nyt Patrol ja löytyy tallista vectrakin. Harrastepuolella kuitenkin lähinnä vanhemmat Subarut ja Datsunit, kuulun myös molempiin merkkikerhoihin. Isäukon ensimmäistä ajopeliä vastaava -67 Mossekin on taltioituna.
Leyland traktori tullut läheiseksi siitä syystä että 255:lla sain aikanaan opetella ajamaan ja siitä tuli sitten itselle mieleinen kone. Monenmerkkistä kalustoa kuitenkin on kuten allekirjoituksesta näkyy, ja hommia oon pyrkinyt tasapuolisesti tekemään kaikilla, mikä mihinkin parhaiten sopii.
Autopuolelta mainittakoon että Subarulla ajelen, työautona ollu nyt Patrol ja löytyy tallista vectrakin. Harrastepuolella kuitenkin lähinnä vanhemmat Subarut ja Datsunit, kuulun myös molempiin merkkikerhoihin. Isäukon ensimmäistä ajopeliä vastaava -67 Mossekin on taltioituna.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
Jospa olisi minunkin vuoro esittäytyä.
Elikkä olen 23v automaalari ammatiltani vaikka ei koulutusta ole muutakuin peruskoulu
Yksi tytär on jo kereenny pyörähtään.
Riiuttelemas tulee käytyä järvenpäässä asti
Koneista sen verran että leukulla olen ajamaan opetellut joita nytkin on kaksin kappalein pihassa, hollannit (fiiatit) tulleet myöhemmin kun olimme turvetuotannossa mukana ja nuffi kotiutui viimevuonna
Kaivinkoneina on takeuchi tb016 ja vammas major (ford 6610)
Pikku koneella urakoimme mm. hautojen kaivuuta
Lisäksi harrastuksiin kuuluu vpk, kalastus ja yms
Elikkä olen 23v automaalari ammatiltani vaikka ei koulutusta ole muutakuin peruskoulu
Yksi tytär on jo kereenny pyörähtään.
Riiuttelemas tulee käytyä järvenpäässä asti
Koneista sen verran että leukulla olen ajamaan opetellut joita nytkin on kaksin kappalein pihassa, hollannit (fiiatit) tulleet myöhemmin kun olimme turvetuotannossa mukana ja nuffi kotiutui viimevuonna
Kaivinkoneina on takeuchi tb016 ja vammas major (ford 6610)
Pikku koneella urakoimme mm. hautojen kaivuuta
Lisäksi harrastuksiin kuuluu vpk, kalastus ja yms
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
no pittää maenita itestä sen verran että eukko ja pari perillistä suatu 35 vuon aekana aekaseks ja lehmän paskan haju on tuttu tuoksu ja pitempään oo ollut naemisissa kuin poekamiehenä ja vanahemmiten kun seksi vietti hiipuu niin romun kerräys vietti kasvaa ja zetori talossa pittää olla jos mieli töetä tehä
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 3
- Liittynyt: 05 Tammi 2010, 09:51
Täältä ikää löytyy 15 vuotta. Peruskoulua käydään vielä puolisen vuotta. Koneita on jo omassa omistuksessa tuo Valmet 500 jonka sain perinnöksi papalta ja sillä on ensimmäiset ajokokemukset 5 vuotiaana.
Tuon taavetin olen ostanut puolitoista vuotta sitten harrastuskäyttöön. Nyt pari päivää tuli ostettua vanha volvo N720 kuorma-auto projekti isän työpaikalta.
Tarkoitus olisi tehdä lavetti ensi kesän traktori tapahtumiin, jotta saa kalustoa paikalle.
Tuon taavetin olen ostanut puolitoista vuotta sitten harrastuskäyttöön. Nyt pari päivää tuli ostettua vanha volvo N720 kuorma-auto projekti isän työpaikalta.
Tarkoitus olisi tehdä lavetti ensi kesän traktori tapahtumiin, jotta saa kalustoa paikalle.
Valmet 1102 -80
Valmet 500 -68
Belarus 426 -92
David Brown 950 -62
Volvo N720 -78 kuorma-auto projekti
Valmet 500 -68
Belarus 426 -92
David Brown 950 -62
Volvo N720 -78 kuorma-auto projekti
Ikuinen poikamies Pohjois-Karjalasta, mittarissa ikää yli 50 wee ja tykkää vanhasta romusta (Söyherön kommentti). Traktoreitten parissa työelämä alkanut -70 luvulla, nykyinen köyhä kivityömies Nunnanlahdesta (Nunnanlahdessa on toinen kivityömies jolla on noin 2 miljoonaa € paremmat tulot, huomautus siksi ettei tulee sekaannusta). Köyhyys johtuu varattomista naisista joiden parissa olen joutunut elämään, eikä suinkaan pienestä palkasta jota vielä toistaiseksi saan. Traktoreita on Fordson Dexta -60, Nuffield 4 DM, Nuffield DM 4 ja ihan raatona Nuffield 10/42. Kalusto odottaa aikaa jolloin niiden parissa harrastaminen on täysipäiväistä. Osia ja projekteja on nyt syytä jo ottaa talteen jotta on mitä myöhemmin harrastaa.
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
ja vielä kolmannen polven poikamies