Windows seiska on nyt ilmestynyt, toivottavasti taso ei ole sama kuin kaima lehdessä.
Aijotko päivittää tuon koneellesi vai odotatko koneen vaihtoa vai miten?
Mieleni tekisi jo päivittää ainakin läppäri, kun sitä on jo päivittäneet kaverit kehuneet kevyemmäksi kuin vistaa... saas nähdä, ensivuoden puolella oletettavasti viimeistään...
Windows 7
Valvoja: automies560
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1569
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Kyllähän tuo vista oli susi jo syntyessään, no mulla on ainoastaan läppärissä se, enkä tykkää siitä ollenkaan.
Teetätin tässä vuossitten uuden kotikoneen XPeellä tilauksesta ja on ollut parempi käytössä.
Nyt jos ostaa uuden läppärin, kun pitäisi se ostaa, siinä on vista, mutta lupasivat siihen optiona sen seiskan samaan hintaan kun se tulee.
Miniläppärissä on linux
Teetätin tässä vuossitten uuden kotikoneen XPeellä tilauksesta ja on ollut parempi käytössä.
Nyt jos ostaa uuden läppärin, kun pitäisi se ostaa, siinä on vista, mutta lupasivat siihen optiona sen seiskan samaan hintaan kun se tulee.
Miniläppärissä on linux
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Joo, beeta versioita on ollu testikäytössä jo pitemmän aikaa, itse pääsin tutustumaan sellaiseen syksyllä, mutta käyttökokemus jäi vähäksi...jamppi kirjoitti:Poika on käyttäny seiskaa jo vissiin vuoden muttei kai oikein tykänny
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1569
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Nyt jo näyttääkin olevan uusia koneita myynnissä tuolla seiskalla, ja onhan se toki parempi käyttää kuin vista.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
Velu
Voi olla hiljaista sillä rintamalla. Viimeksi on rahaa maksettu windowsista vuonna 95. Sen jälkeen on konetta vaihdettu, mutta käyttöjärjestelmä on hommattu muulla tavalla. Olen vahvasti suunnitellut ottavani linuxin käyttöön. Tuntuu windowsit muuttuvan aina vaan raskaammiksi ja holhoavammiksi. Miksipä sitä maksamaankaan, nuhvipalsta näkyy aivan hyvin muutenkin.
-
PetriH
- Ylläpitäjä
- Viestit: 223
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
- Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
- NLCF r.y jäsen Nro: 3
- Paikkakunta: Laihia
Windows 7 Ultimate 64 bit käytössä, ja ei ole vanhaan palaamista.
Ainut moitittava asia on että ovat pudottaneet windows movie makerin pois paketista ja tarjoavat tilalle Windows Live elokuvaohjelmaa, jota ei todellakaan kannata edes harkita asentavansa. Niin surkea tekele...
Onneksi pienellä kikkailulla saa toimimaan vanhemmat movie makerit, kunhan ottaa vaikka vistasta sen kansion talteen...
Myöskään itse en tykkää uudesta media playeristä, jota itse olen käyttänyt mp3 ja videoiden katseluun, nämäkin voi tietenkin tehdä mediacenteristä, jota itse olen enemmän käyttänyt viimeaikoina.
Parannuksia onkin jo enemmän mm nopeampi käyttää kuin mikään tähänmennessä tullut windows. ja jos omistat digitv-tikun niin nyt vihdoinkin toimii mediacenterissä myös ylen tekstitykset.
Niin ja uusi tehtäväpalkki vaatii aluksi totuttelua mutta, on varsin kätevä kunhan sitä osaa käyttää hyvin.
Pelejä en ole kokeillut muutakuin GTA4, ja toimii yhtä nopeasti kuin esim Vistassa, myöhemmin varmasti nopeammin kunhan ajurit tästä kehittyvät.
Jos ostatte miniläppäreitä, niin välttäkään Starter editionia, tässä versiossa on niin paljon karsittu ominaisuuksia jotta sitä ei kannata edes harkita!!
Ainut moitittava asia on että ovat pudottaneet windows movie makerin pois paketista ja tarjoavat tilalle Windows Live elokuvaohjelmaa, jota ei todellakaan kannata edes harkita asentavansa. Niin surkea tekele...
Onneksi pienellä kikkailulla saa toimimaan vanhemmat movie makerit, kunhan ottaa vaikka vistasta sen kansion talteen...
Myöskään itse en tykkää uudesta media playeristä, jota itse olen käyttänyt mp3 ja videoiden katseluun, nämäkin voi tietenkin tehdä mediacenteristä, jota itse olen enemmän käyttänyt viimeaikoina.
Parannuksia onkin jo enemmän mm nopeampi käyttää kuin mikään tähänmennessä tullut windows. ja jos omistat digitv-tikun niin nyt vihdoinkin toimii mediacenterissä myös ylen tekstitykset.
Niin ja uusi tehtäväpalkki vaatii aluksi totuttelua mutta, on varsin kätevä kunhan sitä osaa käyttää hyvin.
Pelejä en ole kokeillut muutakuin GTA4, ja toimii yhtä nopeasti kuin esim Vistassa, myöhemmin varmasti nopeammin kunhan ajurit tästä kehittyvät.
Jos ostatte miniläppäreitä, niin välttäkään Starter editionia, tässä versiossa on niin paljon karsittu ominaisuuksia jotta sitä ei kannata edes harkita!!
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Justi asentelen läppärille, saas nähdä miten pelaa 
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kylläpä se kävi kivuttomasti. Alle puolituntia itse asennus, pari tuntia tiedostojen varmuuskopio ennen asennusta. Jostain tää kaiveli vielä 4 gt lisätilaa pääkiintolevylle, jota vista "pimitti"
Versio on englanninkielinen Ultimate 7.
Versio on englanninkielinen Ultimate 7.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
276 - 303 € jos menet kaupasta ostaan hintaseurannasta katoin... (Ultimate Pack) taisi halvin versio lähteä 100 €.
OEM yms. versiot (jotka tulee koneen mukana) toki eri hinnoiteltuja.
OEM yms. versiot (jotka tulee koneen mukana) toki eri hinnoiteltuja.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1569
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Eikun uutta läppäriä vaan hankkimaan, jos kerran pelkkä käyttiskin maksaa jo tyyliin 300egee, alta viidensadan saa jo tehokkaita ja niissä on se jo asennettuna 
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5158
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Pojalle hain Lahdesta reilu kuukausi sitten HP:n perusläppärin hintaan 290€
Siinä taisi kyllä olla vielä XP, tai en tiedä mutta edullinen kone minusta
Siinä taisi kyllä olla vielä XP, tai en tiedä mutta edullinen kone minusta
Mukana kuin peräpukama!
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1569
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Edullisia ovat, ja saahan sitä kotikoneitakin ja ihan tehokkaita alta neljänsadan.
Itse tykkään tuosta miniläppäristä matkoilla pitää mukana, se kun ei paina eikä vie paljoa tilaa, ja oli todella edullinen hankkiakin.
Ja akun kestokin on todella pitkä.
Itse tykkään tuosta miniläppäristä matkoilla pitää mukana, se kun ei paina eikä vie paljoa tilaa, ja oli todella edullinen hankkiakin.
Ja akun kestokin on todella pitkä.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."



