Harrasteviljelyalat?
Valvoja: automies560
-
ahven
- Mr. Lordi Nuffield
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
tietysti suapi ottaa käyttöön mutta on sitten toenen seikka jos on suatu valtion avustuksija kyseisen lohkon metittämisseen voe tilanne muuttuu ja joutuu maksamaan suahut avustukset takasin korkojen kanssa. en tiijä mikä aeka pittää olla kulunna ennen kuin sua huoletta tehä pelloks
aja millä ajat mutta majorilla loput
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
riistapeltoa oon pitänyt 0.3 ha, loput pellot on vuokrattu pois,ja pieni hernemaakin on ollut joka kesä. peltotyöt oon tosin tehnyt voortilla.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
ehdotan bannia foorumille moisesta pyhäinhäväistyksestä! (ei vaan)nuhvi63 kirjoitti:riistapeltoa oon pitänyt 0.3 ha, loput pellot on vuokrattu pois,ja pieni hernemaakin on ollut joka kesä. peltotyöt oon tosin tehnyt voortilla.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
no johan nyt! metsäajot ajan kuitenkin kaikki leukulla,voortilla mettään ole asiaa... nuhvilla niitellään tienpientareita ym.kevyttä,antaa vanhuksen huilata.sakkuli kirjoitti:ehdotan bannia foorumille moisesta pyhäinhäväistyksestä! (ei vaan)nuhvi63 kirjoitti:riistapeltoa oon pitänyt 0.3 ha, loput pellot on vuokrattu pois,ja pieni hernemaakin on ollut joka kesä. peltotyöt oon tosin tehnyt voortilla.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Kyllä kai se minäkin harrasteviljejilä olen. Omaa tukien piirissä olevaa maata 0n noin 10 ha, mutta sitähän tulee myös lissää koko ajan kun harrastan kaivurilla pellonraivausta
Sitten olen omalla kalustolla "urakoinut" vuosittain viljaa kypsäksi asti naapurille 8 - 12 ha, sekä ihan joskus omalla Casella, joskus erään toisen naapurin omilla traktoreilla, sille sellaiset 87 hehtaaria keväisin kylvökuntoon, syksyisin vähän kyntöä.
Nuffieldmasterille ehdottaisin että kannattais tutkiskella mahdollisuutta ryhtyä tilatunnuksella pienviljeliäksi ja saamaan maataloustukea EU:lta ja valtiolta. Saisit vähän harrasterahaakin muutoinkin kannatettavaan touhuun.
Nuffieldmasterille ehdottaisin että kannattais tutkiskella mahdollisuutta ryhtyä tilatunnuksella pienviljeliäksi ja saamaan maataloustukea EU:lta ja valtiolta. Saisit vähän harrasterahaakin muutoinkin kannatettavaan touhuun.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Tässä kotitilalla peltoa n. 25 hehtaaria kaikki vuokrattu naapurille, riistapeltoa 4 aaria ja 3 aaria perunapeltoo itellä.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
Nuhvelentin veli
- Mr. Lordi Nuffield
Peltoa ei ole, mutta metsää on jonkin verran. Metsähommia varten tuo 460 alunperin ostettiin (ja siellä sitä pääasiassa on käytettykin)
Tenspeed ostettiin alunperin moottorin takia 460:n varaosiksi
, mutta väliin tuli kevät ja kelirikko, joten 460 tuli kuntoon ennen kuin 10/60 kotiutui....
Tästä syystä hääty sitten tuo Tenspeed värkätä tämmöseksi pihakoneeksi, ko ei sitä viittiny romuihinkaan pistää (ja sattu olemaan se DM-4:n persvärkki varaosina valmiiksi
).
Tenspeed ostettiin alunperin moottorin takia 460:n varaosiksi
Tästä syystä hääty sitten tuo Tenspeed värkätä tämmöseksi pihakoneeksi, ko ei sitä viittiny romuihinkaan pistää (ja sattu olemaan se DM-4:n persvärkki varaosina valmiiksi
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
Eilen pääsin testaamaan sampo kymppi puimuria, tilan pellot vuokrattu ulkopuoliselle, mutta jäihän sinne keskelle mukava kaistale ohraa sampollekkin
Vielä olisi harrastupeltoa kauralla puoli hehtaaria sekä 3 aaria riistapeltoa.
Ens kesäksi pitäisi rohmuta lisää peltoalaa
On se jännä kun tästä kotilalta loppui varsinainen maataloustoiminta viitisen vuotta sitten, nyt lähtee hiljalleen taas nousuun nuoremman isännän toimesta eli minun. Tosin kuuskytluvun koneilla 
Ens kesäksi pitäisi rohmuta lisää peltoalaa
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
Aha, kuvablogi taas kontallaan. No kuvat tulee myöhemmin 
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Viesti:
Sama homma sama homma, mutta väliä kerkesi olla miltei 30 vuotta.nelosnuhvi kirjoitti:Eilen pääsin testaamaan sampo kymppi puimuria, tilan pellot vuokrattu ulkopuoliselle, mutta jäihän sinne keskelle mukava kaistale ohraa sampollekkinVielä olisi harrastupeltoa kauralla puoli hehtaaria sekä 3 aaria riistapeltoa.
Ens kesäksi pitäisi rohmuta lisää peltoalaaOn se jännä kun tästä kotilalta loppui varsinainen maataloustoiminta viitisen vuotta sitten, nyt lähtee hiljalleen taas nousuun nuoremman isännän toimesta eli minun. Tosin kuuskytluvun koneilla
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Konekalustoani: 255 - 2100 - 262S - 804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
Yhdyn edellisiin puhujiin, väliä oli 21 vuotta. Se näissä pitkissä väleissä on varmasti pahin, kun pellot pääsee vesakoitumaan. Meilläkään isä ei hoitanut tilan lopettamisen jälkeen, ymmärrettävästi, kuin tilakeskuksen ympäröiviä peltoja. Suurimmat ja parhaat lohkot yht. n. 6,5 ha on vielä tällä hetkellä varsin vahvaa koivikkoa.Nuffieldmaster kirjoitti:Sama homma sama homma, mutta väliä kerkesi olla miltei 30 vuotta.nelosnuhvi kirjoitti:Eilen pääsin testaamaan sampo kymppi puimuria, tilan pellot vuokrattu ulkopuoliselle, mutta jäihän sinne keskelle mukava kaistale ohraa sampollekkinVielä olisi harrastupeltoa kauralla puoli hehtaaria sekä 3 aaria riistapeltoa.
Ens kesäksi pitäisi rohmuta lisää peltoalaaOn se jännä kun tästä kotilalta loppui varsinainen maataloustoiminta viitisen vuotta sitten, nyt lähtee hiljalleen taas nousuun nuoremman isännän toimesta eli minun. Tosin kuuskytluvun koneilla
Vaan eiköhän ne saa raivailtua, talon konekalusto on kuitenkin 20 vuoden takaisesta ottanut ison kehitysaskeleen 255:ta 804:seen.
Oletteko kukaan muuten myyneet raivattavaa puuta energiapuuksi, sellaista oon tässä suunnitellut, kun sille vesakolle ei oikein muutakaan järkikäyttöä ole? Maksetaanko siitä sen vertaa että saisi pellot puhtaaksi eikä jäisi itselle kulujen puolelle?
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
Nyt sain kuvatkin nettiin
http://kuvablogi.com/nayta/2739895/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kotipihassa niitettynä 12 hehtaaria heinikkoa/vesakkoa ketoon. Lisäksi kasvamassa hieman perunaa jonka nostoa varten hankin tänä kesänä käytetyn nostokoneen. Asunnon pihassa kasvimaalla hieman perunaa, sipulia, mausteyrttejä ja juureksia kasvamassa omaan käyttöön. Lisäksi muutama kymmenen aaria peltoa ihan joutilaana. 
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
ja vielä kolmannen polven poikamies