Leylandin sähköt.
Valvoja: automies560
-
s.laaksonen
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 2
- Liittynyt: 12 Joulu 2008, 11:55
- Paikkakunta: Lohja
Onko totta että leyland 384 vm 1971 on plus maadoitus eli plussa johto akulta tulee runkoon? Sähkö kaavio näyttäisi sellaista. 
Seppo L
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5158
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Kumpikos laturi sulla siinä on, vaihto vai tasavirta, se taitaa ratkaista asian
Mutta eiköhän tuo alunperin ole ollu vaihtovirtalaturilla joten silloin olis - maadotteinen
Mutta eiköhän tuo alunperin ole ollu vaihtovirtalaturilla joten silloin olis - maadotteinen
Mukana kuin peräpukama!
-
Leukkumies
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Korjaamokirjan mukaan 384:sta on ollut + ja - maadoitettuna tasavirtalaturilla ja kolmas vaihtoehto ollut vaihtovirtalaturi tietty - maalla. Vanhimmissa 384:ssa (niissä joissa lukee mallinumeron yläpuolella sivupellissä vielä Nuffield) tainnut olla + maadoitus järkiään, uudemmissa sitten taas miinusmaadoitus.
Omassakin - maadotteisessa leukussa on edelleen tasavirtalaturi käytössä, ja siinä on kaikki sähköt (johtosarjat) alkuperäiset, joten voisi ajatella että suurinosa 384:sta on ollut alunperin tasavirtalaturilla.
Omassakin - maadotteisessa leukussa on edelleen tasavirtalaturi käytössä, ja siinä on kaikki sähköt (johtosarjat) alkuperäiset, joten voisi ajatella että suurinosa 384:sta on ollut alunperin tasavirtalaturilla.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla
[/quote]



