Kevät keikkuen tulevi

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

paekallinen muuttolintu tulivat eelen rastaat harvennus alakaa heti
aja millä ajat mutta majorilla loput
nuffi59
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 854
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:48

Tulipa siinä eilen aamulla aikaisin lähdettyä pilkkiongelle, kun lupasi kivaa päivää tulevaksi.
Aamulla oli pari astetta plussan puolella , mutta iltapäiväksi lämpeni jo +15 asteeseen.
Siinä alkoi haalarit päällä olo tuntua tukalalta päivänmittaan, mutta ei lämmin luita riko.
Kalojen yhteistyöhalu oli hiukka terv.pers....tä, mutta hienolla ja tyvenellä ilmalla kelpasi nautiskella. :) 8)
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

harmittaa toesaalta kun nuo lumet ruppee hävvimään niin sitä jootuu tuonne pellolle hommiin ja kun oes muutaa mielenkiintosempoo tekemistä kun tuokii paskan ajo es merkiks no kärsittävä se kae on kun kerran kevät tulloo
aja millä ajat mutta majorilla loput
mape
Proto suunnittelija
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 20:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

ahven kirjoitti:harmittaa toesaalta kun nuo lumet ruppee hävvimään niin sitä jootuu tuonne pellolle hommiin ja kun oes muutaa mielenkiintosempoo tekemistä kun tuokii paskan ajo es merkiks no kärsittävä se kae on kun kerran kevät tulloo
mikäs sen mukavempaa kuin paskaajo :lol: :lol:
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

2 piäskkii nähty tänä uamuna
aja millä ajat mutta majorilla loput
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

Kuva

Eipä ole päässyt karhua näkemään tänä keväänä, mitä nyt näitä jälkiä kyllä näkee, vaikka voihan olla että se seuraa ihmisten touhuja ihan läheltä mutta ei näyttäydy.
Koneenpäältä ja veneestä olen kyllä päässyt niitä näkemään muutaman kerran.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

paskat ajettu ja pellot kuivaa silimissä taetaa tulla kesä,ollaan aekataalussa kaks viikkoo eellä
aja millä ajat mutta majorilla loput
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

Kyllähän tuo kevät näyttää edistyvän ihan kivasti kun saatiin tuota sadettakin, on vaan tuota routaa maassa ja varsinkin tieverkossa vielä kohtalaisen paljon.
Toivottavasti ei nyt sitten liikaa sada, kuten edellisenä kesänä satoi.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
nuffi59
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 854
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:48

Juu, polttopuupinon pohjia ehdin alotella tekemään kun alkoi satelee reippaasti vettä ja kun sokerista on tehty, niin keskeytyi hyvin alkanut työ. :lol:
Vaan tästä se kesänteko alkaa, kun routa ja jää sulaa vauhdilla pois.
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
Tammi
Nuhvitietäjä
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Marras 2007, 00:23
Paikkakunta: Nunnanlahti

Pielinen on vielä rannoiltakin jäässä, yleensä ennen vappua on verkot olleet tuossa lahdella. Nyt on vasta muutama katiska kokeeksi saatu veteen. :?:
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
pets
Nuhvitietäjä
Viestit: 241
Liittynyt: 22 Syys 2007, 00:34
Paikkakunta: Hämeenlinna

Eilen sain viimeiset kynnettyä. Nyt aloitin äestystä. Huomenna jatkuu.
Maa oli muuten jäässä kyntäessä vielä.
DB-990 jd-6200 jd-6410 jd-6430 tc-54 Suburban
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1684
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

Ohranjyvät saatu piilotettua 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
pets
Nuhvitietäjä
Viestit: 241
Liittynyt: 22 Syys 2007, 00:34
Paikkakunta: Hämeenlinna

Huomenna aloittaa kylvöt. Melkein 20h olisi kylvö valmiina.
DB-990 jd-6200 jd-6410 jd-6430 tc-54 Suburban
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

koivussakin näyttää olevan hiirenkorvat
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Vastaa Viestiin