Lämmitetäämpä tätäkin palstaa välillä, kun tuntuu olevan taas aika hiljaista.
Elikkä, Scaniaprojekti on taas prioriteettiasteella: 1, parin vuoden tauon jälkeen. Nyt olisi pientä kysyttävää, kun täällä pyörii muutamia raskaampaan kalustoonkin erikoistuneita.
Kysymyksessä on Vabiksen vaihdelaatikko G-670, eli 5-vaihteinen perusvaihteisto kaksiportaisella planeettaosalla.
Alunperinhän nämä planeetat toimivat toisella kepillä, mutta omistajan käsikirjassa v-64 oli maininta, että planeetta toimisi paineilmalla.
Onkohan vaihdekepin nuppi tässä 76:n uudemmassa laatikossa ollut samanlainen, kuin Scania 110:n nuppi..ts. pitkä nuppi, jossa ura liukukytkimelle sivussa. (Toisessa Vabiksessani nimittäin on tämmöinen paineilmalla toimiva planeettavaihteisto josta puuttuu vaihdekepin nuppi)
Jos joku voisi pikkuisen auttaa tässä asiassa, niin projekti etenisi taas aimo harppauksen.
Scania-Vabis L-76
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...