nuhvi 1960v universal 3dl. öljyn paine.
Valvoja: automies560
-
pekkajanuhvi
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 4
- Liittynyt: 22 Huhti 2026, 08:45
- Konekalustoani: nuffield3dl tree 1960.
moro taas nuhvin kaverit.nyt on kesä ja nuhvissa on uudet öljyt 10/30 farm universal 61 universail 3dl.. onko öljyn paine ok kun se on alkuperäisen mittarin mukaan 30 jotain lb: moottori kylmä.vai onko pumppu,pumpun jousi,luoti väljä.saako öljyn paine laskea siitä alaspäin miten paljon ettei tule moottori vaurioita.tv.pekkajanuhvi.
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1569
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Vähän turhan alhaiselta paineet vaikuttaa, toki mittarikin voi näyttää väärin. Itse ottaisin kyllä öljypohjan pois paikaltaan ja puhdistaisin sen ja imusiivilän. Niillä on taipumus pikeentyä ja silloin öljypumppu ei pysty imemään ja antamaan kunnollisia paineita.
Joskus se piki on öljypohjassa kuin bitumia ei lähde sieltä ja sihdistä kovin helpolla pois. Omissa Nuhveissa tuo on kyllä auttanut öljynpaineisiin kohottavasti
Joskus se piki on öljypohjassa kuin bitumia ei lähde sieltä ja sihdistä kovin helpolla pois. Omissa Nuhveissa tuo on kyllä auttanut öljynpaineisiin kohottavasti
-
pekkajanuhvi
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 4
- Liittynyt: 22 Huhti 2026, 08:45
- Konekalustoani: nuffield3dl tree 1960.
kiitos vastauksesta .täytyy tutkia,palataan asiaan.tv.pekka.
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1569
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Venttiilikoneistosta näkee hyvin jos voitelu on liian vähäistä kun ottaa venttiilikopan pois. Ja tässä mallissahan on vielä jakopää ketjulla, eli sekin antaa helposti ääntä jos paineet ovat liian alhaiset.
-
Massey-Nuffield
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 888
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Tietty; mulla 10ssä oli samaa. Konehuollin yhtehdessä kannattaa se jousi vaihtaa. Imun laipan välisä on paperitiiviste. Jos se vuotaa, yleisöljyä ei mihinkä pitäis laittaa. Moottoriin omat perään omat.... Omassa on lämpyänä tyhjäkäynnillä n.30. Kylmänä 50.
Sain vanhalta asiantuntijalta ohjeen, kesällä 20w50 joka on vanhoihin moottoreihin tehty. Omassa pikkurattorissa nousi 20->50een.
Nuffiin laittanut 30set moottoriöljyt. Niillä em 30/50 arvot.
Tosiaan sitä vok ulkopullisella mitgarilla kokeilla. Samalla lohkon reikä, onko tukossa, vielä X1r lisäainr on toimiva . Sitäkin kannattaa kokeillanäitä ennen kun
Alkaa purkaan suotta
Sain vanhalta asiantuntijalta ohjeen, kesällä 20w50 joka on vanhoihin moottoreihin tehty. Omassa pikkurattorissa nousi 20->50een.
Nuffiin laittanut 30set moottoriöljyt. Niillä em 30/50 arvot.
Tosiaan sitä vok ulkopullisella mitgarilla kokeilla. Samalla lohkon reikä, onko tukossa, vielä X1r lisäainr on toimiva . Sitäkin kannattaa kokeillanäitä ennen kun
Alkaa purkaan suotta
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä



