Leyland 270 Ruiskutuspumppu

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

OttuM
Proto suunnittelija
Viestit: 103
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
NLCF r.y jäsen Nro: 547
Paikkakunta: Roi

Mikä auttaisi kun simms ruiskutuspumppuu ei 'tarvi' öljyä vaihtaa vaan lisätä.
Jonnekkin öljy katoaa, ulkoisia vuotoja ei ole.
Vaiko selviäisikö 'paksummalla' öljyllä mikä on suositus. (jos ei)
Korjaatuisiko jos tiivisteet vaihtaa, vai onko r-pumppu niin sökö
ettei tiivisteillä selviäisi ja romuttamolta 'vähänkäytetty'.
Moottori käy hyvin. Eikä savuta. En tiedä mitkä ovat syöttöpaineet pumpussa kun ei ole mitattu.
Jos pumpun tiivisteet vaihtaa, pitääkö pumppu irroittaa kokonaan tiivisteiden vaihtoa varten?.
OttuM
Proto suunnittelija
Viestit: 103
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
NLCF r.y jäsen Nro: 547
Paikkakunta: Roi

Q1. Onko mahdollista irroittaa ruiskutuspumppu ilman että ei aukase moottorin jakopäänkoteloa?

Korjausoppaassa Leyland 384 (5.Pa1.pdf) Kappale B6 Ruiskutuspumppu.

Siinä käsitt. neuvottaisiin kuinka irroittaa ruiskutuspumppu.

Q2. Toimiiko ohjeistus samoin Leyland 270 -ssä?.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

Kyllä. Jakopäänkopasta se pikku lätkä auki syöttöpumpun kohdalta.
Siellä on 3 kuusiokolopulttia joilla on ratas kinni syöttöpumpussa.
Ne auki niin pumpun muut pultit voi avata.
Ratas ei tipu mihinkään.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
OttuM
Proto suunnittelija
Viestit: 103
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
NLCF r.y jäsen Nro: 547
Paikkakunta: Roi

Ruiskutuspumppu ja suuttimet ovat huollossa.
Kun pumpun sitten asentaa paikoilleen ja merkit jakopäässä kohdalleen.

Tuleeko pumpussa ennakko automaattisesti vai pitääkö se säätää erikseen pumpussa?.
onkose tuo 20 astetta 270;n ennakko?..

Asennusohjeen mukaan ajoitusosoitin pumpun nokka-akselin päähän jne.
Kun ei ole 18G1114 ajoitusosoitinta oletteko sen tehneet ja millä mitoilla?.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Pumppu ei sopine jakopään rattaaseen kuin yhteen asentoon, ja ratas ei mahdu kotelossa "hyppäämään" pois kohdiltaan.
Periaatteessa siis riittänee, kun pumpun asentaa samaan asentoon, jossa se on ollutkin.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

Niin, mutta onhan siellä rattaassa hahlomaiset pultinreiät, joiden puitteissa saa ennakkoa säätää.
Taitaa jäsenten kirjastossa olla se Velimatin tekemä juttu 465 Nuhvin ennakon säädöstä, ja malli siitä ajoitustyökalusta pumpun persiiseen.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
OttuM
Proto suunnittelija
Viestit: 103
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
NLCF r.y jäsen Nro: 547
Paikkakunta: Roi

Kiitokset vastausviesteistä.
Tuli hyvät neuvot tarpeeseen.
Nyt täytyy muistaa kiinnittäessä vauhtipyörän kampiakselille, että (ajoituksen säätö) tapinreikä, kotelonreikä ja ykkössylinterissä on puristus kohdallaan.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

Ei taida käydä se huimapyörä kuin yhteen asentoon.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
OttuM
Proto suunnittelija
Viestit: 103
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
NLCF r.y jäsen Nro: 547
Paikkakunta: Roi

Huimapyörässä on kaksi ohjaintappia, ne ovat vastakkaisilla puolin kehää (180 astetta), ovat yhtä paksuja kuin pitkiäkin.
Ja ovat yhtä kaukana huimapyörän keskipisteestä, sekä ovat kahden kiinnityspultin reikien keskivälissä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Toinen tappi on hieman epäkeskeisesti kehällä, pyörimissuunnassa, ei sovi kuin yhteen asentoon. Myös vauhtipyörän pulttijaossa lienee 1 pulttiväli eri, ei sovi siinäkään kuin yhteen asentoon.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Vastaa Viestiin