hytti majuriin
Valvoja: automies560
Riippuu tietysti minkälaiset vaatimukset Sinulla on.
Yksi tuttavani kauppasi ensimmäisissä 4000 Voorteissa ollutta ohjaamoa. Siis sitä, joka oli pyöreiden lokasuojien päällä.
Näissä vanhemmissa ratkoreissa kannattaa miettiä ohjaamoon kulkua ja varauloskäyntiä. Tankki, ratti ja vaihdelaatikko keppeineen ovat aikamoisia hidasteita isokenkäisille. Katollinen turvakaarikin auttaa pikkuisen.
Yksi tuttavani kauppasi ensimmäisissä 4000 Voorteissa ollutta ohjaamoa. Siis sitä, joka oli pyöreiden lokasuojien päällä.
Näissä vanhemmissa ratkoreissa kannattaa miettiä ohjaamoon kulkua ja varauloskäyntiä. Tankki, ratti ja vaihdelaatikko keppeineen ovat aikamoisia hidasteita isokenkäisille. Katollinen turvakaarikin auttaa pikkuisen.
Työn iloa ja onnistumisen riemua vahvalla kotimaisella.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nettikoneessa http://www.nettikone.com on joskus ollut myynnissä valmiita hyttejä majoreihin. Kannattaa tehdä sitten kerralla tukeva jos itse tekee, sellainen rättikoppi on varsinainen surmanloukku jos vahinko sattuu, avotraktorissa on vielä jonkinlainen mahdollisuus etes hypätä pois, tosin vain teoreettinen sekin.
Tosiaan hyvä turvakaari neliöputkesta tekemällä sekä siihen lippa niin on tyhjää parempi, eikä ole talvella ikkunat jäässä tai huurussa kuten noissa kopeissa tulee aina olemaan jos ei sitten rakentele sitä niin tiiviiksi ja ilmanvaihtoa hyväksi että ne lasit lämpenee...
Tosiaan hyvä turvakaari neliöputkesta tekemällä sekä siihen lippa niin on tyhjää parempi, eikä ole talvella ikkunat jäässä tai huurussa kuten noissa kopeissa tulee aina olemaan jos ei sitten rakentele sitä niin tiiviiksi ja ilmanvaihtoa hyväksi että ne lasit lämpenee...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Tämä voisi olla yksi vaihtoehto: http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 8b4c371469
Huutonetissä on myös joku hytin aihio: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=71997521
Minulta löytyy versio näiden välistä, ainakin hinnallisesti, 40e tai tarjous. En tiedä missä on ollut, mutta siinä on putkikehikko, joka on pellillä päällystetty. Ovi on hukassa ja lasit rikki. Saattaa olla Junkkari-merkkiä, ainakin vähän samannäköinen, kuin Junkkarit oli joskus.
Huutonetissä on myös joku hytin aihio: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=71997521
Minulta löytyy versio näiden välistä, ainakin hinnallisesti, 40e tai tarjous. En tiedä missä on ollut, mutta siinä on putkikehikko, joka on pellillä päällystetty. Ovi on hukassa ja lasit rikki. Saattaa olla Junkkari-merkkiä, ainakin vähän samannäköinen, kuin Junkkarit oli joskus.
Tässä yksi hyvä vaihtoehto.
http://www.nettikone.com/viewMachine.ph ... 2&id_smake
Ostin tuolta viime vuoden puolella hytin jossa oli kaikki ikkunat ja
ovet ehjiä 200 euroo.
Pelkän kehikon olis saanu satasella.Raaka-aineet tollaseen maksaa
varmasti enemmän.Ne on junkkarin tekemiä ja painaa pirusti.
Niitä on varmasti vielä myymättä , sen verran paljon niitä oli.
Voin kaivella myyjän puhelinnumeron jos on tarvis.
http://www.nettikone.com/viewMachine.ph ... 2&id_smake
Ostin tuolta viime vuoden puolella hytin jossa oli kaikki ikkunat ja
ovet ehjiä 200 euroo.
Pelkän kehikon olis saanu satasella.Raaka-aineet tollaseen maksaa
varmasti enemmän.Ne on junkkarin tekemiä ja painaa pirusti.
Niitä on varmasti vielä myymättä , sen verran paljon niitä oli.
Voin kaivella myyjän puhelinnumeron jos on tarvis.
Osaisko kukaan sanoa, että minkä merkin hytti tuolla huuto netissä oli tuo vanhan näkönen?? Sen mallista hyttiä olen majoriin haaveillut, koska se on paraiten sopiva.Alkeellinen, mutta hyvän näkönen vanhan koneen päällä Onnistaako ite tehä tuon näköstä hyttiä??
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Eikös se ole ns.Laahiston koppi. Vanhassa traktorissa luonnollisesti pyöreänurkkainen on paras ulkonäöllisestisakari kirjoitti:Osaisko kukaan sanoa, että minkä merkin hytti tuolla huuto netissä oli tuo vanhan näkönen?? Sen mallista hyttiä olen majoriin haaveillut, koska se on paraiten sopiva.Alkeellinen, mutta hyvän näkönen vanhan koneen päällä Onnistaako ite tehä tuon näköstä hyttiä??
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 96
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 21:59
ihan vain vinkki, mulla on nuhvissa tuommonen ns. laahiston hyttä päällä ja voin kokemuksesta sanoa että on pirun ahdas ja varsinki kulku on vaikeaa jos oikealla puolen ovi
mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
tämmönenkin myynnissä: http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 5e8d81d14f
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Tässäpä "siisti" litsku traktoriin http://www.nettikone.com/muu-merkki/rat ... in/1132048" onclick="window.open(this.href);return false; huh, huh.. sulattoon
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Ei sulattoon vaan kunnostukseen kuten myyjä sitä kunnostusaihiona on myymässäkin. Jollei itsellä olisi tuollaista (ei käytössä vaan taltioituna) niin olisin vilpittömän kiinnostunut. Kappale traktorihistoriaahan tuollainen on.
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Olipahan sitä aikoinaan vaikka minkälaisia suojia kuskeille, oli puusta tehtyjä vanerikoppeja, ja tuli sitten nämä rättikopit, tyhjää parempia kuitenkin, kun turvamääräykset tulivat, sitten piti olla traktoreissa turvahytit, että oikessa olet historiiaa jälkipolville, ja järkikädessä missä näiden suojien suojassa ajellaan.
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput