Projekti: Kolmonen kotiutui

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

06 Maalis 2008, 20:51

raskiiko sitä ajellakkaa kun näin kommeeta ruvettaa tekemään ja ainakkii pouta kessee toivotaan vai mitä :?:
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

06 Maalis 2008, 21:06

Niin no ei nämä tulekkaan kuin hyvin kevyisiin ja vaarattomiin töihin. Kolmonen saa palvella kesällä heinätöissä, on juuri ideaali traktori ketjuharavan, seiväskairan ja paalikärryn vetoon. 460 tulee puhtaasti hupi ja "Näyttely" ajoon. Joskus toki voisi äestäkin ja kärriä vetää, mutta pusikot kierrän kaukaa :D

Valametti on sitten noihin muihin töihin tarkoitettu, kun siinä on tuo käpyvahingon estinkin.


Kolmoseen muuten kaipailisin moottoriöljyn täyttökorkkia, eihän kukaan muista saako jostain muusta siihen käypäistä?

Samoin muistaako kukaan moottorin kupeessa olevan nesteenpoistoropun kierrettä, pitäisi tulppa etsiä siihen kun hanakin on jonnekkin matkan varrella hävinnyt...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

09 Maalis 2008, 20:09

Jahas, maalauksia jatkettu molempien traktorien mustien osien kohdalla.
Taitaa tulla niin komeata, jotta hurautan kesällä molemmat samalla kertaa maaliin :lol:

Kampiakseli on vieläkin koneistamolla, mitään ei ole kuulunut :?
Nyt on vielä tuo mittasählinki, joten tiedäppä mitä tehdä...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

11 Maalis 2008, 15:07

No niin, nyt taas pitkästä aikaa kuuluu, Jopa yllättävän hyvää :D

Kampiakseli menee vielä kiillottamalla, ja stantartilaakerein.
Se valmistuu torstaiksi.

Vielä pitäisi keretä paikata öljypohja, kokeilen ensin kemiallista metallia, jos ei onnistu niin sitten pitää etsiä uusi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
nuffi59
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 854
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:48

11 Maalis 2008, 16:00

Sepä hyvä juttu kun kiillotuksella pääsi.Ei ne kaulat sitten kovin pahoja olleet. :)

Mites tuon öljypohjan kanssa jos hitsailisit korjauksen?
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

11 Maalis 2008, 16:38

nuffi59 kirjoitti:Sepä hyvä juttu kun kiillotuksella pääsi.Ei ne kaulat sitten kovin pahoja olleet. :)

Mites tuon öljypohjan kanssa jos hitsailisit korjauksen?
Hitsauksen hitsaus on ehkä hankalaa, samoin kun alumiiniin on imeytynyt jo öljyä. Mahtaa olla paikkaamaton paikka :lol: Paikkaa siinä on, noin puolen pohjan alalla :shock:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

11 Maalis 2008, 22:28

One thistle, maybe two among the roses.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

14 Maalis 2008, 19:33

Joutessa kokeiltu maalisävyjen toimivuutta :D

Kuva

Öljypohja on "hieman" paikkailtu, mutta kokeillaan jos se tuolla kemiallisella metallilla pitäisi...

Kuva

Kilpailevan merkin lokasuojavalojen tunnelit pääsee kolmosnuffiin. Katsotaan jos ei sattuisi olemaan pahoja hylkimisongelmia...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

15 Maalis 2008, 05:40

Nuffieldmaster kirjoitti:
nuffi59 kirjoitti:Sepä hyvä juttu kun kiillotuksella pääsi.Ei ne kaulat sitten kovin pahoja olleet. :)

Mites tuon öljypohjan kanssa jos hitsailisit korjauksen?
Hitsauksen hitsaus on ehkä hankalaa, samoin kun alumiiniin on imeytynyt jo öljyä. Mahtaa olla paikkaamaton paikka :lol: Paikkaa siinä on, noin puolen pohjan alalla :shock:
Tuollaiseen hitsausongelmaan saattaa löytyä hyvä ratkaisu osoitteessa www.mobitive.com .Sieltä MVE-kohdan alta löytyy hitsaustarvikkeet.Siellä näyttäisi olevan W 150 LUMIWELD alumiininkorjaussarja joka ei kummoisia työvälineitä tarvi.Jossain vanhemmassa mobilisti-lehdessä oli kuva kun joku korjasi näytösmielessä alumiiniosia ja helpolta ja toimivalta näytti.On muutakin mielenkiintoista tarviketta noilla mobitiven sivuilla :wink:
Hattu päähän ja hyvästi!
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5083
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

15 Maalis 2008, 19:19

anglia67 kirjoitti:
Nuffieldmaster kirjoitti:
nuffi59 kirjoitti:Sepä hyvä juttu kun kiillotuksella pääsi.Ei ne kaulat sitten kovin pahoja olleet. :)

Mites tuon öljypohjan kanssa jos hitsailisit korjauksen?
Hitsauksen hitsaus on ehkä hankalaa, samoin kun alumiiniin on imeytynyt jo öljyä. Mahtaa olla paikkaamaton paikka :lol: Paikkaa siinä on, noin puolen pohjan alalla :shock:
Tuollaiseen hitsausongelmaan saattaa löytyä hyvä ratkaisu osoitteessa www.mobitive.com .Sieltä MVE-kohdan alta löytyy hitsaustarvikkeet.Siellä näyttäisi olevan W 150 LUMIWELD alumiininkorjaussarja joka ei kummoisia työvälineitä tarvi.Jossain vanhemmassa mobilisti-lehdessä oli kuva kun joku korjasi näytösmielessä alumiiniosia ja helpolta ja toimivalta näytti.On muutakin mielenkiintoista tarviketta noilla mobitiven sivuilla :wink:


Alumiinin hitsaus oi ole ongelmallista "ammattimieheltä"Olen korjauttanut hitsaamalla niin nuffin öljypohjan kuin myös muitakin alumiini osia ns. ammatti miehillä :lol: Näitähän täällä Raahessa riittää, meinaan tuolla Rautaruukilla Raahen tehtaalla :lol: Ei varmman ole ongelma myöskään "masteiin" opiskelupaikalla :?:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

15 Maalis 2008, 19:39

Itsekin on tullut tuota alumiinia hitsailtua TIGillä.Moottorikelkan murtunut runko korjattiin aikoinaan kurssilla.Mukavahan sitä oli hitsata kun oli kunnon koneet ja pääsi harjoittelemaan ensin tarpeeksi.Ajatuksissa on jossain vaiheessa hommata itselle oma TIG.Lähinnä tuon motskariprojektin takia 8)
Hattu päähän ja hyvästi!
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

15 Maalis 2008, 20:03

anglia67 kirjoitti:Ajatuksissa on jossain vaiheessa hommata itselle oma TIG.Lähinnä tuon motskariprojektin takia 8)
Ei hassumpi idea 8)
Ilmottelehan kun koneet on hommattu :D
Mukana kuin peräpukama!
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

15 Maalis 2008, 20:29

jamppi kirjoitti:
anglia67 kirjoitti:Ajatuksissa on jossain vaiheessa hommata itselle oma TIG.Lähinnä tuon motskariprojektin takia 8)
Ei hassumpi idea 8)
Ilmottelehan kun koneet on hommattu :D
JEP :wink:
Hattu päähän ja hyvästi!
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5083
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

15 Maalis 2008, 21:13

anglia67 kirjoitti:
jamppi kirjoitti:
anglia67 kirjoitti:Ajatuksissa on jossain vaiheessa hommata itselle oma TIG.Lähinnä tuon motskariprojektin takia 8)
Ei hassumpi idea 8)
Ilmottelehan kun koneet on hommattu :D
JEP :wink:
Nämä minun "ammattimiehet" hitsaavat alumiinia normaalilla puikkohitsauskoneella,vaihtoivat vain napaisuudet keskenään :lol: Tietenkin tuo TIG hitsauskonekin on ok. :lol:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

17 Maalis 2008, 21:17

No nyt on laakeritkin kotosalla, pitänee yrittää löytää aikaa kasata kone ajokuntoon.

Laittelin joutoaikanani nuffiin uudet lokasuojavalot, joita ei ollut ollenkaan ostohetkellä. Onneksi varastostani löytyi suht. sopivat tunnelit ja valotkin.

Mielestäni nuo sopivat melkohyvin nuffin tyyliin, voi joku tietysti olla paljonkin erimieltä.

http://kuvablogi.com/nayta/979229/

Kampura on siistissä paketissa:

http://kuvablogi.com/nayta/979230/
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin