Projekti: Kolmonen kotiutui
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
raskiiko sitä ajellakkaa kun näin kommeeta ruvettaa tekemään ja ainakkii pouta kessee toivotaan vai mitä
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Niin no ei nämä tulekkaan kuin hyvin kevyisiin ja vaarattomiin töihin. Kolmonen saa palvella kesällä heinätöissä, on juuri ideaali traktori ketjuharavan, seiväskairan ja paalikärryn vetoon. 460 tulee puhtaasti hupi ja "Näyttely" ajoon. Joskus toki voisi äestäkin ja kärriä vetää, mutta pusikot kierrän kaukaa
Valametti on sitten noihin muihin töihin tarkoitettu, kun siinä on tuo käpyvahingon estinkin.
Kolmoseen muuten kaipailisin moottoriöljyn täyttökorkkia, eihän kukaan muista saako jostain muusta siihen käypäistä?
Samoin muistaako kukaan moottorin kupeessa olevan nesteenpoistoropun kierrettä, pitäisi tulppa etsiä siihen kun hanakin on jonnekkin matkan varrella hävinnyt...
Valametti on sitten noihin muihin töihin tarkoitettu, kun siinä on tuo käpyvahingon estinkin.
Kolmoseen muuten kaipailisin moottoriöljyn täyttökorkkia, eihän kukaan muista saako jostain muusta siihen käypäistä?
Samoin muistaako kukaan moottorin kupeessa olevan nesteenpoistoropun kierrettä, pitäisi tulppa etsiä siihen kun hanakin on jonnekkin matkan varrella hävinnyt...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Jahas, maalauksia jatkettu molempien traktorien mustien osien kohdalla.
Taitaa tulla niin komeata, jotta hurautan kesällä molemmat samalla kertaa maaliin
Kampiakseli on vieläkin koneistamolla, mitään ei ole kuulunut
Nyt on vielä tuo mittasählinki, joten tiedäppä mitä tehdä...
Taitaa tulla niin komeata, jotta hurautan kesällä molemmat samalla kertaa maaliin
Kampiakseli on vieläkin koneistamolla, mitään ei ole kuulunut
Nyt on vielä tuo mittasählinki, joten tiedäppä mitä tehdä...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
No niin, nyt taas pitkästä aikaa kuuluu, Jopa yllättävän hyvää
Kampiakseli menee vielä kiillottamalla, ja stantartilaakerein.
Se valmistuu torstaiksi.
Vielä pitäisi keretä paikata öljypohja, kokeilen ensin kemiallista metallia, jos ei onnistu niin sitten pitää etsiä uusi.
Kampiakseli menee vielä kiillottamalla, ja stantartilaakerein.
Se valmistuu torstaiksi.
Vielä pitäisi keretä paikata öljypohja, kokeilen ensin kemiallista metallia, jos ei onnistu niin sitten pitää etsiä uusi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Hitsauksen hitsaus on ehkä hankalaa, samoin kun alumiiniin on imeytynyt jo öljyä. Mahtaa olla paikkaamaton paikka Paikkaa siinä on, noin puolen pohjan alallanuffi59 kirjoitti:Sepä hyvä juttu kun kiillotuksella pääsi.Ei ne kaulat sitten kovin pahoja olleet.
Mites tuon öljypohjan kanssa jos hitsailisit korjauksen?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Joutessa kokeiltu maalisävyjen toimivuutta
Öljypohja on "hieman" paikkailtu, mutta kokeillaan jos se tuolla kemiallisella metallilla pitäisi...
Kilpailevan merkin lokasuojavalojen tunnelit pääsee kolmosnuffiin. Katsotaan jos ei sattuisi olemaan pahoja hylkimisongelmia...
Öljypohja on "hieman" paikkailtu, mutta kokeillaan jos se tuolla kemiallisella metallilla pitäisi...
Kilpailevan merkin lokasuojavalojen tunnelit pääsee kolmosnuffiin. Katsotaan jos ei sattuisi olemaan pahoja hylkimisongelmia...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Tuollaiseen hitsausongelmaan saattaa löytyä hyvä ratkaisu osoitteessa www.mobitive.com .Sieltä MVE-kohdan alta löytyy hitsaustarvikkeet.Siellä näyttäisi olevan W 150 LUMIWELD alumiininkorjaussarja joka ei kummoisia työvälineitä tarvi.Jossain vanhemmassa mobilisti-lehdessä oli kuva kun joku korjasi näytösmielessä alumiiniosia ja helpolta ja toimivalta näytti.On muutakin mielenkiintoista tarviketta noilla mobitiven sivuillaNuffieldmaster kirjoitti:Hitsauksen hitsaus on ehkä hankalaa, samoin kun alumiiniin on imeytynyt jo öljyä. Mahtaa olla paikkaamaton paikka Paikkaa siinä on, noin puolen pohjan alallanuffi59 kirjoitti:Sepä hyvä juttu kun kiillotuksella pääsi.Ei ne kaulat sitten kovin pahoja olleet.
Mites tuon öljypohjan kanssa jos hitsailisit korjauksen?
Hattu päähän ja hyvästi!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
anglia67 kirjoitti:Tuollaiseen hitsausongelmaan saattaa löytyä hyvä ratkaisu osoitteessa www.mobitive.com .Sieltä MVE-kohdan alta löytyy hitsaustarvikkeet.Siellä näyttäisi olevan W 150 LUMIWELD alumiininkorjaussarja joka ei kummoisia työvälineitä tarvi.Jossain vanhemmassa mobilisti-lehdessä oli kuva kun joku korjasi näytösmielessä alumiiniosia ja helpolta ja toimivalta näytti.On muutakin mielenkiintoista tarviketta noilla mobitiven sivuillaNuffieldmaster kirjoitti:Hitsauksen hitsaus on ehkä hankalaa, samoin kun alumiiniin on imeytynyt jo öljyä. Mahtaa olla paikkaamaton paikka Paikkaa siinä on, noin puolen pohjan alallanuffi59 kirjoitti:Sepä hyvä juttu kun kiillotuksella pääsi.Ei ne kaulat sitten kovin pahoja olleet.
Mites tuon öljypohjan kanssa jos hitsailisit korjauksen?
Alumiinin hitsaus oi ole ongelmallista "ammattimieheltä"Olen korjauttanut hitsaamalla niin nuffin öljypohjan kuin myös muitakin alumiini osia ns. ammatti miehillä Näitähän täällä Raahessa riittää, meinaan tuolla Rautaruukilla Raahen tehtaalla Ei varmman ole ongelma myöskään "masteiin" opiskelupaikalla
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Itsekin on tullut tuota alumiinia hitsailtua TIGillä.Moottorikelkan murtunut runko korjattiin aikoinaan kurssilla.Mukavahan sitä oli hitsata kun oli kunnon koneet ja pääsi harjoittelemaan ensin tarpeeksi.Ajatuksissa on jossain vaiheessa hommata itselle oma TIG.Lähinnä tuon motskariprojektin takia
Hattu päähän ja hyvästi!
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Ei hassumpi ideaanglia67 kirjoitti:Ajatuksissa on jossain vaiheessa hommata itselle oma TIG.Lähinnä tuon motskariprojektin takia
Ilmottelehan kun koneet on hommattu
Mukana kuin peräpukama!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
JEPjamppi kirjoitti:Ei hassumpi ideaanglia67 kirjoitti:Ajatuksissa on jossain vaiheessa hommata itselle oma TIG.Lähinnä tuon motskariprojektin takia
Ilmottelehan kun koneet on hommattu
Hattu päähän ja hyvästi!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nämä minun "ammattimiehet" hitsaavat alumiinia normaalilla puikkohitsauskoneella,vaihtoivat vain napaisuudet keskenään Tietenkin tuo TIG hitsauskonekin on ok.anglia67 kirjoitti:JEPjamppi kirjoitti:Ei hassumpi ideaanglia67 kirjoitti:Ajatuksissa on jossain vaiheessa hommata itselle oma TIG.Lähinnä tuon motskariprojektin takia
Ilmottelehan kun koneet on hommattu
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
No nyt on laakeritkin kotosalla, pitänee yrittää löytää aikaa kasata kone ajokuntoon.
Laittelin joutoaikanani nuffiin uudet lokasuojavalot, joita ei ollut ollenkaan ostohetkellä. Onneksi varastostani löytyi suht. sopivat tunnelit ja valotkin.
Mielestäni nuo sopivat melkohyvin nuffin tyyliin, voi joku tietysti olla paljonkin erimieltä.
http://kuvablogi.com/nayta/979229/
Kampura on siistissä paketissa:
http://kuvablogi.com/nayta/979230/
Laittelin joutoaikanani nuffiin uudet lokasuojavalot, joita ei ollut ollenkaan ostohetkellä. Onneksi varastostani löytyi suht. sopivat tunnelit ja valotkin.
Mielestäni nuo sopivat melkohyvin nuffin tyyliin, voi joku tietysti olla paljonkin erimieltä.
http://kuvablogi.com/nayta/979229/
Kampura on siistissä paketissa:
http://kuvablogi.com/nayta/979230/
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.