valmistenumerot (mahdollisuus vuosimallin tunnistukseen)
Valvoja: automies560
Terve!!
Nyt ois tää sarjanumero, oliko Nuffildmasterilla kirja mistä vois löytyä
vuosimalli / muut nice to know?
Eli: SERIAL No: 14 T38778
Kiittäen etukäteen
Nyt ois tää sarjanumero, oliko Nuffildmasterilla kirja mistä vois löytyä
vuosimalli / muut nice to know?
Eli: SERIAL No: 14 T38778
Kiittäen etukäteen
Vw Syncro Transporter
Nuffield 460 vm-63
Valmet 500 vm-68
Nuffield 460 vm-63
Valmet 500 vm-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Vuoden '63 koneita on tuo sinun nuffieldisi.Ottilia kirjoitti:Terve!!
Nyt ois tää sarjanumero, oliko Nuffildmasterilla kirja mistä vois löytyä
vuosimalli / muut nice to know?
Eli: SERIAL No: 14 T38778
Kiittäen etukäteen
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
busse kirjoitti:Tässä yksi DL3/1850-60 771-5523. Rekisteröity 16.03.1960 ja ollut koko ajan kilvissä.
Sinun nuffieldisi on valmistettu kumminkin vuoden '59 puolella. Ensimmäinen uuden vuosikymmenen kone kantoi numeroa 771-5759, eli päätellen siitä on loppuvuoden koneita.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
No niin, porukkaa on aikas paljon kiinnostanut oman koneen todellinen vuosimalli.
Pitää kumminkin todeta, että tietoni eivät ole varmoja ja ne on suuntaa antavia. 100% paikkaansa pitävyyttä en takaa.
Mielellään näitä kyllä selvittelen
Pitää kumminkin todeta, että tietoni eivät ole varmoja ja ne on suuntaa antavia. 100% paikkaansa pitävyyttä en takaa.
Mielellään näitä kyllä selvittelen
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
harmi, ettei ole rekisteröity -59 ei muuten, mutta olis 50v juhlat aikasemmin. toki te muutkin nuffeille juhlia pidätte?Nuffieldmaster kirjoitti:busse kirjoitti:Tässä yksi DL3/1850-60 771-5523. Rekisteröity 16.03.1960 ja ollut koko ajan kilvissä.
Sinun nuffieldisi on valmistettu kumminkin vuoden '59 puolella. Ensimmäinen uuden vuosikymmenen kone kantoi numeroa 771-5759, eli päätellen siitä on loppuvuoden koneita.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
'59fanerinen kirjoitti: Minun Universal DM 4 sarjanumero on 787-6750. Mitähän vuosimallia tuo lienee.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Moi!
Tässä kolmen eri Nuhvin valmistenumeroita.
DM 57350 lienee viisikymmentäluvun jälkipuoliskolta oleva Nelosnuhvi.
Nämä 10-60 kaverukset 60B /2/ 2668 / Z 78856 ja 60B 7 8868/ 67034 lienevät sitten mallia 1965-66.
Kummasakin on lähes sama 788- alkuinen tunnus, mutta toisessa se on keskellä numerosarjaa. Johtuuko tämä vain kirjoitustavasta, vai...??
Tuo seiskakin tuossa jälkimmäisen koneen tunnuksessa voi olla vaikka /-viiva. Paperissa se on kumminkin 7.
Kiitän etukäteen tiedoista.
Tässä kolmen eri Nuhvin valmistenumeroita.
DM 57350 lienee viisikymmentäluvun jälkipuoliskolta oleva Nelosnuhvi.
Nämä 10-60 kaverukset 60B /2/ 2668 / Z 78856 ja 60B 7 8868/ 67034 lienevät sitten mallia 1965-66.
Kummasakin on lähes sama 788- alkuinen tunnus, mutta toisessa se on keskellä numerosarjaa. Johtuuko tämä vain kirjoitustavasta, vai...??
Tuo seiskakin tuossa jälkimmäisen koneen tunnuksessa voi olla vaikka /-viiva. Paperissa se on kumminkin 7.
Kiitän etukäteen tiedoista.
Työn iloa ja onnistumisen riemua vahvalla kotimaisella.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Dm4:n on 59, kympit ovat '65. tarkistan vielä tuon tuonnempana, mutta näin nopeasti selattuna...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Se on kirjan mukaan '55 mallia. Onko tässä muuten johdettu öljyntäyttökorkki konepellistä läpi? Alkupään koneissa näin ei oltu tehty.4dm kirjoitti:Moi
Omani on DM4 DE5571 olisko -56?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
DL 3 /1850 no. 7719642
460/1980 no. 24T-38385
460/1980 no. 24T-38385
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
automies560 kirjoitti:DL 3 /1850 no. 7719642
460/1980 no. 24T-38385
'61 ja '63
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
No ihan niin kuin otteesakin lukee painettuna
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."