Hankinnassa Universal 4, jossa liukunavat. Käykö tähän "heittämällä" tavalliset ison nuhvin vetarit?
Entä kun varastosta löytyy 2 ns. Normivetaria niin millä niistä saa helpoiten navan puoleisen laakerin (mieluiten ehjänä) irti? Akselit purettu nyt varaosa ronkista pois.
Lisää kysymyksiä varmaan tulee kun saalis kotiutunut.
Nuffield Universal 4 kysymyksiä
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Miksi haluat vaihtaa liukunavat tavallisiin akseleihin ?Nuf10/60 kirjoitti: ↑18 Heinä 2023, 22:04 Hankinnassa Universal 4, jossa liukunavat. Käykö tähän "heittämällä" tavalliset ison nuhvin vetarit?
Entä kun varastosta löytyy 2 ns. Normivetaria niin millä niistä saa helpoiten navan puoleisen laakerin (mieluiten ehjänä) irti? Akselit purettu nyt varaosa ronkista pois.
Lisää kysymyksiä varmaan tulee kun saalis kotiutunut.
Itse olen myös miettinyt, että käykö liukunapanuhveihin uusiempien nuhvien stefaholkit, stefat, laakerit ja huopatiivisteet, Minulla ei ole aikomustakaan vaihtaa liukunapanuhveiini uudempia vetoakseleita.
Varaosakuvastoja katsellessani olen tullut siihen tulokseen, että tavallisten nuhvien, mys kolmosnuhvien vetoakselit ja muutkin hilppeet käyvät, liukunapanuhviin, pitänee kysyä Hahton Maurilta vielä vahvistus
Laakerit saat helpoiten irti akseleista seuraavien kuvien tapaisella ulosvetäjällä.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Sylinteri ... G_3064.JPG.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Sylinteri ... en+001.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Suoraan sanoen en pidä niistä ylipitkistä akselitumpeista. Tällä tarkotus tehdä töitä ni epähuomiossa, joku ajaa kuitenki sen akselin pään suulin karmiin tai naapurin auton kylkeenkari t kirjoitti: ↑19 Heinä 2023, 08:48Miksi haluat vaihtaa liukunavat tavallisiin akseleihin ?Nuf10/60 kirjoitti: ↑18 Heinä 2023, 22:04 Hankinnassa Universal 4, jossa liukunavat. Käykö tähän "heittämällä" tavalliset ison nuhvin vetarit?
Entä kun varastosta löytyy 2 ns. Normivetaria niin millä niistä saa helpoiten navan puoleisen laakerin (mieluiten ehjänä) irti? Akselit purettu nyt varaosa ronkista pois.
Lisää kysymyksiä varmaan tulee kun saalis kotiutunut.
Itse olen myös miettinyt, että käykö liukunapanuhveihin uusiempien nuhvien stefaholkit, stefat, laakerit ja huopatiivisteet, Minulla ei ole aikomustakaan vaihtaa liukunapanuhveiini uudempia vetoakseleita.
Varaosakuvastoja katsellessani olen tullut siihen tulokseen, että tavallisten nuhvien, mys kolmosnuhvien vetoakselit ja muutkin hilppeet käyvät, liukunapanuhviin, pitänee kysyä Hahton Maurilta vielä vahvistus
Laakerit saat helpoiten irti akseleista seuraavien kuvien tapaisella ulosvetäjällä.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Sylinteri ... G_3064.JPG.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Sylinteri ... en+001.JPG
Mulla siis löytyy myös ronkat missä vetarit oli kiinni. Rumpujarrullinen malli, voisiko nämä käydä liukunapa koneeseen Bolt on jos vetari ei sovikkaan liukunapa ronkkaan?
Hyvät kuvat ulosvetimestä Kari t. Täytyy tuollainen rakennella. Ilmeisesti tuosta päätylaipasta vetäminen on ok?
- Hämis -
Myllyharjun tila
Hämeenkyrö
Nuffield 10/60 KKK
Myllyharjun tila
Hämeenkyrö
Nuffield 10/60 KKK
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 200
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
Tilailin holkkeja ja stefoja joskus vmv-starttipajalta ja sillon oli puhetta että jossain vanhemmissa liukunapaisissa on erilaista holkkia myös, ohuempi seinämältään kuin nämä uudemmat.
Jos pitkät akselit häiritsee niin itse kyllä vaihtaisin koko ronkat jos sellaset on.
Onko tässä liukunavassa tasaupyöröstön lukkoa? Jos on ja ronkassa myös minkä aiot vaihtaa niin pitäs passata heittämällä.
Jos pitkät akselit häiritsee niin itse kyllä vaihtaisin koko ronkat jos sellaset on.
Onko tässä liukunavassa tasaupyöröstön lukkoa? Jos on ja ronkassa myös minkä aiot vaihtaa niin pitäs passata heittämällä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tarkemmin varaosakuvastoa katseltuani noi on kuten "Tuusaaja" kertoi, 4 DM:ssä on kahdenlaisia stefaholkkeja, varaosanumerot NT 1167 ja ATJ 7056.Tuusaaja kirjoitti: ↑19 Heinä 2023, 09:21 Tilailin holkkeja ja stefoja joskus vmv-starttipajalta ja sillon oli puhetta että jossain vanhemmissa liukunapaisissa on erilaista holkkia myös, ohuempi seinämältään kuin nämä uudemmat.
Jos pitkät akselit häiritsee niin itse kyllä vaihtaisin koko ronkat jos sellaset on.
Onko tässä liukunavassa tasaupyöröstön lukkoa? Jos on ja ronkassa myös minkä aiot vaihtaa niin pitäs passata heittämällä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Minulla molemmissa, vanhemassa ja uusimmassa varaosakuvastossa.Nelitahtari kirjoitti: ↑19 Heinä 2023, 13:32NT1167 - Rear axle sleevekari t kirjoitti: ↑19 Heinä 2023, 10:20Tarkemmin varaosakuvastoa katseltuani noi on kuten "Tuusaaja" kertoi, 4 DM:ssä on kahdenlaisia stefaholkkeja, varaosanumerot NT 1167 ja ATJ 7056.Tuusaaja kirjoitti: ↑19 Heinä 2023, 09:21 Tilailin holkkeja ja stefoja joskus vmv-starttipajalta ja sillon oli puhetta että jossain vanhemmissa liukunapaisissa on erilaista holkkia myös, ohuempi seinämältään kuin nämä uudemmat.
Jos pitkät akselit häiritsee niin itse kyllä vaihtaisin koko ronkat jos sellaset on.
Onko tässä liukunavassa tasaupyöröstön lukkoa? Jos on ja ronkassa myös minkä aiot vaihtaa niin pitäs passata heittämällä.
Fitted to the following tractors:
Nuffield M4, PM4, DM4, 4DM Gearbox number 1 - 17507, U17508-34909
See ATJ7056 for later models
Toi NT1167 on 34,64mm pitkä kun taas ATJ7056 on 41mm
NT1167 Collar oil seal. Osa no 15. Uusimmassa varaosakuvastossa.
ATJ7056 Sleeve. Osa no 4. Uusimmassa varaosakuvastossa
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... G_3101.JPG > 3 kuvaa lisää.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 880
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Säästäisin pitkät jos tulee mielen muutos. Aika hyvin löytyi nyt torilta ja nksta juuri nyt. harvinaista osaa mitä kun Maurilta kysyin ei löytynyt. Muut Maurilta neuvojen kera.
Esim. Ostin työkalulaatikon vo akselin ja 2kpl
Nostovarren lukitusosia.
Asian vierestä vinkkinä
Esim. Ostin työkalulaatikon vo akselin ja 2kpl
Nostovarren lukitusosia.
Asian vierestä vinkkinä
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä