Nuffin sähköongelma

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Massey-Nuffield
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 880
Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
NLCF r.y jäsen Nro: 477

Kumpi kärki on ns takavista ja kumpi on jännite?
Onko niin, että d (dynamo) estää myös takaisin kulun ja b (akku) estää lamppuja, akkua ym rikkoutumasta?
Tehtaan säädöillä säädin antaa vain 12,1V kun laturilta tulee n. 14V
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
janne.kosonen
Kutos -nuffisti
Viestit: 69
Liittynyt: 22 Helmi 2021, 18:48
Konekalustoani: Leyland 384

Akulle pitäs olla lataus jännite noin 13.8-14.5volttia. Voisitko suomentaa mikä tuo teidän kysymys oli?
Massey-Nuffield
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 880
Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
NLCF r.y jäsen Nro: 477

janne.kosonen kirjoitti: 25 Helmi 2023, 18:58 Akulle pitäs olla lataus jännite noin 13.8-14.5volttia. Voisitko suomentaa mikä tuo teidän kysymys oli?
Säätöä varten on 2 eri arvoa ja toinen on takavirta ja toinen jännitteellinen kärki. NO ja NC
Mitataanko säätimestä tuleva jännite D liittimestä ja e liittimestä? Siellähän on se lukkomutterilla lukittu ruuvi, se on ongelman ydin kun tuntuu että siinä on liian iso väli.
Joku kirjoitti uuden säätimen antaneen 17V..
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5094
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Massey-Nuffield
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 880
Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
NLCF r.y jäsen Nro: 477

Kiitokset
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
Massey-Nuffield
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 880
Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
NLCF r.y jäsen Nro: 477

Selvisi. On ollut säätimiä jotka on antanut ulos saman kuin laturi. Tuo sentään voltin vähemmän.
Johdot ulkopuolelle. Toinen säätää ja toinen katsoo mittaria.
Pääsiäisenä kerkiää katsomaan.
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
janne.kosonen
Kutos -nuffisti
Viestit: 69
Liittynyt: 22 Helmi 2021, 18:48
Konekalustoani: Leyland 384

Massey-Nuffield kirjoitti: 27 Helmi 2023, 16:11
janne.kosonen kirjoitti: 25 Helmi 2023, 18:58 Akulle pitäs olla lataus jännite noin 13.8-14.5volttia. Voisitko suomentaa mikä tuo teidän kysymys oli?
Säätöä varten on 2 eri arvoa ja toinen on takavirta ja toinen jännitteellinen kärki. NO ja NC
Mitataanko säätimestä tuleva jännite D liittimestä ja e liittimestä? Siellähän on se lukkomutterilla lukittu ruuvi, se on ongelman ydin kun tuntuu että siinä on liian iso väli.
Joku kirjoitti uuden säätimen antaneen 17V..
Ai niin siinä on tasavirtalaturi erillisellä säätimellä.
Massey-Nuffield
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 880
Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
NLCF r.y jäsen Nro: 477

Kumitulpan allta akulle menevän kärjen säätö on 'a' liittimen kohdalla. Herkkä säätö.
Kiitti. Nyt valot päällä 13 ja ilman 13,5 v
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
Vastaa Viestiin