Kumpi kärki on ns takavista ja kumpi on jännite?
Onko niin, että d (dynamo) estää myös takaisin kulun ja b (akku) estää lamppuja, akkua ym rikkoutumasta?
Tehtaan säädöillä säädin antaa vain 12,1V kun laturilta tulee n. 14V
Nuffin sähköongelma
Valvoja: automies560
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 880
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
-
- Kutos -nuffisti
- Viestit: 69
- Liittynyt: 22 Helmi 2021, 18:48
- Konekalustoani: Leyland 384
Akulle pitäs olla lataus jännite noin 13.8-14.5volttia. Voisitko suomentaa mikä tuo teidän kysymys oli?
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 880
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Säätöä varten on 2 eri arvoa ja toinen on takavirta ja toinen jännitteellinen kärki. NO ja NCjanne.kosonen kirjoitti: ↑25 Helmi 2023, 18:58 Akulle pitäs olla lataus jännite noin 13.8-14.5volttia. Voisitko suomentaa mikä tuo teidän kysymys oli?
Mitataanko säätimestä tuleva jännite D liittimestä ja e liittimestä? Siellähän on se lukkomutterilla lukittu ruuvi, se on ongelman ydin kun tuntuu että siinä on liian iso väli.
Joku kirjoitti uuden säätimen antaneen 17V..
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+s% ... +rele1.pdf
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+s% ... rele+2.pdf
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+s% ... rele+3.pdf
Nämä kaikki löytyy myös jäsenten kirjastosta.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+s% ... rele+2.pdf
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+s% ... rele+3.pdf
Nämä kaikki löytyy myös jäsenten kirjastosta.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 880
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Kiitokset
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 880
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Selvisi. On ollut säätimiä jotka on antanut ulos saman kuin laturi. Tuo sentään voltin vähemmän.
Johdot ulkopuolelle. Toinen säätää ja toinen katsoo mittaria.
Pääsiäisenä kerkiää katsomaan.
Johdot ulkopuolelle. Toinen säätää ja toinen katsoo mittaria.
Pääsiäisenä kerkiää katsomaan.
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
-
- Kutos -nuffisti
- Viestit: 69
- Liittynyt: 22 Helmi 2021, 18:48
- Konekalustoani: Leyland 384
Ai niin siinä on tasavirtalaturi erillisellä säätimellä.Massey-Nuffield kirjoitti: ↑27 Helmi 2023, 16:11Säätöä varten on 2 eri arvoa ja toinen on takavirta ja toinen jännitteellinen kärki. NO ja NCjanne.kosonen kirjoitti: ↑25 Helmi 2023, 18:58 Akulle pitäs olla lataus jännite noin 13.8-14.5volttia. Voisitko suomentaa mikä tuo teidän kysymys oli?
Mitataanko säätimestä tuleva jännite D liittimestä ja e liittimestä? Siellähän on se lukkomutterilla lukittu ruuvi, se on ongelman ydin kun tuntuu että siinä on liian iso väli.
Joku kirjoitti uuden säätimen antaneen 17V..
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 880
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Kumitulpan allta akulle menevän kärjen säätö on 'a' liittimen kohdalla. Herkkä säätö.
Kiitti. Nyt valot päällä 13 ja ilman 13,5 v
Kiitti. Nyt valot päällä 13 ja ilman 13,5 v
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä