Elikkäs 460 nuffi oireelee sillai että kylmänä käy suht hyvin..lämpee nii alkaa huohottaan ja sammuu!!
Kuseeko suuttimet ja saa liikaa löpöö?
460 huohottaa
Valvoja: automies560
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 22
- Liittynyt: 14 Touko 2020, 19:04
- Konekalustoani: Universal tree
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Huohotus on yleensä väljän koneen merkki. Ei kone sammu liiasta löpöstä, normaalisti jos saa liikaa löpöä niin rupeaa puskemaan voimasavua pakoputkesta.Universaalii kirjoitti: ↑03 Helmi 2023, 18:57 Elikkäs 460 nuffi oireelee sillai että kylmänä käy suht hyvin..lämpee nii alkaa huohottaan ja sammuu!!
Kuseeko suuttimet ja saa liikaa löpöö?
Sammuminen omia aikojaan saattaa johtua polttoainetankin sihdin tukkeutumisesta.
Tankin puhdistus edessä, katsellaa sitten lisää.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 880
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Paljonko näyttää öljynpainemittari?Universaalii kirjoitti: ↑03 Helmi 2023, 18:57 Elikkäs 460 nuffi oireelee sillai että kylmänä käy suht hyvin..lämpee nii alkaa huohottaan ja sammuu!!
Kuseeko suuttimet ja saa liikaa löpöö?
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 200
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
Kyllähän tämä polttoaine puolen vialta kuulostaa. Lähteekö käyntiin kuitenkin jäähdyttyään vai täytyykö myös ilmata? 361:nen valmetti oireili juuri samoin eli sammui hetken käytön jälkeen ja vika oli tukkeentuneessa polttoaine linjassa. Karvatuppo putkessa ennen suodattimia.
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 22
- Liittynyt: 14 Touko 2020, 19:04
- Konekalustoani: Universal tree
Ei vaan jaksa käydä kun hetken.polttoaine puoli tsekattu..kansi pois otettava ja kattoo onko männän renkkaita poikki ym..
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 200
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
Tutkihan nyt vielä ennenkuin purat. Kuinka kauan kone siis käy ennenkuin sammuu? Ja mitä tekee kun lämmettyä sammumisen jälkeen starttaa, tuleeko piipusta minkäänlaista savua?
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 880
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Kaverilla oli joskus uudessa traktorissa haalarin nappi tankissa. Meillä tehtaan jäljeltä töhnää imuputkessa.
Sentti sentiltä auki. Ilmaruuvi auki ja suodattiimelta tuleva nippa. Ilmaruuvista varovasti paineilmaa. Sama toisella toinen kiinni. Sitten pätkä pätkältä tankille. Tuota pumppua epäilen. Itsellä sama ongelma joskus.
Sentti sentiltä auki. Ilmaruuvi auki ja suodattiimelta tuleva nippa. Ilmaruuvista varovasti paineilmaa. Sama toisella toinen kiinni. Sitten pätkä pätkältä tankille. Tuota pumppua epäilen. Itsellä sama ongelma joskus.
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 22
- Liittynyt: 14 Touko 2020, 19:04
- Konekalustoani: Universal tree
Öljyn paine todella olematon..koneesta kuulu ihme kirskahdusoisko kuitenki männän rengas poikki vai mistä moinen sivu ääni
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 880
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Kansi pois. Otat öljypohjan pois. Männät lähtee ylös kankineen. Sitten on helppo katsoa liuskat. Jos olet kerhossa; lehdessä oli erilaisia putken ylösvetäjiä. Kaikilla erilaisia. Oikean pajan tekoinen on hyvä. Itse tein sellaisen, putki alas, vastin kannenpultin päähän ja kierretangolla nostaa. Hahton Maurilta saat osat. Teräsharjalaikalla putkien urat puhtaaksi. Reilusti rasvaa putkien 0-renkaisiin. Putkien pitää mennä omalla painollaan. Katso myös putket, ettei ole syöpyneet. Nyt kun on auki, kannattas katsoa kaikki samalla . Kansipultit 13.8 runkolaakerit 11.5 keinuvipuakselit 9.52->4 , 7.94->2 kannentiivisteen alle en löytänyt korokerenkaan mittaa.Universaalii kirjoitti: ↑08 Helmi 2023, 09:29 Öljyn paine todella olematon..koneesta kuulu ihme kirskahdusoisko kuitenki männän rengas poikki vai mistä moinen sivu ääni
Öljypumpun säätöventtiilin jousi kannattaa vaihtaa. Maurilta; pitäisi olla (liuskalla lukittu ruuvi pumpun kyljessä)
Kari voi kertoa lisää/korjata kun on enemmän kokemusta
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Olettaisin, että joku, runko, taikka kiertokangen laakereista leikkaa kiinni.Universaalii kirjoitti: ↑08 Helmi 2023, 09:29 Öljyn paine todella olematon..koneesta kuulu ihme kirskahdusoisko kuitenki männän rengas poikki vai mistä moinen sivu ääni
"Kansipultit 13.8 runkolaakerit 11.5 keinuvipuakselit 9.52->4 , 7.94->2"
lisäksi kiertokankien pultit 8,3 kg m.
Venttilien välykset 0,33 mm ( 0,913")
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 22
- Liittynyt: 14 Touko 2020, 19:04
- Konekalustoani: Universal tree
Kyllä tosiaan haiskahtaa pahasti laakeri remontilta
Täytyy alakaa purkaan ja kurkata sisälle..
Toivottavasti ei kampiakseli oo saanu nii pahasti siipeensä että ei hiomalla kuntoon saa..varmaa hyvä uusia putket ym hilppeet samaan ryömyyn kun auki kerran otan!?
Täytyy alakaa purkaan ja kurkata sisälle..
Toivottavasti ei kampiakseli oo saanu nii pahasti siipeensä että ei hiomalla kuntoon saa..varmaa hyvä uusia putket ym hilppeet samaan ryömyyn kun auki kerran otan!?
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 880
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Laitahan juttua kun selkiää jotainUniversaalii kirjoitti: ↑08 Helmi 2023, 20:18 Kyllä tosiaan haiskahtaa pahasti laakeri remontilta
Täytyy alakaa purkaan ja kurkata sisälle..
Toivottavasti ei kampiakseli oo saanu nii pahasti siipeensä että ei hiomalla kuntoon saa..varmaa hyvä uusia putket ym hilppeet samaan ryömyyn kun auki kerran otan!?
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 22
- Liittynyt: 14 Touko 2020, 19:04
- Konekalustoani: Universal tree
Juu laitan kyllä
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 22
- Liittynyt: 14 Touko 2020, 19:04
- Konekalustoani: Universal tree
Öljypohja irti.kokeilin kiertokankia heilutella ei yhtätäkkiseltään tuntuntu väljyyttä.runkolaakeriista ei osaa sanoo enennkö ottaa koneen irti?!?
Mites nuffin kones irtoo?pitääkö katkoo rungon?vai löhteekö muuten nostalla/vetämällä
Mites nuffin kones irtoo?pitääkö katkoo rungon?vai löhteekö muuten nostalla/vetämällä