Onko tälläistä tullut kellään vastaan?
10/42:sen stefaremonttia tehdessä tuli tämä huomattua, onko muilla kokemusta näistä kestääköhän jatkossa vai aletaanko ettiin toista akselia?
Ei nyt pahasti vääntynyt mutta boorien juuresta kuitenkin silmin nähden kiertynyt.
Vääntynyt vetoakseli
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
En kyllä tuollaisella akselilla, tuota kohdetta koneesta enää kokoaisi .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 200
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
Taitaa olla parempi alkaa ettimään ehyttä osaa tuohon.
Kaikkensa on kyllä nuhvi antanut että tuon kiertymään saanut, vai onko joku rymäys päässy käymään tuolle akselille.
Vahvuutta kuitenkin akselilla reilusti
Kaikkensa on kyllä nuhvi antanut että tuon kiertymään saanut, vai onko joku rymäys päässy käymään tuolle akselille.
Vahvuutta kuitenkin akselilla reilusti
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei luulis ihan helpolla 3-mukisella tuon onnistuvan, kun ei taida onnistua edes pienillä 450hv tehoillakaan ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 200
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
Tähän aiheeseen liittyvä kysymys vielä. Tähän nyt akseli on haussa mutta minkä muun mallin vetoakselit tähän sopii?
Universal 3 on ilmeisesti harvemmilla booreilla? Sopiiko tähän 342 tai 3/45 akselit myös?
Universal 3 on ilmeisesti harvemmilla booreilla? Sopiiko tähän 342 tai 3/45 akselit myös?
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 200
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
Eroja on sitten näissä tiheä boorisissa akseleissa. Ensimmäinen yritys vaihtaa akseli loppui siihen että mutteria ei saanut kiristettyä niin paljon että olisi saanut lukitussokan paikoilleen. Eli se päässä olevan kierreosan mitta oli eri. Nyt on menossa 3/45:sen akseli paikoilleen, tässä on kierreosan pituus noin 33mm.
Ensiksi hankitussa akselissa se oli noin 27mm eikä mutteri yltänyt kiinni asti.
Ensiksi hankitussa akselissa se oli noin 27mm eikä mutteri yltänyt kiinni asti.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eli ilmeisemmin 5-vaihteisen 3/42 koneen - ja uudempien 10-vaihteisten ( 10/42 -3/45 ) akseleissa on eroa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ilmeisemmin, kun samaan aikaan kun kymppiaskit tuli, muuttui jarrutkin levyille, ja alennuspyörästöjen välityssuhteet muuttui hitaammaksi, ja jotain muutakin muutosta vaihteistorakenteessa samalla tapahtui.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68