Sivu 1/2
Re: Vanhojen traktoreiden rekisterikilvet
Lähetetty: 31 Tammi 2022, 17:02
Kirjoittaja kari t
Tuossa on 60:ntä luvun traktoreitten rakisterikilven värit.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Vanhenpie ... G_0854.JPG > oikalle minun 61 nuhvin keulalla alkuperäinen kilpi paperisen kilven kera.
Re: Vanhojen traktoreiden rekisterikilvet
Lähetetty: 31 Tammi 2022, 20:43
Kirjoittaja jamppi
Usein noissa vanhoissa rekkareissa on se verotarra, olikohan vuonna -67.
Re: Vanhojen traktoreiden rekisterikilvet
Lähetetty: 31 Tammi 2022, 21:53
Kirjoittaja kari t
jamppi kirjoitti: ↑31 Tammi 2022, 20:43
Usein noissa vanhoissa rekkareissa on se verotarra, olikohan vuonna -67.
Tuossa minun nuhvissa ei ole meillä ollessa koskaan ollut verotarraa. Meille tuli syksyllä 1973. Yksi omistaja sitä ennen.
Re: Vanhojen traktoreiden rekisterikilvet
Lähetetty: 01 Helmi 2022, 08:09
Kirjoittaja nuffiko
Faktaa asiasta:
1967-1969 kolmionmuotoisten tarrojen merkitys on ollut vakuutusmerkki.
1967 Vakuutus Försäkring (traktorit ja moottoripyörät)
1968 Vakuutus Försäkring (traktorit ja moottoripyörät)
1967 Tarkastus Kontroll (autot ja perävaunut)
1968 Tarkastus Kontroll (autot ja perävaunut)
Re: Vanhojen traktoreiden rekisterikilvet
Lähetetty: 01 Helmi 2022, 21:35
Kirjoittaja kari t
Autenttisenkin saa, maksaa muistaakseni sadan euron kieppeillä, muutaman viikon kestänee ennenkuin kilpi on sinulla.
Minä sain kilven suoraan asemalta, ei tarvinnut tilailla mistään.
Re: Vanhojen traktoreiden rekisterikilvet
Lähetetty: 02 Helmi 2022, 08:29
Kirjoittaja kari t
"Niin sinä ensirekisteröit jolloin sait valmiin kilven satunnaisella tunnuksella. Eikö niin?"
Paperittoman traktorin ensirekisteröinti, noin juuri kuten sanoit.
Re: Vanhojen traktoreiden rekisterikilvet
Lähetetty: 05 Helmi 2022, 14:20
Kirjoittaja duel
Miksi et kunnostaisi olemassa olevaa alkuperäistä kilpeä? Ei se nyt mikään Amerikantemppu ole jos ei puhkiruostunut.
Uusi kilpi tulee olemaan alumiinia, tollaset peltikilvet harvassa.
Re: Vanhojen traktoreiden rekisterikilvet
Lähetetty: 06 Helmi 2022, 15:11
Kirjoittaja duel
Nelitahtari kirjoitti: ↑05 Helmi 2022, 19:28
duel kirjoitti: ↑05 Helmi 2022, 14:20
Miksi et kunnostaisi olemassa olevaa alkuperäistä kilpeä? Ei se nyt mikään Amerikantemppu ole jos ei puhkiruostunut.
Uusi kilpi tulee olemaan alumiinia, tollaset peltikilvet harvassa.
No, jos rehellisiä ollaan niin ei tullut mieleen.

Hätänen kun olen.
Ei se puhki ole mutta tosiaan todella ruosteessa.
Hiekkapuhaltamalla siitä tulee melko arpinen ja hiomalla lähtee aika paljon paksuutta ennen kuin olisi puhdas pinta.
Ehkä olisi kannattanut kokeilla mutta nyt se on myöhäistä kun uusi on tilattu ja maksettu. Vanha pitää viedä vaihtarina.
Ok. Mutta tuossa aiemmin kirjoitit että saa nähdä mitä sieltä tulee, se on juurikin niin. Ehkä se ei miellytäkään väriltään ja kokokin voi olla eri kuin tuon alkuperäisen. Itse en sitä vanhaa konttorille sun tilanteessa veisi, ja sehän sitäpaitsi lähtikin vahingossa viimeviikolla pihalla käyneen romumiehen kuormassa

Re: Vanhojen traktoreiden rekisterikilvet
Lähetetty: 09 Helmi 2022, 18:53
Kirjoittaja kari t
Nelitahtari kirjoitti: ↑09 Helmi 2022, 17:13
Nyt kun jouduin asioimaan Trafin kanssa tämän asian tiimoilta niin pysähdyin ihmetelemään tyyppimerkintää järjestelmässä:
Nuffield DM 4/1980-60
Mitä tuo 1980-60 tarkoittaa?
Mallimerkintä.DM 4/1980 nelosnuhvi, 60 valmistusvuosi.
Minulla esim. Kolmosnuhvissa.
DL 3/1850 1058
DL 3/1850 kolmosnuhvi, vuosimalli 1958
Viisammat kertokoot tarkemmin.
Re: Vanhojen traktoreiden rekisterikilvet
Lähetetty: 10 Helmi 2022, 16:57
Kirjoittaja janne.kosonen
1980 on akseliväli millimetreissä.
Re: Vanhojen traktoreiden rekisterikilvet
Lähetetty: 19 Helmi 2022, 01:45
Kirjoittaja Massey-Nuffield
saman tunnuksen saat kelta mustana, kilpi on leveä (olen postin punaisella ja tvh keltaisella) maalannut
Re: Vanhojen traktoreiden rekisterikilvet
Lähetetty: 26 Helmi 2022, 14:47
Kirjoittaja Massey-Nuffield
Nelitahtari kirjoitti: ↑19 Helmi 2022, 21:56
Kelta-musta tuli.
Täsmälleen saman kokoinen kuin alkuperäinen.
Sehän tässä on hauskaa, että värit menee mulle täydestä kuin väärä raha koska siitä ruosteisesta pellistä ei voinut päätellä alkuperäisiä värejä.
Olen maalannut. Konttori kertoi, että ei saa. Mun 10n kilpi oli vapautunut Kauhajoella kun selvitin. Rruma vallesmanni sanoi. Maalaa se. Lehdistä kuvia katselin ja Verhon Jussilta sain vinkkiä. Valtion väreihin ei ollut ral:a. 90 luvun Sampo keltainen ja 80 luvunFahr punainen on liki. Kun en tkennyt muuta. Mun 114-EI. Laita tietosi
o4535o8393 niin laitan kuvia kun mielestäni tuo väritys sopii paremmin jos kiinnostuit
Re: Vanhojen traktoreiden rekisterikilvet
Lähetetty: 26 Helmi 2022, 14:54
Kirjoittaja Massey-Nuffield
Nelitahtari kirjoitti: ↑06 Helmi 2022, 15:25
Asia ei ole ihan noin yksinkertainen.
Trafin ohje:
Toimi näin:
Tee katoamisesta poliisille rikosilmoitus. Esitä rikosilmoitusjäljennös katsastustoimipaikalla tai
tee luotettava, kirjallinen selvitys kilven katoamisesta katsastustoimipaikalla. Selvityksen perusteella ei saa jäädä epäilystä, että kilvet olisi anastettu tai niitä voitaisiin käyttää väärin.
Hain uuden nilven kesällä ja fakta on: tein tippumisilmoituksen ja sain jopa originaalikilven.
Ei poliisia ym. Voi olla eri käytäntöjä. Soitin vain että tippui ja täytin ilmoituksen ja ei olisi muuta tarvinnu mutta halusin originaalin
Re: Vanhojen traktoreiden rekisterikilvet
Lähetetty: 25 Marras 2022, 12:30
Kirjoittaja Massey-Nuffield
Nelitahtari kirjoitti: ↑31 Tammi 2022, 15:33
1960 nuhvin kilpi on tallella mutta umpiruosteessa.
Niin ruosteessa, että siitä ei pysty edes värejä päättelemään.
Kun kilpi on tyyliä 999-XX eli kolme numearoa + kaksi kirjainta niin voiko se olla alkuperäinen kilpi vuodelta 1960?
Materiaali on teräspeltiä eikä alumiinia kuten uudemmat. Kaikkitietävän wikipedian mukaan materiaali vaihtui juuri vuonna 1960.
Kilpi lienee ollut mustapohjainen?
Nyt kun tilaan uutta kilpeä ruosteisen tilalle niin mitä pitäisi huomioida jos haluaisin säilyttää autenttisuuden?
Vai tuleeko sieltä ilman muuta keltapohjainen kilpi nykytyyliin?
Autoihinhan saa mustan kilven tietyin ehdoin.
Kyselen tätä siksi, että osaisin pitää puoleni kun menen kontorille anomusta täyttämään.
Tiskin takana kun on todennäköisesti vain rutiineihin kangistunut virkailija.
Jos ajankohtainen.
Tilasin kk aikaa 3 een alkuperäiskilven. 10+40€ ja 2+2 merkkiä lyhyt kilpi tuli.
Värit on TVH punainen ja postin keltainen. Karilla paremmin istuva kilpi kun 'entisöidyissä' pitkät m/k kilvet
Re: Vanhojen traktoreiden rekisterikilvet
Lähetetty: 30 Joulu 2022, 20:20
Kirjoittaja Massey-Nuffield
Onko sinulla Kari tuolle punaiselle/pinkille ral numeroa.?
Pitäisi joku päivä käydä 3:n kilpimaalit hakemassa