Aloitetaas tästä uutta kertomusta. Ite oon foorumin jäsen ollu jo vuosia, kirjoitellut en kyllä ole mitään ennen tätä.joskus muinoin mulla oli hetken 4/65 nuhvi,siksi kai tänne tullut eksyttyä. Karilta siihen osia ostin silloin.
Tuli nyt erilaisten sattumien kautta hommattua tuollainen leylantti. Harrastetraktoria olen jo pitempään etsiskellyt ja tämä nyt vaikuttti sopivan erilaiselta siihen hommaan. Täällä kajaanissa ei leylantteja näytä kukaan arvostavan.
Muhokselta tuon traktorin ostin, ollut ilmeisesti oulun seudulla pitempään. Seisonut puheitten mukaan ladossa n8vuotta omistajan kuoltua. n 6300h mittarissa joka toimii, muutenkin Yleisilmeeltään ja kunnoltaan aika hyvältä vaikuttaa.. mutta/
nostolaite tässä ei toimi ollenkaan. Edellinen omistaja oli keväällä tuosta repun irti käyttänyt kun oli hitaasti nostolaite pelannut.. nyt sen tehdyn remontin jälkeen ei toimi hydrauliikka eikä nostolaite ollenkaan. Ulosotto kyllä toimii. Mittarilla tutkin lisähydrauliikan liittimestä, eikä mittarin viisari värähtänytkään. Alkuperäiset käyttövivustot hän oli yrittänyt ohittaa,ja kyntötunnustelun jättänyt pois.
Myös moottorissa näkyis olevan hommaa. Nesteet puskee ulos jäähdyttimen ylivuotoputkesta, ei auttanut uusi korkkikaan mitään. Syyläri näyttää sisältä öljyiseltä. Eli varmaan kannentiiviste sieltä nyt ainakin on mennyt, onko näissä kansivikoja? Moottoriöljyt vaikutti olevan ok, ei vettä siellä. Moottori muuten toimii hyvin.
Vinkkejä varsinkin tuon nostolaitteen korjaamiseen kaipaisin. Räjäytyskuvat missä näkys pumppu ja venttiilit ja sylinteri yms mikä tuon voi halvauttaa.
-matti
Harrasteprojekti. Leyland 255 -76
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
"Vinkkejä varsinkin tuon nostolaitteen korjaamiseen kaipaisin. Räjäytyskuvat missä näkys pumppu ja venttiilit ja sylinteri yms mikä tuon voi halvauttaa."
Peräreppu pöydälle ja katso onko siellä hydraulipumppua ollenkaa.
Laittele kuvia, kuva kertoo enemmän kuin sata sanaa.
"Ite oon foorumin jäsen ollu jo vuosia", vai oletko vain kirjautuneena foorumilla ?
Jos olet myös NLCF:ryn jäsen niin jäsentenkirjastossa on leukkujen korjausohjekirjojakin.
Peräreppu pöydälle ja katso onko siellä hydraulipumppua ollenkaa.
Laittele kuvia, kuva kertoo enemmän kuin sata sanaa.
"Ite oon foorumin jäsen ollu jo vuosia", vai oletko vain kirjautuneena foorumilla ?
Jos olet myös NLCF:ryn jäsen niin jäsentenkirjastossa on leukkujen korjausohjekirjojakin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Jep. Tuossa tais tulla sanamuotovirhe.. foorumilla vain on nimimerkki.
Onko nuo korjausohjekirjat niin salaisia ettei niitä saa nähdä kuin jonkun jäsenmaksun maksaneet?
Tarkoitus olis tuo ennen enskesää aukasta ja korjata.. nyt ei kerkeä kun on muut rojektit niin pahasti vaiheessa.. oisin vaan hydrauliikan kuvia ja kaavioita tässä lastenhoito viikoilla kerenny tutkia,tietäs vähän ennakkoon ihmetellä mitä sieltä pitäs löytyä..
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jäsentenkirjastoon pääsee vain jäsenmaksunsa maksaneet jäsenet erillisellä salasanalla.matti.v kirjoitti: ↑10 Marras 2021, 21:16Jep. Tuossa tais tulla sanamuotovirhe.. foorumilla vain on nimimerkki.
Onko nuo korjausohjekirjat niin salaisia ettei niitä saa nähdä kuin jonkun jäsenmaksun maksaneet?
Tarkoitus olis tuo ennen enskesää aukasta ja korjata.. nyt ei kerkeä kun on muut rojektit niin pahasti vaiheessa.. oisin vaan hydrauliikan kuvia ja kaavioita tässä lastenhoito viikoilla kerenny tutkia,tietäs vähän ennakkoon ihmetellä mitä sieltä pitäs löytyä..
Jelpataanpas kuitenkin jotenkin, 465:sen peräreppu, jokseenkin samanlaiset sisäkalut tässäkin kuin leukuissa. https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... 4reppu.PDF.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... roitus.PDF
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... 121493.JPG
Katellaan huomenna lisää.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t kirjoitti: ↑10 Marras 2021, 21:54matti.v kirjoitti: ↑10 Marras 2021, 21:16Kiitos, noistakin kuvista jo paljon selvisi.
Muistaako kukaan meneekö tuonne nostosylinterille paine tuota metalliputkea pitkin joka kiertää sylinterin alapäähän? Tuleeko siis jakoventtiililtä vain öljykanava joka kiertää tuon sylinterin rungonkautta ja jatkuu edellä mainitun putkenkautta nostolaitesylinterille? Mietin vaan edelleen sitä ulkopuolista hydraulilohkoa kaikelle hydrauliikalle mitä tässä tarvii..
Tuossa kun mietiskelin tätä toimimatonta nostolaitetta.. kuvasta selviää että tästä on poistettu jotain tuosta kyntötunnustelusta, voiko tuo poistettu osa/osat halvaannuttaa tuon nostolaitteen kokonaan?
Käsitykseni mukaan tuo vasemmalla oleva suodatin on painesuodatin josta tuo toinen putki menee suoraan nostilaitesylinterille? Periaatteessa tuota suodatinta jos ohjais erillisellä ulkoisella lohkolla,voisin jättää tuon oman venttiilistön kokonaan pois käytöstä.. pumpulta vasn ottaisi paineen suoraan sille lohkolle..
Edit; eipäs se antanutkaan kuvaa lisätä.. onko tuossa joku kokorajoitus?
Käsitykseni mukaan tuo vasemmalla oleva suodatin on painesuodatin josta tuo toinen putki menee suoraan nostilaitesylinterille? Periaatteessa tuota suodatinta jos ohjais erillisellä ulkoisella lohkolla,voisin jättää tuon oman venttiilistön kokonaan pois käytöstä.. pumpulta vasn ottaisi paineen suoraan sille lohkolle..
Edit; eipäs se antanutkaan kuvaa lisätä.. onko tuossa joku kokorajoitus?
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Tulikohan mulle kerran vastaan että puhelimella ladattaessa kuvaa tänne, se ei onnistunut.
Kokeilitko puhelimella vain muulla laitteella?
Kokeilitko puhelimella vain muulla laitteella?
Mukana kuin peräpukama!
Puhelimella koetin. Tiijä sit oliko siinä vika,nyt on uus puhelin ja kuvat jäi vanhaan..
Mites leukkuun löytyy erikokoisia takavanteita?
Mulla on tuossa 16.9/30 renkaat jotka jo aika pykineet..
tämä kun ois tarkoitus pitää vaan tieajokkina nii palarenkaathan tähän kai parhaat ois..
Mutta ei niitä käytettynä 30:nä paljoa tarjolla ole. Mutta jos löytys isommat vanteet joihin sais kehältään suuremmat renkaat laitettua. Kuinka isot noissa muuten mahtuu pyörimään takana?
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Puhelimella koetin. Tiijä sit oliko siinä vika,nyt on uus puhelin ja kuvat jäi vanhaan..
Mites leukkuun löytyy erikokoisia takavanteita?
Mulla on tuossa 16.9/30 renkaat jotka jo aika pykineet..
tämä kun ois tarkoitus pitää vaan tieajokkina nii palarenkaathan tähän kai parhaat ois..
Mutta ei niitä käytettynä 30:nä paljoa tarjolla ole. Mutta jos löytys isommat vanteet joihin sais kehältään suuremmat renkaat laitettua. Kuinka isot noissa muuten mahtuu pyörimään takana?
Mulla on omassa 255:ssa 14,9-38, mahtuu nippanappa. 16,9-34 mikä on uudemmissa leukuissa vois olla helpoiten löydyttävä.
Mites leukkuun löytyy erikokoisia takavanteita?
Mulla on tuossa 16.9/30 renkaat jotka jo aika pykineet..
tämä kun ois tarkoitus pitää vaan tieajokkina nii palarenkaathan tähän kai parhaat ois..
Mutta ei niitä käytettynä 30:nä paljoa tarjolla ole. Mutta jos löytys isommat vanteet joihin sais kehältään suuremmat renkaat laitettua. Kuinka isot noissa muuten mahtuu pyörimään takana?
Mulla on omassa 255:ssa 14,9-38, mahtuu nippanappa. 16,9-34 mikä on uudemmissa leukuissa vois olla helpoiten löydyttävä.
Mukana kuin peräpukama!
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Hei ja tervetuloa foorumille kirjoittelijoiden joukkoon! Sinulla on ilahduttavan nätisti patinoitunut Leyland-yksilö, ei näytä maalaillun ja kuvasta pilkistää alkuperäinen pakoputki kuin oikea maskikin.
Jos tarvit neuvoa tai apuja remonttien kanssa niin minä voisin tuota käydä vaikka joskus kaupunkireissun yhteydessä ihmettelemässä paikan päällä. Itselläni on samanlainen vm. 1975.
Joo eipä näitä Kainuussa liiemmin harrastella, tai ovat sitten pihoissa piilossa... Mutta kyllä noin siisti kone kannattaa kuntoon laittaa
Tuli tässä vielä sellainen mieleen kun tuossa mallissa taitaa vielä olla irtikytkettävissä oleva hydraulipumppu (minun koneessa on), sen tunnistaa siitä että ulosoton vivussa on kolme asentoa, että eihän vain ole nyt pumppu pois päältä jos ei hydrauliikka ollenkaan pelaa. Etuasennossa kaikki pois, keskellä toimii pumppu ja taka-asennossa pumppu + pto.
Jos tarvit neuvoa tai apuja remonttien kanssa niin minä voisin tuota käydä vaikka joskus kaupunkireissun yhteydessä ihmettelemässä paikan päällä. Itselläni on samanlainen vm. 1975.
Joo eipä näitä Kainuussa liiemmin harrastella, tai ovat sitten pihoissa piilossa... Mutta kyllä noin siisti kone kannattaa kuntoon laittaa
Tuli tässä vielä sellainen mieleen kun tuossa mallissa taitaa vielä olla irtikytkettävissä oleva hydraulipumppu (minun koneessa on), sen tunnistaa siitä että ulosoton vivussa on kolme asentoa, että eihän vain ole nyt pumppu pois päältä jos ei hydrauliikka ollenkaan pelaa. Etuasennossa kaikki pois, keskellä toimii pumppu ja taka-asennossa pumppu + pto.
Pitkästä aikaa kerkesin täälläkin käymään.
Kaiman viestin tuossa just luin läpi.
On tässä tuo pumpun ja ulosoton kytkentä kuten kerroitkin.. sitä siistelemällä asennoista toiseen ei oo muuta vaikutusta kuin ulosotto lähtee pyöriin..
Luulen että edellisen omistajan tekemä kyntösyvyyden säädönpoisto ja muut viritykset halvaannutti tuon hydrauliikan lopullisesti.
No eiköhän se selviä kun joskus tuon työnalle ottaa.. keväällä aikasintaan kerkiän kun muut rojektit painaa päälle..
Kaiman viestin tuossa just luin läpi.
On tässä tuo pumpun ja ulosoton kytkentä kuten kerroitkin.. sitä siistelemällä asennoista toiseen ei oo muuta vaikutusta kuin ulosotto lähtee pyöriin..
Luulen että edellisen omistajan tekemä kyntösyvyyden säädönpoisto ja muut viritykset halvaannutti tuon hydrauliikan lopullisesti.
No eiköhän se selviä kun joskus tuon työnalle ottaa.. keväällä aikasintaan kerkiän kun muut rojektit painaa päälle..
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Pumpulta hydrauliyksikköön tulevien putkien tiivisteinä on jotkin fiiberi-massatiivisteet.
Jos sellaisia uupuu, putket ei asetu kunnolla linjaansa, eikä myöskään ohuemmilla CU-tiivisteprikoillakaan.
Eli paine voi päästä sieltäkin karkuun.
Jos sellaisia uupuu, putket ei asetu kunnolla linjaansa, eikä myöskään ohuemmilla CU-tiivisteprikoillakaan.
Eli paine voi päästä sieltäkin karkuun.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68