Nuffield 3DL Three Universal
Valvoja: automies560
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
Projektini on alkanut jonkun aikaa. Laittelen tähän joskus miten on edistynyt kuvien kera ja jos mulla ilmenee ja varmasti jotain kysyttävää ilmeneekin saanhan varmaankin neuvoja. Ollaanhan tässä vielä aloittelija.
Viimeksi muokannut mikael, 06 Marras 2021, 15:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
Halkeemat lohkossa onko kuinkakin yleistä? Vuosimallia on -57 putket syöpyneitä. Uudet putket on tilattu, koska vakuunnuin nuo halkeemat eivät ole remontin esteenä. Tosin onhan tietenkin mielipiteitä momenlaisia siitäkin.
Kone oli jumissa, sain irroitettua ja myöskin männänrenkaat männistä ehjinä joten otan ne käyttöön, vain putket uusin.
Kone oli jumissa, sain irroitettua ja myöskin männänrenkaat männistä ehjinä joten otan ne käyttöön, vain putket uusin.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nuhviperhe vain kasvaa, näin siinä yleensä käy
Yläkerran halkeimat lohkossa on yleistä, ei taida montaa nuhvin lohkoa läytyä missä noita ei olisi.
Alakerran halkeimiakin on joskus esiintynyt, esim. minulla tuossa BMC kuutoskoneessa, korjasin sen Fix All tiivisteliimalla, tosin ei ollut sylinteriputkien välit halkeimalla, mutta halkein kuitenkin.
Neuvojakin varmaan joku antaa
Yläkerran halkeimat lohkossa on yleistä, ei taida montaa nuhvin lohkoa läytyä missä noita ei olisi.
Alakerran halkeimiakin on joskus esiintynyt, esim. minulla tuossa BMC kuutoskoneessa, korjasin sen Fix All tiivisteliimalla, tosin ei ollut sylinteriputkien välit halkeimalla, mutta halkein kuitenkin.
Neuvojakin varmaan joku antaa
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
kari t kirjoitti: ↑27 Elo 2021, 08:54 Nuhviperhe vain kasvaa, näin siinä yleensä käy
Juu kyllä vajaa parivuotta oon harrastanut ja paljon oppinut. Tänäänkin päivä meni starttimoottorin opiskeluun. Alkuperäinen startti olikin kinkkinen nyt se on hallinnassa juurtajaksain. Kyllä taitaa tuo kolmas nuffi jo riittää kun sen kunnostan. Paikalliset on käyneet välistä kattomassa, ihan hyvää palautettakin olen saanut.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
https://www.nuhvi.fi/index.php/fi/tieto ... uhvisi-ikä
Tuon mukaan vaihdelaatikon kuoret valettu 21 elokuuta 1957. Ei pitäisi olla tasauspyörästön lukkoa.
Tuon mukaan vaihdelaatikon kuoret valettu 21 elokuuta 1957. Ei pitäisi olla tasauspyörästön lukkoa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
Se oli moottorin kylessä tuo 21 H 7 Ei ole tasauspyörästön lukkoa. Käyn vielä kattelemassa vaihdelaatikon kylessä onko lukemia.kari t kirjoitti: ↑16 Syys 2021, 16:49 https://www.nuhvi.fi/index.php/fi/tieto ... uhvisi-ikä
Tuon mukaan vaihdelaatikon kuoret valettu 21 elokuuta 1957. Ei pitäisi olla tasauspyörästön lukkoa.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
Vaihelaatikon kylessä 08 K 7 eli olisi 8/11 1957.mikael kirjoitti: ↑16 Syys 2021, 17:03Se oli moottorin kylessä tuo 21 H 7 Ei ole tasauspyörästön lukkoa. Käyn vielä kattelemassa vaihdelaatikon kylessä onko lukemia.kari t kirjoitti: ↑16 Syys 2021, 16:49 https://www.nuhvi.fi/index.php/fi/tieto ... uhvisi-ikä
Tuon mukaan vaihdelaatikon kuoret valettu 21 elokuuta 1957. Ei pitäisi olla tasauspyörästön lukkoa.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
8. K (lokakuuta) 1957
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Laitoi yv: tä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuo valupäiväyshän on kuorien valupäiväys. Tästä menee viikkoja - kuukausia ennenkuin on koneistettu linjalle koottavaksi, tästä vielä toimitusajat tehtaalta esim suomeen, niin käyttöönottoajankohta on helposti 3-6kk valupäivien jälkeen.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
"Siinä se nyt rupsuttaa 3 DL" Nätisti käynnistyy, alipainekalvossa jotain häikkää.
https://www.youtube.com/watch?v=t7L8hk-86ag
https://www.youtube.com/watch?v=t7L8hk-86ag
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ruiskupumpusta sivuluukku auki, moottori käyntiin, vd40:tä säätötangon molenpiin päihin, nokkin, sylinteri ja mäntäryhmiin, jatka jonkin aikaan. tämän toiminpiteen jälkeen öljyjen vaihto ruiskupumppuun. Jos ei auta niin sen jälkeen säätötangon säätäminen.mikael kirjoitti: ↑06 Marras 2021, 15:03 "Siinä se nyt rupsuttaa 3 DL" Nätisti käynnistyy, alipainekalvossa jotain häikkää.
https://www.youtube.com/watch?v=t7L8hk-86ag
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... usohje.jpg
Viimeistely ruiskupumpu alipainekotelon takapään säätömutterista.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !