Minullakin on universaali, mutta, pitäisi ottaa ilmanputsari irti jotta pääsis mittaamaan tarkan mitan, eikä viitsi näin kylmillä ilmoilla tehdä nuhvien suhteen mitään.
Universal four 4DM herättely
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 450
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Kiitos kehuista.
Tykkään askarrella rosterista. Eipähän ruostu jumiin.
Toi poljin-hässäkkä tulee astinlaudan etummaiseen pulttiin. Toinen pultinreikä porataan vasta mestoilla.
Välitanko astinlaudan etureunaa pitkin melkein jarrupolkimiin kiinni ja kaasupolkimen pitäisi asettua oikean jarrun viereen/ eteen.
Saa nähdä osuuko.
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 450
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Tuolta ulkomaan foorumilta sain mitat: 138-139mm
Näiden mukaan mennään jos ei kukaan kiistä....
Näiden mukaan mennään jos ei kukaan kiistä....
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 450
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Taisi sattua aivan hullun tuuri. Osat sopi paikalleen heittämällä ja idea ylipäätään toimii.
Nyt on Nuhvissa jalkakaasu.
Toisaalta tuo kaasupoljn olisi saanut olla vieläkin enemmän oikealla mutta taas toisaalta astinlaudan etureuna on jo pelkistä jarruista kovin ahdas. Se on siis hyvä juuri tuossa.
Nyt on Nuhvissa jalkakaasu.
Toisaalta tuo kaasupoljn olisi saanut olla vieläkin enemmän oikealla mutta taas toisaalta astinlaudan etureuna on jo pelkistä jarruista kovin ahdas. Se on siis hyvä juuri tuossa.
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 450
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Nuhvi sai tänään pienemmän siivapyörän laturiin siinä toivossa, että latausvalo sammuisi ilman kierrosten pöräytämisä kuten aiemmin täytyi tehdä.
Samoin vaihdoin kampiakselille oikean kokoiset stefat kun kesällä tuli laitettua liian paksut.
Korppuuntunut ylävesiletkukin vaihtui uuteen.
Eipä se latausvalo vieläkään sammu tyhjäkäynnillä mutta huomattavasti pienemmillä kierroksilla kumminkin.
Tulipahan touhuttua joulun pyhien kunniaksi kun sattui lauhat kelit. Vain nelisen astetta pakkasta.
Jos ketä kiinnostaa niin pari videoa aiheesta tuolla kanavallani.
Samoin vaihdoin kampiakselille oikean kokoiset stefat kun kesällä tuli laitettua liian paksut.
Korppuuntunut ylävesiletkukin vaihtui uuteen.
Eipä se latausvalo vieläkään sammu tyhjäkäynnillä mutta huomattavasti pienemmillä kierroksilla kumminkin.
Tulipahan touhuttua joulun pyhien kunniaksi kun sattui lauhat kelit. Vain nelisen astetta pakkasta.
Jos ketä kiinnostaa niin pari videoa aiheesta tuolla kanavallani.
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
"Eipä se latausvalo vieläkään sammu tyhjäkäynnillä mutta huomattavasti pienemmillä kierroksilla kumminkin."
Muistaakseni noissa latausvaloissa on 2 w polttimot, eikä taida löytyä esim. 4 w poltimoita.
Minulla aikoinaan venessä sama ongelma, laitoin kaksi valoa rinnakain niin sammuu tyhjäkäynnilläkin.
Muistaakseni noissa latausvaloissa on 2 w polttimot, eikä taida löytyä esim. 4 w poltimoita.
Minulla aikoinaan venessä sama ongelma, laitoin kaksi valoa rinnakain niin sammuu tyhjäkäynnilläkin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 450
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Olen kanssa ajatellut, että mikäli tuo siivapyörän vaihto ei auta niin täytyy kikkailla sen herätevirran eli lampun resistanssin kanssa.
Siitähän tämä on kiinni, että laturi ei tyhjäkäynnillä lähde tuottamaan tehoja liian pienen magnetointivirran takia.
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 450
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Taas jälleen tyhmiä kysymyksiä:
Minkälainen kiinntys tuohon nostovarren säätökammen nuppiin kuuluu alunperin?
Kammen päässä on ohennus ja päässä reikä mutta ei kierrettä eikä mitään lukkorenkaan uraa.
Kyllähän tuohon kehittelee vaikka mitä mutta jos haluaisi edes matkia alkuperäistä....
Minkälainen kiinntys tuohon nostovarren säätökammen nuppiin kuuluu alunperin?
Kammen päässä on ohennus ja päässä reikä mutta ei kierrettä eikä mitään lukkorenkaan uraa.
Kyllähän tuohon kehittelee vaikka mitä mutta jos haluaisi edes matkia alkuperäistä....
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kammen pääsähän pitäisi olla ura seekeri/ lukkorenkaalle.Nelitahtari kirjoitti: ↑27 Joulu 2023, 18:42 Taas jälleen tyhmiä kysymyksiä:
Minkälainen kiinntys tuohon nostovarren säätökammen nuppiin kuuluu alunperin?
Kammen päässä on ohennus ja päässä reikä mutta ei kierrettä eikä mitään lukkorenkaan uraa.
Kyllähän tuohon kehittelee vaikka mitä mutta jos haluaisi edes matkia alkuperäistä....
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 450
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Kiitos
Olisko sitten käynyt niin, että kampi on poikki juuri siitä uran kohdalta.
Taidan tehdä niin, että poraan reikää vähän syvemmäksi ja vedän sinne kierteen.
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 450
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Se lysti loppui lyhyeen. Tänään koko päivän -23'CNelitahtari kirjoitti: ↑26 Joulu 2023, 21:38 Tulipahan touhuttua joulun pyhien kunniaksi kun sattui lauhat kelit. Vain nelisen astetta pakkasta.
Kaikenlaista pikkuhommaa olisi vielä tehtävänä.
Tänään kävin uuden kiilahihnan maalikylistä. Sen vaihdan huomenna vaikka olisi kuinka kylmä.
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 450
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Nelitahtari kirjoitti: ↑02 Maalis 2023, 11:31 Pitää seurata tilannetta.
Jos se edelleen romauttaa pakkasessa paineet niin täytyy sitten vaihtaa tuo imusihti vaakamalliseen.
Paineen lasku on tapahtunut vain reilummalla pakkasella ja ollut melko lyhytkestoinen ilmiö. Yllättävän nopeasti paineet nousivat kun koneen antoi käydä reipasta tyhjäkäyntiä. Näppituntumalla sanoisin, että jos sihdin läpäisykyky puhdistuksessa kaksinkertaistui niin ongelma on poissa.
Nyt kun on taas kunnon pakkasia niin joutuu toteamaan, että samaa ilmiötä on ilmassa edelleen mutta huomattavasti miedompana.
Käynnistyksen jälkeen paine nousee ensin 45psi lukemiin ja laskee siitä lukemaan 25-30psi. Muutaman minuutin jälkeen sitten jo 60-65psi.
Eli edelleen se imusihti ahdistaa jäykkää öljyä. Mutta en tee asialle mitään koska paine ei mene lähellekään nollaa.
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 450
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Ei ole kun se alkuperäinen pystymallinen jonka yläosa on öljyn pinnan yläpuolella. Sieltä se horii ilmaa.
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos