342:nen tuli taloon.

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5094
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Jarruremppaa, tänään purku, huomenna osien pesua ja kasaus. Kommentit kuvissa <
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuffield+ ... onttia.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5094
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Olisiko mitenkää mahdollista siirtää tämä topiikki projektipuolelle :?: :?:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5094
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Tuoho tyssäs jarrujen asennus tältä lauantailta :twisted:
Onpahan osat kuitenkin pestynä. uudet jarruhihnatkin pitää tilata. Maurilta tilattu.
Liitteet
IMG_1780.JPG
IMG_1781.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Massey-Nuffield
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 880
Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
NLCF r.y jäsen Nro: 477

Hyvän oloinen alkuperäiskuntoinem 3:nen. Onko hankala homma tuo jarrujen ja tiivisteiden vaihto?
Meillä nafti1/2 hehtaarin tontilla Loimaalla pisin rupeama on ollu tänä talvena 2 tuntia.
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5094
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Massey-Nuffield kirjoitti: 11 Huhti 2022, 22:44 Hyvän oloinen alkuperäiskuntoinem 3:nen. Onko hankala homma tuo jarrujen ja tiivisteiden vaihto?
Meillä nafti1/2 hehtaarin tontilla Loimaalla pisin rupeama on ollu tänä talvena 2 tuntia.
Hiukan haasteellinen homma jarrukenkien ja jarruakselin stefojen vaihto, tässä vaiheessa kun on koppikin jo paikallaan. Olisi pitänyt tajuta vaihtaa silloin kun koppi oli poistettu, olisi ollut helpompi hommailla varsinkin keulapuolelta, kapea ovi.
No. Nyt on kenkät, rummut ja suojat paikoillaan.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuffield+ ... %C3%A4.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5094
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Tänään jarrujen testaus, nelosvaihteella kaasu pohjassa, jytkin pohjaan ja jarrutus, pysähtyi kuin seinään. Yöpakkasen jäljiltä vielä jääkopannetta useita senttiä , testaus puolenpäivän kieppeillä, hyvät piikkikettingit vielä päällä.
Pientä viimeistelyä vielä jäi, jotain hommia mm. jalkakaasun asennus. Pitää Maurilta kysellä löytyiskö häneltä tarvittavat hilppeet. Varmaan löytyykin, tulevalla viikolla on käyntiä Oulussa, poikkean Määtänkankaalla, soittelen minä päivänä tulen. :wink:
Liitteet
IMG_1831.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5094
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Nelitahtari kirjoitti: 16 Huhti 2022, 19:00 Tuossa toisessa ketjussa puhuttiin ruiskutuspumpun kalvoista.
Kuvastasi häämöttää alipainekuvernööri ja äkkiseltään se on eri muotoinen kuin omani.

Saisitko siitä kattavampaa kuvaa?

Toisekseen:
Onko jalkakaasuun olemassa valmiit hilut?
Ole huomannut tuon alipainesäätimen kotelon takaosan erillaisuuden jo aiemminkin. Käväisen huomenna kuvaamassa tarkemmin.
Tämä kone on aikoinaan ruottista uitettu, joten, jotain suomessa tehtyjä muutoksia on, kuten jalkakaasu vipuineen. Minullakin on jossain kolmosnuhvin jalkakaasun hilut jossakin varmassa tallessa, etsinnöistä huolimatta en vain ole niitä löytänyt.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5094
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

kari t kirjoitti: 16 Huhti 2022, 19:39
Nelitahtari kirjoitti: 16 Huhti 2022, 19:00 Tuossa toisessa ketjussa puhuttiin ruiskutuspumpun kalvoista.
Kuvastasi häämöttää alipainekuvernööri ja äkkiseltään se on eri muotoinen kuin omani.

Saisitko siitä kattavampaa kuvaa?

Toisekseen:
Onko jalkakaasuun olemassa valmiit hilut?
Ole huomannut tuon alipainesäätimen kotelon takaosan erillaisuuden jo aiemminkin. Käväisen huomenna kuvaamassa tarkemmin.
Tämä kone on aikoinaan ruottista uitettu, joten, jotain suomessa tehtyjä muutoksia on, kuten jalkakaasu vipuineen. Minullakin on jossain kolmosnuhvin jalkakaasun hilut jossakin varmassa tallessa, etsinnöistä huolimatta en vain ole niitä löytänyt.
Eipä se ollutkaan alipainesäätimen kotelon takaosan erillainen kuten edellä mainitsin. Tuo alipaineen tasauspönttö sen siaan on erillainen mitä muissa kolmosissani on, tätä pönttöä ei ole nelosnuhveissa.
Liitteet
18.4.2022. 342 sen alipainesäätimen kotelo takaosa alhaalla alipaineentasaus purkki,.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5094
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Jotain taas pääsiäisen kunniaksi värkätty 342: seen. Kuvissa kommentit.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuffield+ ... el+(2).JPG <
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5094
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Tuollainen samanlainen nelosnuhvin ruiskupumppu löytyy myös minultakin.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... ja+002.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin