Jarruremppaa, tänään purku, huomenna osien pesua ja kasaus. Kommentit kuvissa <
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuffield+ ... onttia.JPG
342:nen tuli taloon.
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Olisiko mitenkää mahdollista siirtää tämä topiikki projektipuolelle
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuoho tyssäs jarrujen asennus tältä lauantailta
Onpahan osat kuitenkin pestynä. uudet jarruhihnatkin pitää tilata. Maurilta tilattu.
Onpahan osat kuitenkin pestynä. uudet jarruhihnatkin pitää tilata. Maurilta tilattu.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 880
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Hyvän oloinen alkuperäiskuntoinem 3:nen. Onko hankala homma tuo jarrujen ja tiivisteiden vaihto?
Meillä nafti1/2 hehtaarin tontilla Loimaalla pisin rupeama on ollu tänä talvena 2 tuntia.
Meillä nafti1/2 hehtaarin tontilla Loimaalla pisin rupeama on ollu tänä talvena 2 tuntia.
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Hiukan haasteellinen homma jarrukenkien ja jarruakselin stefojen vaihto, tässä vaiheessa kun on koppikin jo paikallaan. Olisi pitänyt tajuta vaihtaa silloin kun koppi oli poistettu, olisi ollut helpompi hommailla varsinkin keulapuolelta, kapea ovi.Massey-Nuffield kirjoitti: ↑11 Huhti 2022, 22:44 Hyvän oloinen alkuperäiskuntoinem 3:nen. Onko hankala homma tuo jarrujen ja tiivisteiden vaihto?
Meillä nafti1/2 hehtaarin tontilla Loimaalla pisin rupeama on ollu tänä talvena 2 tuntia.
No. Nyt on kenkät, rummut ja suojat paikoillaan.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuffield+ ... %C3%A4.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tänään jarrujen testaus, nelosvaihteella kaasu pohjassa, jytkin pohjaan ja jarrutus, pysähtyi kuin seinään. Yöpakkasen jäljiltä vielä jääkopannetta useita senttiä , testaus puolenpäivän kieppeillä, hyvät piikkikettingit vielä päällä.
Pientä viimeistelyä vielä jäi, jotain hommia mm. jalkakaasun asennus. Pitää Maurilta kysellä löytyiskö häneltä tarvittavat hilppeet. Varmaan löytyykin, tulevalla viikolla on käyntiä Oulussa, poikkean Määtänkankaalla, soittelen minä päivänä tulen.
Pientä viimeistelyä vielä jäi, jotain hommia mm. jalkakaasun asennus. Pitää Maurilta kysellä löytyiskö häneltä tarvittavat hilppeet. Varmaan löytyykin, tulevalla viikolla on käyntiä Oulussa, poikkean Määtänkankaalla, soittelen minä päivänä tulen.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ole huomannut tuon alipainesäätimen kotelon takaosan erillaisuuden jo aiemminkin. Käväisen huomenna kuvaamassa tarkemmin.Nelitahtari kirjoitti: ↑16 Huhti 2022, 19:00 Tuossa toisessa ketjussa puhuttiin ruiskutuspumpun kalvoista.
Kuvastasi häämöttää alipainekuvernööri ja äkkiseltään se on eri muotoinen kuin omani.
Saisitko siitä kattavampaa kuvaa?
Toisekseen:
Onko jalkakaasuun olemassa valmiit hilut?
Tämä kone on aikoinaan ruottista uitettu, joten, jotain suomessa tehtyjä muutoksia on, kuten jalkakaasu vipuineen. Minullakin on jossain kolmosnuhvin jalkakaasun hilut jossakin varmassa tallessa, etsinnöistä huolimatta en vain ole niitä löytänyt.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Eipä se ollutkaan alipainesäätimen kotelon takaosan erillainen kuten edellä mainitsin. Tuo alipaineen tasauspönttö sen siaan on erillainen mitä muissa kolmosissani on, tätä pönttöä ei ole nelosnuhveissa.kari t kirjoitti: ↑16 Huhti 2022, 19:39Ole huomannut tuon alipainesäätimen kotelon takaosan erillaisuuden jo aiemminkin. Käväisen huomenna kuvaamassa tarkemmin.Nelitahtari kirjoitti: ↑16 Huhti 2022, 19:00 Tuossa toisessa ketjussa puhuttiin ruiskutuspumpun kalvoista.
Kuvastasi häämöttää alipainekuvernööri ja äkkiseltään se on eri muotoinen kuin omani.
Saisitko siitä kattavampaa kuvaa?
Toisekseen:
Onko jalkakaasuun olemassa valmiit hilut?
Tämä kone on aikoinaan ruottista uitettu, joten, jotain suomessa tehtyjä muutoksia on, kuten jalkakaasu vipuineen. Minullakin on jossain kolmosnuhvin jalkakaasun hilut jossakin varmassa tallessa, etsinnöistä huolimatta en vain ole niitä löytänyt.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jotain taas pääsiäisen kunniaksi värkätty 342: seen. Kuvissa kommentit.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuffield+ ... el+(2).JPG <
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuffield+ ... el+(2).JPG <
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuollainen samanlainen nelosnuhvin ruiskupumppu löytyy myös minultakin.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... ja+002.JPG
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... ja+002.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !