Leyland 255 nostolaite
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Lukko napsahtanu päälle ,siis mekaaninen siinä repun kannessa, peruuta kinokseen, että
lana nousee ylimpään asentoon ja pyöräytä kannessa oleva lukitusta taikka virallinen ohje
nostaa hydrauliikalla, en ole varma millä systeemillä tuossa mallissa on vivusto, kun kahta
eri mallia taisi tuossakin olla, jos valintavivulla, niin tärkeä muistaa ensin kääntää täyden
noston asentoon päävipu, ennen kuin valintavipua käyttää, muuten menee hammastus
sekaisin ja on sitten isompi homma tiedossa.
lana nousee ylimpään asentoon ja pyöräytä kannessa oleva lukitusta taikka virallinen ohje
nostaa hydrauliikalla, en ole varma millä systeemillä tuossa mallissa on vivusto, kun kahta
eri mallia taisi tuossakin olla, jos valintavivulla, niin tärkeä muistaa ensin kääntää täyden
noston asentoon päävipu, ennen kuin valintavipua käyttää, muuten menee hammastus
sekaisin ja on sitten isompi homma tiedossa.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Oliskohan tuosta mitään apuja ? Tuosta osanumero 10:nen tapahtuu nostovarsien lukitus ja lukituksen poisto.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... +kansi.PDF
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... +kansi.PDF
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Hyvä että asia selvisi.
On tosiaan syytä opetella oikea-oppinen nostolaitteen käyttö näissä malleissa, joissa on erillinen valintavipu, meidän 255 oli se hammastanko sekaisin kun nostolaitteen säätöihin takavuosina, ja leukun sielunelämään perehtyneenä, rupesin syventymään. Uskon että se oli ollut sekaisin vuosikymmeniä.
Samaten tuttavan 270 laitoin sivumennen sen systeemin säätöihin kun jotain muuta vikaa siitä korjasin, siinäpä olikin sitten selittäminen kuinka oikeasti sen vetokoukun saa vapautettua, eikä enää sillä tavalla kuten hän oli oppinut sitä niin ikään vuosikausien ajan käyttämään.
Pääjärjestelmän vivulla (päärynänmuotoinen nuppi myöhemmissä malleissa) ei asennonsäädön ollessa valittuna, kuulu saada nostolaitetta täyden noston asentoon, jossa siis vapautetaan vetokoukun lukitus tai tämä tässä käsitelty nostoakselin lukitsin, vaan tuo alue löytyy syvyydensäätöpuolen yläosasta.
Tämä asia on kirjoitettuna huomattavasti vaikeamman kuuloinen kuin mitä käytännössä, kunhan asian vain omaksuu.
On tosiaan syytä opetella oikea-oppinen nostolaitteen käyttö näissä malleissa, joissa on erillinen valintavipu, meidän 255 oli se hammastanko sekaisin kun nostolaitteen säätöihin takavuosina, ja leukun sielunelämään perehtyneenä, rupesin syventymään. Uskon että se oli ollut sekaisin vuosikymmeniä.
Samaten tuttavan 270 laitoin sivumennen sen systeemin säätöihin kun jotain muuta vikaa siitä korjasin, siinäpä olikin sitten selittäminen kuinka oikeasti sen vetokoukun saa vapautettua, eikä enää sillä tavalla kuten hän oli oppinut sitä niin ikään vuosikausien ajan käyttämään.
Pääjärjestelmän vivulla (päärynänmuotoinen nuppi myöhemmissä malleissa) ei asennonsäädön ollessa valittuna, kuulu saada nostolaitetta täyden noston asentoon, jossa siis vapautetaan vetokoukun lukitus tai tämä tässä käsitelty nostoakselin lukitsin, vaan tuo alue löytyy syvyydensäätöpuolen yläosasta.
Tämä asia on kirjoitettuna huomattavasti vaikeamman kuuloinen kuin mitä käytännössä, kunhan asian vain omaksuu.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Vaikiahan se on selittää, sen kun muistaa, että päärynä päällä oleva vipu pitää olla täysin
taka-asennossa, ennen kuin pyöriä nuppista valintavipua käyttää, näin toimien hammastukset
pysyvät kohdillaan, eikä nostolaite sekoa sen takia.
taka-asennossa, ennen kuin pyöriä nuppista valintavipua käyttää, näin toimien hammastukset
pysyvät kohdillaan, eikä nostolaite sekoa sen takia.