leyland 255 käyntiin lähtö?

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

tommme
Kolmos -nuffisti
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Loka 2007, 09:19
Paikkakunta: k-pohjanmaa

07 Tammi 2008, 21:45

Hommasin ihtelle tuosa kesällä leukun josta oli veet ja öljyt sekasin.No,ei siinä sitte muutako vaihoin O-renkaat,uuet kiertokangen laakerit ja kannen tiivisteen.Lähti mielestäni normaalisti käyntiin rempan jälkeen.Vaihoin vielä kärjet ja ruuvasin avautumis paineeks 150bar.Toimi hyvin mutta käyntiin lähtö huononi.Jätin yheks yöks pakkaseen niin ei käyntiin millään.Välillä käy vähän mutta sammuu.Mikä on?
leyland 255
nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

07 Tammi 2008, 22:25

Oliko kyseinen malli rivipumpulla vaikko jakajalla ? Jos rivipumpulla
niin vika voi olla se ,että pakkosyöttö nappi jää pohjaan kun kone
yrittää käyntiin ,auttaa kun samanaikaisesti nykäisee hetkeliseti sammuti-
vipua . Taikka sitten siirtopumppu on tullut tiensä päähän ,eli ei anna
riittävästi polttoainetta.
rattoristi
Vitos -nuffisti
Viestit: 34
Liittynyt: 28 Joulu 2007, 18:22

08 Tammi 2008, 02:10

varmaanki jakaja pumpulla .eihän vain oo kesälaatua tankissa hyytyy suodattimelle helposti voi pikkusen käydä ja sammuu, leukun hana muuten aika ahdas tankin pohjassa jäätyy kovalla pakkasella ajossakin on kylmäpaikka tuuletin vetää takana muutenkin kannattaa hanalta tulo tarkastaa,monessakin ollu hana tukossa ja repii ilmaa kovassa ajossa .eikä oo merkkivika ...kertokaa onko muillakin ollu samat oikut
tommme
Kolmos -nuffisti
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Loka 2007, 09:19
Paikkakunta: k-pohjanmaa

08 Tammi 2008, 11:26

Jakaja pumpullahan tuo on.en tiä mitä tankisa.saattaa olla kesälaatua.Paljonko on leylantisa siirtopaineet ootteko mitannu?
leyland 255
rattoristi
Vitos -nuffisti
Viestit: 34
Liittynyt: 28 Joulu 2007, 18:22

08 Tammi 2008, 12:45

ei ole mittailtu yleensä aina purettu ja putsattu jos letkut banjoliittimillä niin voi olla roskaa liitoksen pään urassa ja ite ruuvin kanavissa .jos kalvo ehjä pumpulla ja suuntaventtiilit toimii pitäs pelata mittaamatta ,irrottasin ensin tuloputken näkee heti tuleeko tankilta reilusti ainetta....
tommme
Kolmos -nuffisti
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Loka 2007, 09:19
Paikkakunta: k-pohjanmaa

08 Tammi 2008, 15:16

lähtihän tuo käymään ko tarpeeks lämmitteli. :D
leyland 255
Velu

08 Tammi 2008, 17:40

Tuon tyyppistä ongelmaa alkaa tulla, kun ruiskutuspumppu väljistyy. Vanhojen suuttimien avautimispaine on kulumisen myötä laskenut samoin pumppu väljistynyt. Kun sitten on laitettu uudet suutinkärjet ja säädetty paineet uutta vastaaviin lukemiin, ei pumppu enää jaksakaan käynnistyskierroksilla ruiskuttaa kunnolla. Sitä en ymmärrä, miksi näin ei ole lämpimänä, vaikka juuri silloin kulumisen pitäisi minusta eniten asiaan vaikuttaa.

Tuosta syystä vanhemmissa valmeteissa pudotetaan ruiskutspaineet 205 barista 175 bariin. Se auttaa käynnistyvyyteen kuluneella pumpulla. Tuosta 155 barista ei ehkä pysty enää tinkimään. Minusta tuo CAV-pumppu ei mikään kovin hyvä eikä kestävä ole. Paras konsti taitaa olla uusi pumppu. Naapuri osti uuden jakajapumpun 5600 Fordiin. Jatkuva taistelu loppui siihen. Nykyisin se käynnistyy herkästi ja käy erittäin tasaisesti. Sitä iloa riittänee taas jokusen tuhatta tuntia.
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

08 Tammi 2008, 19:28

Siirtopumpun imupuolelle kuuluu tulla 25-38 cmhg alipaine 12 käsipumpun pumppauksella ja painepuolelle 0,35-0,56 kp/cm2 paine niinikään 12 pumppauksella. Paineen pitäisi pysyä monia minuutteja. Vuodot voi todeta laittamalla imupuolelle korkeintaan 0,35 kp/cm2 paineilmaa ja upottamalla pumpun löpöastiaan.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
-jukkis-
Proto suunnittelija
Viestit: 196
Liittynyt: 03 Heinä 2007, 20:27
Paikkakunta: Oulu

08 Tammi 2008, 19:58

Avautumispaine 175bar ja 5bar lisää jos uudet kärjet
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

08 Tammi 2008, 20:23

Mitenkäs jos syöttöpumppu on kunnossa niin tuo alhainen avautumispainehan muuttaa ruiskutuksen ajoitusta myöskin aikaisemmalle
Olisko siinä myös osasyy tuohon käyntiinlähtöön
Mukana kuin peräpukama!
rattoristi
Vitos -nuffisti
Viestit: 34
Liittynyt: 28 Joulu 2007, 18:22

09 Tammi 2008, 11:46

vanhat ruiskutuspumput pelaa lämpösenä paremmin laajenemisesta kulumat vähä pienenee. kylmänä kun kattoo käynnissä sivuluukusta niin elementti vuotonäkyy pientä vaahtoo vuotavan kohalla ja se sylinteri ontuu jä pätkii käyntiä .lämpimänå tasottuu käynti .paljo tätä vikaa rivipumpuissa
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

09 Tammi 2008, 18:02

Niin ja arkoja ne on nuo rivipumputkin jos ne on saaneet vettä puhumattakaan jakajapumpuista.
Kannattaa poistaa vedet tankista ja suodattimista kun leukuissa ei ole enää sitä hyvää vedenerotinta joka vielä nuffeissa oli.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
rattoristi
Vitos -nuffisti
Viestit: 34
Liittynyt: 28 Joulu 2007, 18:22

09 Tammi 2008, 19:00

automies puhuu asiaa vanhanmallin sakkakupit oli tosi hyviä näki läpi jos vettä ja töhnää ,vesi pumpun elementissä leikkaa kiinni heti......harmikki20 ja nuffissa muuten sama kuppi ja sanka.-moottori petrolissa oli joskus paljo vettä muutaman tunnin ajolla kuppi puolillaan ,varmaan seissu kaun säiliöissä .meni loppuaikana niin vähä kaupan.tais 80 luvulla loppua koko petrooli
-jukkis-
Proto suunnittelija
Viestit: 196
Liittynyt: 03 Heinä 2007, 20:27
Paikkakunta: Oulu

09 Tammi 2008, 19:02

jamppi kirjoitti:Mitenkäs jos syöttöpumppu on kunnossa niin tuo alhainen avautumispainehan muuttaa ruiskutuksen ajoitusta myöskin aikaisemmalle
Olisko siinä myös osasyy tuohon käyntiinlähtöön
Just prikulleen
Kone kylmänä reilusti kierroksia, jos pätkii pakoputkeen niin myöhäsellä, jos käynti terävä ajoitus aikaisella
Tämä käy molemmilla pumpputyypeillä
Jakajapumppua huonompi ajoittaa kun runkomerkki on myös siirrettävissä
vaatii erikoistyökalun jolla merkin saa kohdalleen
Jakajapumpussa ennakonlukitsin jolla saa pumppua hieman jäämään myöhäiselle
rattoristi
Vitos -nuffisti
Viestit: 34
Liittynyt: 28 Joulu 2007, 18:22

09 Tammi 2008, 19:45

joo rivipumpussa reilu syötön lisäys aikastaa vähä ruiskutusta koska pumpum elementti täyttyy alempaa ..toisaalta isompi määrä vaatii pitemmän paloajan ....Paloaika aina vakio vaikka kierokset nousis
Vastaa Viestiin