Ennakon ollessa aikaisella, rupeaa paukkumaan. Mä en ole koskaan luottanu merkkeihin ketjujakopäissä vaan on menty korvakuulolta. Tosin teen monta muutakin asiaa erilailla kuin pitäisi
Ratasjakopää on vähän tarkempi.
Leyland 384/270 Moottori
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Juu aikaisella ollessa alkaa käyntiääneen tulla "kalistava" terävä "krak krak krak " ääni , jos sylinteripaineet nousee enemmän kuin 7bar per kampiakselin aste männän vielä ollessa ylöspäin tulossa,, noin suurinpiirtein.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Korvakuulolla on tullut säädettyä, mitä vähiinsä on näitä räplännyt, juurikin tuo
nim. jusapen mainitsema terävä nakutus ryntättäessä kertoo sytyn olevan aikaisella,
aikoinaan kun lisäsin kierrokset 3000 niin vaati sytyn laiton melko aikaiselle, ettei ruvennut
räpeltään kieroksilla, mutta ei niin aikaiselle, että kone terävästi nakuttaa, kun kaasulla
ryntäyttää.
nim. jusapen mainitsema terävä nakutus ryntättäessä kertoo sytyn olevan aikaisella,
aikoinaan kun lisäsin kierrokset 3000 niin vaati sytyn laiton melko aikaiselle, ettei ruvennut
räpeltään kieroksilla, mutta ei niin aikaiselle, että kone terävästi nakuttaa, kun kaasulla
ryntäyttää.