Minulla on v.79 472 Syncro traktori ja olen ilmeisesti saanut siitä esille nyt tyyppivian eli maantiealue pomppii pois päältä.
- Masinistit sivuilta (http://www.masinistit.com/keskustelupal ... hp?t=34327) luin, että osat maksaisivat tuohon n. 800€. Pitääkö se vielä paikkaansa?
- Pitääkö korjaamista varten koko traktori halkaista vai pystyykö korjaamaan yläkautta? Sitä ei ollut avattu enempää tuossa masinistien keskustelussa.
- Uskaltaako pomppivalla vaihteistolla ajaa H alueella vai hajoittaako jotain kalliimpaa, jos ajelua jatkaa? Jos kaasun kanssa on nätisti niin vaihde pysyy vielä kohtuullisesti päällä.
Traktoriin on tehty moottoriremppaa, kytkinremppa ja mm. laturi on laitettu uusiksi. Siinä mielessä traktori on ihan kunnossa.
472 Syncro maantiealue pomppii
Valvoja: automies560
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 80
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 20:07
- Konekalustoani: Leyland 255, Leyland 272 syncro+Vammas Major
- Paikkakunta: Kärsämäki
Leypartin kautta tuli nelivetoseen uudet nopean alueen osat ja ne maksoi 1451€. Meneehän sinne varmasti muutakin osaa. Vaihteen päällä pysyminen loppuu pikkuhiljaa kokonaan kun tarpeeksi kauan potkii pois päältä.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
eipä siellä enempää särkyviä osia ole kuin ne mitkä jo muutenkin menee vaihtoon.
katkaista konetta ei tarvi mutta muuten vaihteisto pitää purkaa täysin.
katkaista konetta ei tarvi mutta muuten vaihteisto pitää purkaa täysin.
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Eikö tarvitse katkaista? eikös nelikossa ollut nopean puolen kertojan siirtoholkki ala-akselilla ja
eikös se ala-akselin joudu purkamaan eteenpäin? Tosin onhan tuota aikaa kulunut ,viimmekerrasta
kun leukkun laatikon olen purkanut.
eikös se ala-akselin joudu purkamaan eteenpäin? Tosin onhan tuota aikaa kulunut ,viimmekerrasta
kun leukkun laatikon olen purkanut.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
kaikista muista rakosista sen joutuu palastelemaan mutta katkaista ei tarvi, H-alueen kytkennän osat ovat kyllä ala-akselilla mutta se purkautuu taaksepäin ei eteen, L-alueen pieni hammaspyörä on kiinteästi akselilla takimmaisena
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Jaa on tullut aikoinaan turhaa työtä tehtyä, kun ala-akselilla oleva roiskialevyn vaihdoin, tosin kone oli
804 keltainen leukku ,niin lieneekö 472 vielä kyseistä levyä olevankaan, kun muistelen sen olevan vasta
myöhemmissä malleissa.
804 keltainen leukku ,niin lieneekö 472 vielä kyseistä levyä olevankaan, kun muistelen sen olevan vasta
myöhemmissä malleissa.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
kyllä se loiskijalevy löytyy multa kaikista synchro laatikoista, tuli synchroihin alkaen traktorinumerosta 238534. minun 472 on 241000
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um