Ulosoton kytkeminen
Valvoja: automies560
Laitoin pari kuukautta sitten 472 leukun. Siinä on hirveän raskas laittaa ulosotto päälle ja kun sen saa päälle ei tahdo millään lähteä pois. Kytkin irrottaa hyvin ja menee rutisematta päälle kun jaksaa yrittää. Sekura hytti ja oikeassa takanurkassa pieni vipu. Osaako kukaan neuvoa?
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Jos parikytkin on säädetty oikein ja vo menee rutinoitta päälle, niin ei taida jäädä muuta enää kuin että on boorit kuluneet sieltä vo-akselilta, ja siksi ahistaa.
Tai siirtohaarukka taipunut, tai jtn.
Ootellaanpa vielä muiden tietäjien kommenttia
Tai siirtohaarukka taipunut, tai jtn.
Ootellaanpa vielä muiden tietäjien kommenttia
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Näkyy siinä pakkasella jäähdytin vähän vuotavan ja vas jarruakselin stefa myös. Muuten hyvän tuntuinen peli. Käynnistyy hyvin ja kaikki nappulat hytissä toimii. Tietenkin se piti tänne Lappiin saada keskellä talvea kun on raikas keli sitä pihalla avokäsin laitella. Aikaa olis kyllä odottaa kesää, mutta ostin lumilinkon siihen, niin en millään malta olla rassaamatta. Etukuormaaja siinä ei ole ollut ja sen laitan seuraavaksi. Jos joku tietää kuormaajaa, niin olen sellaista vailla
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei näytä nuo leukkuasuantuntiat viitsiä vaivautua vastaamaan niin yritänpä kuitenkin jotain neuvoa.leuku472 kirjoitti: ↑19 Joulu 2018, 21:38 Laitoin pari kuukautta sitten 472 leukun. Siinä on hirveän raskas laittaa ulosotto päälle ja kun sen saa päälle ei tahdo millään lähteä pois. Kytkin irrottaa hyvin ja menee rutisematta päälle kun jaksaa yrittää. Sekura hytti ja oikeassa takanurkassa pieni vipu. Osaako kukaan neuvoa?
Minä mitään leukuista tiiä, mutta olettaisin että vaijeri jumitaa.
Kytkin on irtikytketty, kun käsivipu on vedetty aivan ylös. Kun vipu on vedetty aivan ylos, lukituu se tähän asentoon ja vapautuu vetämällä sitä vähän ylospäin ja painamalla samalla nuppia, joka on vivun päässä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Myös vaijerin rasvaus tippakannulla + öljyllä tai jollain lääkeruiskupruutalla vaikka glykolilla, auttaa kuivan vaijerin kitkaan sitä vähentäen.
Tätä kokeilisin ensimmäisenä
Tätä kokeilisin ensimmäisenä
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ai niin, se on uudempiin laitettu vaijeri käyttö tällekin
Tuo oma sininen kun on vähän karumpi laite
Tuo oma sininen kun on vähän karumpi laite
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Taaveteis ainakin toi toimii ihan ok kevyesti, vaijerin osalta, korkea sekä tuo Leukua vastaava pyöreämpi Sekura-hytti, kunhan vaijeriin ei ole päässyt kosteutta / ja edes satunnaisesti vaijeria voidellaan. Ainakin Taavetis on rasvanipat vaijereissa ( voa ja käsijarruvaijerit ) , joiden voiteluun suositellaan ohjekirjassa SAE 140 öljyä
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Nippoja ei näytä olevan, mutta ruiskutin pakkasen kestävää rasvaa kahvan tyveen, niin vähän keveni. Täytyy käyttää vaijeri alapäästä irti, niin sitten tietää enemmän.
Onko tietoa, miten käy 805 valmetista etukuormaaja tuohon. Rungon leveys siinä lähinnä. Leukussa se on jotakin 53cm. Olisi Vila kuormaaja tiedossa.
Onko tietoa, miten käy 805 valmetista etukuormaaja tuohon. Rungon leveys siinä lähinnä. Leukussa se on jotakin 53cm. Olisi Vila kuormaaja tiedossa.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eipä ossaa kuormaajan sovittamisen helppouteen tai vaikeuteen sanoa mitään. Sovitteet tuskin ihan likikään "heittämällä" sopii, ainakin kiinnikereiät on erit, myös sovitteiden muu rakenne saattaa olla hyvinkin eri, eri konemalleissa, vaikka aisastot saattaisi sopia eri tyypeistä keskenään.
Naapuris on kyl 805 Valtra 1405 kuormaajalla ( Vilskeen tekemä ) ja Mamman Cassussa on Vilske 1405 kuormaaja, molemmat siis hyvin samalta aikakaudelta, mut kauhan kääntö on ihan erillainen, enkä oo tutkinut, sopeisiko aisastokaan ristiin vaihtaa.....
Naapuris on kyl 805 Valtra 1405 kuormaajalla ( Vilskeen tekemä ) ja Mamman Cassussa on Vilske 1405 kuormaaja, molemmat siis hyvin samalta aikakaudelta, mut kauhan kääntö on ihan erillainen, enkä oo tutkinut, sopeisiko aisastokaan ristiin vaihtaa.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Tuohon voa-kytkennän jäykkyyteen, omalla kokemallani myös se itse kytkentävipu voi olla jäykkä liikkumaan, samaten kuin vaijeri. Sekuran hytissähän on muuten yhteensä 8 vaijerivälitteistä toimintoa jos nyt oikein muistan. Omassa 804 oli nuo vivut yhtä juntturassa kuin vaijerit. Kun muovisen sivukonsolin irrottaa (jos on tallella) niin ne vivustot saa sen jälkeen helposti irti ja herkisteltäväksi. Samalla kannattaa herkistellä nostolaitteen hallintavipu.