käykö kuivana
Valvoja: automies560
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 8
- Liittynyt: 21 Loka 2018, 16:45
- Konekalustoani: nuffield 4/65 nuffi 3/45
miten voin tarkastaa,tuleeko venttiilikoneistoon tarpeeksi öljyä.nostaja tankoja pitkin öljy valuu mukavasti,mutta venttiilien puolella näyttää huolestuttavan kuivalta.paineenalennusventtiilin putkesta tulee oljyä putken täydeltä.onko normaalia
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Kyllähän sitä öljyä pitäs olla roiskeena kaikkialla. En nyt muista oliko siinä putkessa muuta kuin kuristin mutta sen pitäs tasata ettei kaikki öljy tuu siitä läpi. Noissa on myös ollu vipujen ja akselin kulumista joten kokeileppa ne välykset kanssa ettei öljy karkaa vika välistä.
Mukana kuin peräpukama!
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 8
- Liittynyt: 21 Loka 2018, 16:45
- Konekalustoani: nuffield 4/65 nuffi 3/45
kyseessä on nuffield 4/65.venttiilimekanismin paineentasausventtiili on jousikuormitteinen kuula.teknisten tietojen mukaan jousen asennuspuristus on 85g.niin oli minullakin ja silti öljyä juoksi putken täyeltä.lisäsin lisäjousen ja asennuspuristukseksi tuli 220g.ei muutosta.
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 8
- Liittynyt: 21 Loka 2018, 16:45
- Konekalustoani: nuffield 4/65 nuffi 3/45
vielä vähän.venttiilikoneistosta,keinuvipujen ja niiden väliholkkien rakosista valuu vähäisiä tippoja kannen päälle.ei siis mitään roiskumista.porausta keinuvivussa en keksi kuin työntötankolle päin,säätömutterin kierrereiän kautta.miten kulkee öljy venttiilille esim.venttiilinvarren pään ja keinuvivun väli.onko jossain tuke kun paineenalennusventtiililtä tulee niin paljon,ja kuitenkin nostotankojen puoli saa hyvin voitelua.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Se paineventtiili rajoittaa koneiston paineen muistaakseni 1.4bar lukemaan.
Venttiilin suuntaan ei ihmeellistä öljyvirtaa kuulu olla, se valuu lähinnä keinujen ulkopintaa pitkin venttilivarren pään voiteluun.
Venttiilien ohjureissa itsessään kun ei erityisemmin mitään tiivistystä ole, niin liikaa öljyä sielläpuolen kantta, ei edes saisi olla
Venttiilin suuntaan ei ihmeellistä öljyvirtaa kuulu olla, se valuu lähinnä keinujen ulkopintaa pitkin venttilivarren pään voiteluun.
Venttiilien ohjureissa itsessään kun ei erityisemmin mitään tiivistystä ole, niin liikaa öljyä sielläpuolen kantta, ei edes saisi olla
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 8
- Liittynyt: 21 Loka 2018, 16:45
- Konekalustoani: nuffield 4/65 nuffi 3/45
jahhas tullut kaksi vastausta/kommettia.ovat kuitenkin sen verran ristiriitaisia,että haluaisin vielä lisää asiantuntemusta ko.aiheesta.kiitos edellisistä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tyhjäkäynnillä öljyvirta on aika olematon keinuja pitkin kohti venttiiliä.
Kierroksilla alkaa olla sitten jo öljyroiskeitakin venttiilikopan alla, ja ne roiskeet riittää keinun/venttiilinpään voiteluun.
Kierroksilla alkaa olla sitten jo öljyroiskeitakin venttiilikopan alla, ja ne roiskeet riittää keinun/venttiilinpään voiteluun.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tässä on viikonpäivät kalastushomiisa oltu aika ahkerasti, jopa 15 tunnin päiviä, joten kaikkina päivinä ei ole tietokonetta aukaistukaan. Tänään sitten laivasto maihin ja pesuhommat, huomenna pressut päälle ja talvi voi tullakin
Laitanpa oman kauhani myös tähän sopaan, siintä huolimatta että jampin ja jusapen kommentit on mielestäni ihan ok.
Lisäksi havainnekuva Nuhvin mootorin voitelujärjestelmästä.
Kuten jusape tuossa aiemmin sanoi, kierroksia mylyyn niin rupeaa öljy roiskeita olemaan riitävästi.
Tyhjäkäynnillä öljynpaineet 0,7 -1,05 kp/cm2, ei noilla kierroksilla öljyt paljon roiskukaan.
Laitanpa oman kauhani myös tähän sopaan, siintä huolimatta että jampin ja jusapen kommentit on mielestäni ihan ok.
Lisäksi havainnekuva Nuhvin mootorin voitelujärjestelmästä.
Kuten jusape tuossa aiemmin sanoi, kierroksia mylyyn niin rupeaa öljy roiskeita olemaan riitävästi.
Tyhjäkäynnillä öljynpaineet 0,7 -1,05 kp/cm2, ei noilla kierroksilla öljyt paljon roiskukaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 8
- Liittynyt: 21 Loka 2018, 16:45
- Konekalustoani: nuffield 4/65 nuffi 3/45
kiitos vastauksista.täytyy uskoa että voitelu on ok.rauhoittaa mieltä,vaikkei öljykorkki ole saanut öljyroisketta useamman tunnin käytön jälkeen.on ollut kaikenlaisia kierrosnopeuksia ja pieni ajolenkki.mutta sen öljykorkin saa kyllä voideltua irrallaankin,jos tahtoo