Kertokaapas te viisaammat kun tuo kytkimen perkele ajamattomuuttaan alkaa aina takkuilemaan niin mistäkautta tuota vaaka/poikittais akselia oikein pääsisi kunnolla putsaamaan tahi rasvaamaan ilman hytin (qcap) pois nostoa kun ei oikein ole tiloja moiselle toimenpiteelle ja suoraan ohjauspulpetin altakaan ei tunnu olevan minkäänlaista luukkua mistä sitä pääsisi ropaamaan.
tällä hetkellä siis oireena ettei palauta, painat kytkimen liian pohjaan niin sitä saa "nypyttää" jalalla kuin rumpali kunnes tuntee että alkaa hiljalleen ottamaan kiinni ja pienen nytkyttelyn jälkeen matka taas jatkuu.
Meinasin notta jos ei muuten niin vedän lentävällä siihen kytkin polkimen puolelle ratin alle peltiin 10x10cm huoltoluukun johon vaan leikkaa sitten hieman isomman pellin päälle ja maalaa siistiksi + pultti kiinnitys mutta en tietentahtoen viitsi leikellä jos tuohon on helpompikin tapa.
272 kytkimen herkistely
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Aika tympiä se on joo, tai no itsellä nyt ei ole ikinä ajokytkin jumitellut kummassakaan ainakaan vielä. Ulosoton käsikytkin tahtookin sitten jumittaa senkin edestä. 472:ssakin vaikka oli viimetalven aina katon alla vähäisten ajojen välillä niin kylläpä tahtoi olla voa-kytkin keväällä melko raskaskäyttöinen, piti nostaa ahterikin penkistä että sai sitä "kevennyspoljintakin" polkea samalla oikein koko ropan painolla Olihan se vähän aikaa aivan hyvä kun silloin kytkinrempan yhteydessä sitä herkisteltiin. Olenkin miettinyt että voiskohan sinne korkkitulppien puoleisiin päähän laittaa irrotusakseleihin rasvanipat josta sais rasvattua edes niitä toisen pään puslia?.
Liekköhän miten kulutustavaraa sekurahytillisissä leukuissa ne ulosoton kytkinkahvan vaijerit?
Liekköhän miten kulutustavaraa sekurahytillisissä leukuissa ne ulosoton kytkinkahvan vaijerit?
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 38
- Liittynyt: 17 Syys 2014, 09:14
- Konekalustoani: 272
- NLCF r.y jäsen Nro: 246
- Paikkakunta: Kymi
No nuo ei ainakaan hukkaan mene.lisenssi kirjoitti:Ohessa on kuvat voitelunipoista
Ruuttasin sieltä "repsikan" puolelta korkkitulpat pois ja rasvaa vaikka muille jakaa ja samalla purkasin kytkimentyösylinterin pois tieltä ja pakoputken pätkän kanssa traktorin alla makoillen vitkuttelin kytkin vipua eessun taassun, vaan eipä se siitä nuortunut, josko tässä hiljakseen purkailis ohjauspulpetin hilppeineen pois ja katselis mitä sitä kautta mahtuu tekemään, ainakaan siitä "huoltoluukusta" joka siellä polkimien välissä oli ei mahdu kuin lampulla katsomaan.
Jos jollain on ihan räjäytyskuvaa tuosta kytkin hässäkän rakenteesta ja halua jakaa niin privaan saa laitella.
Minkähänlainen homma se olisi nuo akselit vetää ulos tuolta jos tuon nyt kerralla tekisi hyvin niin kestäisi taas isältä pojalle.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jäsenten kirjastossahan on myös leukkujen korjausohjekirjat, sieltä löydät kuvat ja korjausohjeet myös kytkimisestä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Minulla on 472 securan kopilla ja on se ihmeen kova saada ulosotto päälle ja pois. Kytkin kyllä irrottaa ja toimii, mutta se pikkukahva siinä oikeassa nurkassa. Onko kellään tietoa mistä johtuu. Olisko se vaijeri siinä ongelma. Kone on seisonut pitkään ja pari kuukautta sitten sen hankin.