460 / 342. 10/42 / 10/60:sissä syvyydensäätövivulla hoidelaan pääjärjestelmän vivuilla hallitavien työkoneitten laskeutumisnopeutta.
Nuffield 4/60 + James
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Pakkohan sekin oli testata utelias kun olen.
Kiersin säätöruuvin hetkeksi toiseen reikään jolloin sillä pystyi rajoittamaan ulomman vivun liikettä alaspäin.
Tuo syvyydensäätövipu on ilmeisesti korvannut tuon toisen säätöruuvin.
Nyt kun etuakseli odottaa tohtorille pääsyä niin aloin vähän tutkimaan ohjausta.
Simpukasta ulos tuleva vaaka-akseli on vuotanut pikkuisen öljyä ohjausvartta pitkin. Sieltä varren takaa löytyi ensin 9,5mm leveä holkki jonka jälkeen noin 1,5mm vahvuinen prikka ja sitten kovasti pehmeän oloinen kumirengas tiivisteenä.
Siellä ei ilmeisesti stefaa kuulu ollakkaan?
Kiersin säätöruuvin hetkeksi toiseen reikään jolloin sillä pystyi rajoittamaan ulomman vivun liikettä alaspäin.
Tuo syvyydensäätövipu on ilmeisesti korvannut tuon toisen säätöruuvin.
Nyt kun etuakseli odottaa tohtorille pääsyä niin aloin vähän tutkimaan ohjausta.
Simpukasta ulos tuleva vaaka-akseli on vuotanut pikkuisen öljyä ohjausvartta pitkin. Sieltä varren takaa löytyi ensin 9,5mm leveä holkki jonka jälkeen noin 1,5mm vahvuinen prikka ja sitten kovasti pehmeän oloinen kumirengas tiivisteenä.
Siellä ei ilmeisesti stefaa kuulu ollakkaan?
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Paksulankainen, tuumamitoituksella oleva, O-rengas siellä alkujaan on
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
"Paksulankainen" ? No, en ole kyllä noita katkaisut, mutta ihan normi O-rengashan noissa minun nuhveissa on ainakin ollut, neljään olen vaihtanut stefat O-renkaan tilalle.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
[/quote] neljään olen vaihtanut stefat O-renkaan tilalle.
[/quote]
Oletko Kari asentanut ne stefat tuohon alkuperäiseen pesään vai oletko koneistanut niitä jollekkin stefa-koolle?
Jos tuohon alkuperäiseen niin olisiko stefan mittoja antaa? On melko hankala saada tarkkoja mittoja pesästä ja akselista.
Tässä tuntuu olevan pieni välys tuossa ohjausvaihteen vaaka-akselissa. Stefahan ei kovin suurta välystä kärsi vuotamatta.
O-rengasta näyttää olevan varaosana tarjolla 36.8mm:n keskireijällä. Ulkomittaa ei ilmoitettu mutta lähellä 50mm se on.
[/quote]
Oletko Kari asentanut ne stefat tuohon alkuperäiseen pesään vai oletko koneistanut niitä jollekkin stefa-koolle?
Jos tuohon alkuperäiseen niin olisiko stefan mittoja antaa? On melko hankala saada tarkkoja mittoja pesästä ja akselista.
Tässä tuntuu olevan pieni välys tuossa ohjausvaihteen vaaka-akselissa. Stefahan ei kovin suurta välystä kärsi vuotamatta.
O-rengasta näyttää olevan varaosana tarjolla 36.8mm:n keskireijällä. Ulkomittaa ei ilmoitettu mutta lähellä 50mm se on.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei ihan normi-milli tai tuumamittaisista O-rengasvalikoimista taida löytyä riittävän paksua O-rengasta tuolla sisä-ulkomitalla ja , olikos alkuperäinen liki 5mm lankapaksuudella ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
O-renkaan paksuus varttituuma eli lähempänä 6mm.
Stefan ulkomuistista mitoitan 1,5×2×0,25 tuumaa
Stefan ulkomuistista mitoitan 1,5×2×0,25 tuumaa
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
neljään olen vaihtanut stefat O-renkaan tilalle.
[/quote]
Oletko Kari asentanut ne stefat tuohon alkuperäiseen pesään vai oletko koneistanut niitä jollekkin stefa-koolle?
Jos tuohon alkuperäiseen niin olisiko stefan mittoja antaa? On melko hankala saada tarkkoja mittoja pesästä ja akselista.
Tässä tuntuu olevan pieni välys tuossa ohjausvaihteen vaaka-akselissa. Stefahan ei kovin suurta välystä kärsi vuotamatta.
O-rengasta näyttää olevan varaosana tarjolla 36.8mm:n keskireijällä. Ulkomittaa ei ilmoitettu mutta lähellä 50mm se on.
[/quote]
Alkuperäiseen pesään olen stefat asentanut, mittoja en ole laittanut mihinkään muistiin.
Kohtuuhelposti sain stefan mitat mitattua kun simpukan osat oli pöydällä purettuna.
Puslat olen myös kaikiin laittanut uudet.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Kiitoksia taas kaikille.
Yritän nyt keksiä jonkun hyvän ratkaisun ainakin väliaikaisesti.
Tehdään sitten joskus myöhemmin perusteellisempi remontti simpukkaan jos vaikka joutuu sinne kytkimeenkin jotain tekemään, menee samalla purkamisella.
Mitä öljyä simpukkaan, ja paljonko?
Nyt näytti ylemmästäkin propunreijästä heti valuvan öljyä kun varovasti ravottelin.
Yritän nyt keksiä jonkun hyvän ratkaisun ainakin väliaikaisesti.
Tehdään sitten joskus myöhemmin perusteellisempi remontti simpukkaan jos vaikka joutuu sinne kytkimeenkin jotain tekemään, menee samalla purkamisella.
Mitä öljyä simpukkaan, ja paljonko?
Nyt näytti ylemmästäkin propunreijästä heti valuvan öljyä kun varovasti ravottelin.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Vaihteistoöljyä yläkorkkia myöten.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Tarkkuus ennen kaikkea.
Ohi aiheen, miksi nykyään "vitos-nuffisti" käyttäjätunnuksen alapuolella?
Kyllä se neljä-pyttyinen vielä oli kun iltavuoroon lähdin.
Vai olenko tehnyt jotain väärää, tai jättänyt tekemättä?
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuo muuttuu lähetetyn viestimäärän perusteella eri pykälin toiseksi.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68