Leyland 270 Öljynpaine ja sen mittaus.
Valvoja: automies560
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 103
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
- Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
- NLCF r.y jäsen Nro: 547
- Paikkakunta: Roi
Tässä vasta pulma.
Purettaessa mittariston öljynpaine liitintä moottorin kyljestä paineputki kierty poikki.
Onko kukaan samanlaisessa tapauksessa korjannut ja miten?.
Kuinka suuri on paine moottori osion sisällä josta öljynpaineputki lähtee?.
Ajatuksena jos paineputkea ei saa korjattua laittaisi ilmanpaine putkea tilalle?.
Toinen vaihtoehtona voisi olla sähköinen paineanturilla varustettu erillinen painemittari?
Purettaessa mittariston öljynpaine liitintä moottorin kyljestä paineputki kierty poikki.
Onko kukaan samanlaisessa tapauksessa korjannut ja miten?.
Kuinka suuri on paine moottori osion sisällä josta öljynpaineputki lähtee?.
Ajatuksena jos paineputkea ei saa korjattua laittaisi ilmanpaine putkea tilalle?.
Toinen vaihtoehtona voisi olla sähköinen paineanturilla varustettu erillinen painemittari?
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Eiköhän tuota putkea löydy palstalaisilta, Leypartista tai purkaamoilta.
En suosittele muuta kuin orkkisputkea, sieltä tulee öljyt aika sähäkästi kartanolle.
En suosittele muuta kuin orkkisputkea, sieltä tulee öljyt aika sähäkästi kartanolle.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 103
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
- Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
- NLCF r.y jäsen Nro: 547
- Paikkakunta: Roi
Kiitokset vastauksesta.
Pähkäilyksi meni ja 'suma seisoo'.
Voisiko Motonetin jarruputki Cu-Ni 4,75mm, käydä öljynpaineputkena?.
Sitä näyttäisi olevan saatavilla täälläkin, metritolkulla.
Ja siihen vielä liittimet.
Jos ei täysin suoraan sopiva niin erinlaisilla muutos osilla ehkä saisi.
Pähkäilyksi meni ja 'suma seisoo'.
Voisiko Motonetin jarruputki Cu-Ni 4,75mm, käydä öljynpaineputkena?.
Sitä näyttäisi olevan saatavilla täälläkin, metritolkulla.
Ja siihen vielä liittimet.
Jos ei täysin suoraan sopiva niin erinlaisilla muutos osilla ehkä saisi.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Koneen kylkeen cu-nikkeliputken tai puhtaan kupariputkenkin saa kyllä kiinni, mut mittariin liittäminen on ehkä haastavampi. Riittävän laaja miljoonanippelilaatikko jos löytyy, niin saa varmaan sinnekkin liitettyä....
Öljynpainehan voi viileillä öljyillä olla luokkaa 4-5bar et kyllä esim 3mm reiästä paineellisena sitä aika reippaasti tulee....
Öljynpainehan voi viileillä öljyillä olla luokkaa 4-5bar et kyllä esim 3mm reiästä paineellisena sitä aika reippaasti tulee....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 103
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
- Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
- NLCF r.y jäsen Nro: 547
- Paikkakunta: Roi
Nyt on öljynpaineputki tehty paikallisessa hydraliikkaliikkeessä oli hyvä suunittelemaan kuinka todeutetaan.
Yläosa vanha mutkanjälkeen suorasta poikki, liittimet, 1000 bar kestävä 'paineletku', päähän liittimet joilla moottorin kylkeen.
Katsotaan onnistuiko kun saadaan käynnistettyä.
Mutta nyt iski ongelma kuinka saadaan öljypohjan tiivisteen jämät pois moottorin lohkon pohjasta.
Ilmeisesti tiiviste on liimattu. Öljypohjaan ei jäännyt mitään.
Onko kellään antaa nevoa kuinka olet poistanut?. (työasento kenturalla maaten).
Onko olemassa jotain irrotin ainetta tai konstia kuin jyrsiminen lastalla?.
Syynä tiivisteen vaihtoon oli kytkinremontti.
Yläosa vanha mutkanjälkeen suorasta poikki, liittimet, 1000 bar kestävä 'paineletku', päähän liittimet joilla moottorin kylkeen.
Katsotaan onnistuiko kun saadaan käynnistettyä.
Mutta nyt iski ongelma kuinka saadaan öljypohjan tiivisteen jämät pois moottorin lohkon pohjasta.
Ilmeisesti tiiviste on liimattu. Öljypohjaan ei jäännyt mitään.
Onko kellään antaa nevoa kuinka olet poistanut?. (työasento kenturalla maaten).
Onko olemassa jotain irrotin ainetta tai konstia kuin jyrsiminen lastalla?.
Syynä tiivisteen vaihtoon oli kytkinremontti.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Puukolla ja taltalla vaan, eipä paljon muita konsteja ole.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Itellä tiivistejämien poistoon on pitkähkö viila, jonka pää on hiottu 30/60ast kulmiin...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 103
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
- Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
- NLCF r.y jäsen Nro: 547
- Paikkakunta: Roi
Kiitokset vinkeistä.
Teroitin Moton.. rengasraudan pään teräväksi. Sillä oli hyvä jyrsiä. lopuksi hienolla hiontapaperilla.
Nyt on tarkoitus vaihtaa moottorin sivuluukun tiivisteen kun näyttää kyljen kostuvan moottoriöljystä.
(Toivottavasti ei kannen).
Olen ottanut pois sivulevyn purkaamalla ja irroittamalla osia., mutta en helpommalla tavalla.
Katsoin että jos irroittaa pakoputkisarjan ja Y-öljyputket lähtisi hyvin ylöspäin. mutta mutta.
Edelliset aukaisin mutta vesiputkea en saannut irrotettua.
Moottorilämmittimelle tuleva vesiputki on tiellä.
Putki tulee moottorin kannesta sivulle ja 90° kulman jälkee painuu alaspäin putken suun ohittaessa pakoputkisarjan.
Miten vesiputki on kiinni moottorin kannessa? Tai miten olette irrottaneet?.
Jos pitäisi vaihtaa pakoputkisarjan tiivisteet, se ei onnistu. Sama syy.
Metalli vesiputki ilmeisesti laitettu sen vuoksi ettei pala jos se olisi 'kumiputkea'.
Teroitin Moton.. rengasraudan pään teräväksi. Sillä oli hyvä jyrsiä. lopuksi hienolla hiontapaperilla.
Nyt on tarkoitus vaihtaa moottorin sivuluukun tiivisteen kun näyttää kyljen kostuvan moottoriöljystä.
(Toivottavasti ei kannen).
Olen ottanut pois sivulevyn purkaamalla ja irroittamalla osia., mutta en helpommalla tavalla.
Katsoin että jos irroittaa pakoputkisarjan ja Y-öljyputket lähtisi hyvin ylöspäin. mutta mutta.
Edelliset aukaisin mutta vesiputkea en saannut irrotettua.
Moottorilämmittimelle tuleva vesiputki on tiellä.
Putki tulee moottorin kannesta sivulle ja 90° kulman jälkee painuu alaspäin putken suun ohittaessa pakoputkisarjan.
Miten vesiputki on kiinni moottorin kannessa? Tai miten olette irrottaneet?.
Jos pitäisi vaihtaa pakoputkisarjan tiivisteet, se ei onnistu. Sama syy.
Metalli vesiputki ilmeisesti laitettu sen vuoksi ettei pala jos se olisi 'kumiputkea'.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Minulla se pätkä on kierteellä kiinni kannessa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 103
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
- Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
- NLCF r.y jäsen Nro: 547
- Paikkakunta: Roi
Nyt on traktori käynnistetty ja öljynpainemittari alkoi toimimaan.
Vaikkakin öljyputki on uutta ja vanhaa yhdistettynä.
Moottorin sivuluukku tiivisteen sai hyvin vaihtettua.
Tosin turhaakin tuli purettua kun lopulta vesiputki ei lähtenyt pois. Piti välillä muuttaa purkusuunnitelmaa.
Kiitoksia vastaajille vinkeistä.
Vaikkakin öljyputki on uutta ja vanhaa yhdistettynä.
Moottorin sivuluukku tiivisteen sai hyvin vaihtettua.
Tosin turhaakin tuli purettua kun lopulta vesiputki ei lähtenyt pois. Piti välillä muuttaa purkusuunnitelmaa.
Kiitoksia vastaajille vinkeistä.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 103
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
- Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
- NLCF r.y jäsen Nro: 547
- Paikkakunta: Roi
Tietoa kaivataan
Vaihdoin uuden öljypumpun remontin yhdeytessä kun käynnistää öljynpaine mittari osittaa keskelle ao. taulua. Nyt kun käyttää moottoria n.1200-1600 kierroksilla n. puolituntia ajossa tai paikoillan seisten öljynpaine putoaa n 5-10mm punaisesta varoituksen rajasta. (mittari alkupätkä puna ja sitten vihreä). Johtuuko tämä öljypumpusta, mittariletkusta joka menisi tukkoon vai väljistä venttiilien keinuvivuista?. Vaiko onko jokin rajoitinventiili jota vastaan painetta pukataan? Vaihtoin uuden suotattimen ja öljyt 10W30.
Vaihdoin uuden öljypumpun remontin yhdeytessä kun käynnistää öljynpaine mittari osittaa keskelle ao. taulua. Nyt kun käyttää moottoria n.1200-1600 kierroksilla n. puolituntia ajossa tai paikoillan seisten öljynpaine putoaa n 5-10mm punaisesta varoituksen rajasta. (mittari alkupätkä puna ja sitten vihreä). Johtuuko tämä öljypumpusta, mittariletkusta joka menisi tukkoon vai väljistä venttiilien keinuvivuista?. Vaiko onko jokin rajoitinventiili jota vastaan painetta pukataan? Vaihtoin uuden suotattimen ja öljyt 10W30.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Luultavasti kone on ihan kunnossa.
Voit toki mitata paineet erillisellä mittarilla.
Mitä öljyä laitoit?
Tb super hpd tai Mobil Delvacci käytössä täällä, hyviksi todettuja.
Joku ikh basic häviää savuna taivaalle...
Voit toki mitata paineet erillisellä mittarilla.
Mitä öljyä laitoit?
Tb super hpd tai Mobil Delvacci käytössä täällä, hyviksi todettuja.
Joku ikh basic häviää savuna taivaalle...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 103
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
- Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
- NLCF r.y jäsen Nro: 547
- Paikkakunta: Roi
Moottoriöljy on Neste Disel 10W30 myy "k-maatalous".
Voisi olla että jonkinmoinen vaahto tukkisi öljynpaineputkea kun se on rakennettu aikasemmin selostuksen mukaan. Ennen moottoriremonttia öljynpaine toimi normaalisti.
Tarkoitus vaihtaa uusi öljypaineputki mikäli Konekorjaamo saa tilattua.
Onkohan kukaan laittanut sähköisen öljypainemittauksen. esim. niin että paineanutri oliisi kiinni mottorin kylessä liittimessä ja mittari jossan mittariston päällä. (toinen vaihtoehto)
Ongelma ehkä siinä miten paineputken liittimen kierteisiin saa kiinni anturin (tämä mututuntuma).
Voisi olla että jonkinmoinen vaahto tukkisi öljynpaineputkea kun se on rakennettu aikasemmin selostuksen mukaan. Ennen moottoriremonttia öljynpaine toimi normaalisti.
Tarkoitus vaihtaa uusi öljypaineputki mikäli Konekorjaamo saa tilattua.
Onkohan kukaan laittanut sähköisen öljypainemittauksen. esim. niin että paineanutri oliisi kiinni mottorin kylessä liittimessä ja mittari jossan mittariston päällä. (toinen vaihtoehto)
Ongelma ehkä siinä miten paineputken liittimen kierteisiin saa kiinni anturin (tämä mututuntuma).
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Siinä lohkon kylessä on niitä tulppia samalla linjalla mistä se putki lähtee öljynpainemittarille, niiden tulppien tilalle voi laittaa mittarin anturin, sama öljynpaine on niiden takana.
Jos olis Nuhvin pyöreä öljynpainemittari ja putki, sillä vois kattoa niitä paineita.
Jos olis Nuhvin pyöreä öljynpainemittari ja putki, sillä vois kattoa niitä paineita.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Minäkin lähtisin siitä, että tarkistaa paineet erillisellä mittarilla kylmänä/kuumana ja vertaa oman mittarin osoittamaan, ennen kuin alkaa virittelemään muita mittareita. Omalla kokemallani nuo Leylandin mittarit on eri koneissa näyttäneet melkolailla samaa, kylmänä uusilla öljyillä hieman keskilinjasta oikealle ja lämpimänä, tyhjäkäynnillä voi laskea melko lähelle punarajaakin, varsinkin turboahdetussa.