Leylandiin lämmityslaite ?
Valvoja: automies560
Tässä ilmojen viiletessä tekisi mieli laittaa 270 koppiin lämmityslaite. Onkohan tuossa ollut joskus jonkunnäköinen lämppäri mutta purettu pois kun oli letkupaikat jo konehuoneessa... Vai tuleeko letkut tuohon ollenkaan vai johonkin muualle?
Viimeksi muokannut Tovahama, 30 Elo 2017, 14:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ilmeisesti on. Lohkolämmitin todennäköisesti. Siis letkun välissä ollut.
Nyt en ulkomuistista muista, miten ohjaamon lämmityslaitteen letkutus on otettu 270 ja 272 koneissa.... Että oliko se noista otettu vaiko miten....
Jokin mutu-muistikuva olisi että lämmityslaitteen kennolle meno-lähtö pitäisi ottaa kannesta, imusarjan takapuolella olevasta propusta, ja paluu tuoda tuohon valurautaiseen alavesiletkuun, johon pitäisi porata reikä ja tehdä R-kierteet.....
Nyt en ulkomuistista muista, miten ohjaamon lämmityslaitteen letkutus on otettu 270 ja 272 koneissa.... Että oliko se noista otettu vaiko miten....
Jokin mutu-muistikuva olisi että lämmityslaitteen kennolle meno-lähtö pitäisi ottaa kannesta, imusarjan takapuolella olevasta propusta, ja paluu tuoda tuohon valurautaiseen alavesiletkuun, johon pitäisi porata reikä ja tehdä R-kierteet.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Miulla on letkulämppäri laitettu noin, eikö lämppärin kierron vois ottaa noista samoista, laittas hanan väliin ettei letkulämppäri lämmitä lämppärin kennoa suotta kun moottoria lämmitetään?
Lämppäri on Defan 1500w, 20 min, ja lumet sulaa jo konepelliltä
Lämppäri on Defan 1500w, 20 min, ja lumet sulaa jo konepelliltä
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kyl sen vissiin noistakin voi ottaa, tuo termarikoteloon menevä putki taitaa olla termarin alapuolella, mut paluu olisi ehkä parempi alaletkuun jossa saattaisi olla voimakkaampi imu mitä lohkossa, täten tulisi tehokkaampi nestekierto lämmityskennolle. Tuossa lohkoon toinen-systeemissä nestekierto ei järjestelmässä ,ymmärtääkseni, ole niin tehokasta. Toimii hyvin kyllä, kun moottori ei käy, letkulämmittimen toiminnalle.
Paluu tehokkaaseen kiertoon pitäisi saada kunnolla vesipumpun imupuolelle ( eli siis rautaisessa alaputkessa ekakuvassa näkyvään valunatsaan ), ja kun lohkosta sinne imupuolelle ei ole kuin 8mm reikä sisäistä kiertoa varten, vesipumpun taustakotelon ja lohkon välissä
Paluu tehokkaaseen kiertoon pitäisi saada kunnolla vesipumpun imupuolelle ( eli siis rautaisessa alaputkessa ekakuvassa näkyvään valunatsaan ), ja kun lohkosta sinne imupuolelle ei ole kuin 8mm reikä sisäistä kiertoa varten, vesipumpun taustakotelon ja lohkon välissä
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
No tuo on kyllä totta, helppohan tohon valuputkeen on reikä ja jenka tehä kun sen saa irti, ei tarvi paikallaan yrittää nyhrätä.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Eli ottaa tuosta ylemmästä putkesta joka on tulpattu niin letku hyttiin ja sinne joku kenno tai vastaava puhaltimella ja paluun tekee tuohon valurautaputkeen jossa tuo pyöreä natsa? Silläkö sitten saisi hiukan lämpöä talvella ettei ajaessa tarvi laseja krapata sisäpuolelta
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Juurikin näin.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
juu tässä asia tulikin jo kerrottua niinkuin alkuperäisellä lämmityslaitteella olevissa koneissa on. lisäksi tuo lohkossa tulpattuna oleva poistoroppu on melke pienellä reiällä joten kovin isoa kiertoa siitä ei senkään takia saa otettua
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Jes, kiitoksia nopeista vastauksista Täytyy ruveta ettimään sopivaa lämmitintä tonne hyttiin. Vai onko kellään ideoita mikä tuonne parhaiten sopisi? Ilmeisesti tuonne mittarikotelon alapuolelle johonkin olisi sopiva paikka...
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Hyvinhän sinne ahtaaseen sakastiin ei sovi mikään, mutta esim Ikh myy tarvikelämppäreitä, jotka tarvii vain letkut kiinni ja sähköt kiinni.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Joo, ei muuta kuin IKH:n sivuja katselemaan, siltä löytyy valmiita paketteja puhaltimet ja kenno kaikki paketissa.
Itselläkin vm 57 nuhvissa sellainen, hyvin toimii.
Itselläkin vm 57 nuhvissa sellainen, hyvin toimii.
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
Nyt on hytissä lämppäri
Koneistin töissä tuohon alavesiputkeen puolen tuuman kierteen Lämppärin löysin rompparilta tunnin etsimisen jälkeen hintaan 20e Oli vaan hiukan isompi ilmeisesti kuin nuo mitä ikh myy niin en saanut sitä sovitettua mitenkään järkevästi tonne etuosaan ratin alle joten laitoin sen nyt tuonne taakse. Talvella sitten selviää miten koppi lämpeää tolla sijoittelulla. Ja kiertokin tuntuu pumpussa riittävän vaikka letkua tuli vedettyä 6 metriä Letkuihin täytyy vielä joku suoja kehittää päälle ettei hankaudu poikki kun menee nyt tuolta hytin alta ahtaista raoista
Koneistin töissä tuohon alavesiputkeen puolen tuuman kierteen Lämppärin löysin rompparilta tunnin etsimisen jälkeen hintaan 20e Oli vaan hiukan isompi ilmeisesti kuin nuo mitä ikh myy niin en saanut sitä sovitettua mitenkään järkevästi tonne etuosaan ratin alle joten laitoin sen nyt tuonne taakse. Talvella sitten selviää miten koppi lämpeää tolla sijoittelulla. Ja kiertokin tuntuu pumpussa riittävän vaikka letkua tuli vedettyä 6 metriä Letkuihin täytyy vielä joku suoja kehittää päälle ettei hankaudu poikki kun menee nyt tuolta hytin alta ahtaista raoista
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Nopeeta toimintaa
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ainakin on kierron liitos sellases kohdassa, ettei nesteenkierrosta pitäis lämmön puute olla kiinni.....
Joissain kun on näkynyt systeemiä että lohko ja termarikoppa letkuin lähtöpaikkoina..... Paine-ero on silloin aika olematon, sekä kierto, kun se tyhjennyksenkin reikä on kans lohkossa max 10mm kokoa, likempänä kasimillistä.....
Joissain kun on näkynyt systeemiä että lohko ja termarikoppa letkuin lähtöpaikkoina..... Paine-ero on silloin aika olematon, sekä kierto, kun se tyhjennyksenkin reikä on kans lohkossa max 10mm kokoa, likempänä kasimillistä.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68