Tasapainokoneiston helat
Valvoja: automies560
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 80
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 20:07
- Konekalustoani: Leyland 255, Leyland 272 syncro+Vammas Major
- Paikkakunta: Kärsämäki
Nelikko leukkuun koneremonttia... Minkälainen homma on vaihtaa tasapainokoneiston helat? Vanhat on melko naarmuuntuneet, uudet on jo ostettuna mutta en tohtinu vielä kokeilla naputella vanhoja irti. Korjaus oppaassahan sanotaan että pitäs olla erikoistyökalu ja neuvotaan painamaan vanhat sisältäpäin pois.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Moottorikoneistamoon pukki, akselit ja uudet helat.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ilmeisen sama systeemi kuin kiertokangen yläpään heloissakin, ovat uutena "alamittaisia" ja vasta paikoilleen puristamisen jälkeen helojen reikä koneistetaan/hiotaan suoraan linjaan ja oikeaan mittaansa akseleihin. Aivan kuten männätappien helatkin.
Ovat puristussovitteella reiässä, niin tehtaan on ihan mahdotonta helaa tehdä irtonaisena oikeaan mittaan sisäreiältään.
Tai voihan sen tehdä, mutta tällöin helan pitää olla myös ulkomitaltaan sellainen, nahkeasti sormin painettavissa reikään, ja silloinhan se ei siellä todellakaan tule pysymään.
Ovat puristussovitteella reiässä, niin tehtaan on ihan mahdotonta helaa tehdä irtonaisena oikeaan mittaan sisäreiältään.
Tai voihan sen tehdä, mutta tällöin helan pitää olla myös ulkomitaltaan sellainen, nahkeasti sormin painettavissa reikään, ja silloinhan se ei siellä todellakaan tule pysymään.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 173
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 17:32
- Konekalustoani: Leyland 272,472, Zetor 9540, Zetor proxima power, Zetor 9145
- NLCF r.y jäsen Nro: 379
- Paikkakunta: Kärsämäki
Eihän ne sinne sormin painamalla mene. Jos saa helat sinne rässättyä ja akseli menee paikalleen niin onko ok.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Onhan se sitten ok, mutta näin tuskin tulee tapahtumaan, helan joutuu koneistamaan. Ei se paljon maksa koneistamossa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.