tartti murtu lohko halki elo pilveen:10/60
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Eihän sitä voi vaihtaa, kun siellä ei ole stefaa
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
No juu, ei tosiaan olekaan, tuo on vielä narutiivisteellä eli koiranpaskalla
Tuon tarkemmin ei oikein enää voi kytkinlevyä ajaa loppuun
Tuon tarkemmin ei oikein enää voi kytkinlevyä ajaa loppuun
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Oliko koiruuksen sonnalla, vaiko vielä perinteisemmällä, ihan pelkällä kierre"tiivistyksellä" ?nuhvi63 kirjoitti:No juu, ei tosiaan olekaan, tuo on vielä narutiivisteellä eli koiranpaskalla
Tuon tarkemmin ei oikein enää voi kytkinlevyä ajaa loppuun
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jusape oli tälläkertaa oikeassajusape kirjoitti:Oliko koiruuksen sonnalla, vaiko vielä perinteisemmällä, ihan pelkällä kierre"tiivistyksellä" ?nuhvi63 kirjoitti:No juu, ei tosiaan olekaan, tuo on vielä narutiivisteellä eli koiranpaskalla
Tuon tarkemmin ei oikein enää voi kytkinlevyä ajaa loppuun
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuossapa olis räjäytyskuvat kytkimestä, näet miten pitäis polkimen jousten olla.mestari kirjoitti: huomasin jotta kun poljin nousee ylös painehiili jää iholle, siirtoharukan polkimen puoleisessa päässä on pikku reikä ja fundeerasin olisiko siinä joskus ollut vetojousi joka vetää polkimen ylöstullessa siirtohaarukan kautta hiilen irti kohteesta, no laitoin siihen vetojousen ja rako tuli. luulisi pelaavan nyt, kokeilin ajaa edes ja taakse ja pelasi kyllä odotetusti.
tankinkin sain putsattua irtopartikkeleista kun se oli tyhjä.
että tälläinen päivä tänään.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... kytkin.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Oliskohan niin että 10/60 saattaa olla kummalla tahansa, kampiakselihan muuttuu paksumpikaulaseksi jossain vaiheessa.kari t kirjoitti:Jusape oli tälläkertaa oikeassajusape kirjoitti:Oliko koiruuksen sonnalla, vaiko vielä perinteisemmällä, ihan pelkällä kierre"tiivistyksellä" ?nuhvi63 kirjoitti:No juu, ei tosiaan olekaan, tuo on vielä narutiivisteellä eli koiranpaskalla
Tuon tarkemmin ei oikein enää voi kytkinlevyä ajaa loppuun
Ei tällä minulle mitään väliä ole, mutta aattelinpahan ääneen
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Paksukaulaisessa taitanee olla järjestään ihan oikein stefa, muutoshan paksumpaan tapahtui 10/60 koneiden loppujaksolla.
Tämä ny vähän epävarmana sanottuna, eli jätän vastuuvapauslausekkeen tähän kohtaan .....
Tämä ny vähän epävarmana sanottuna, eli jätän vastuuvapauslausekkeen tähän kohtaan .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Olen tehnyt 10/42:seen koneremontin jossa oli paksumpikaulainen kampiakseli, kampiakselin takapään tiivistys oli mallia kierretiivistys.
Viime keväänä purin 10/60:sen koneen, ohumalla kampiakselilla, takapään tiivistys oli mallia kierretiivistys.
4/65:sessa kampiakselin tiivistys stefalla.
Uskoisi oman kokemuksen pohjalta että stefat tuli 3/45:seen ja 4/65:seen.
Tuosta narutiivisteestä käytiin jo vuosia sitten erään aktiivin kanssa vääntöä, hän väitti ettei nuhveissa ole koskaan ollut narutiivistettä, itsellä on kuitenkin kampiakselin takapään tiivistekooli jossa on narutiivisteen paikka. Marjakankaan sivuillakin on narutiivistettä tarjottu nuhveihin.
Lieneekö sitten näin että alkupään nuhveissa olis ollut tuo narutiisvste, jäädään kuulolle.
Viime keväänä purin 10/60:sen koneen, ohumalla kampiakselilla, takapään tiivistys oli mallia kierretiivistys.
4/65:sessa kampiakselin tiivistys stefalla.
Uskoisi oman kokemuksen pohjalta että stefat tuli 3/45:seen ja 4/65:seen.
Tuosta narutiivisteestä käytiin jo vuosia sitten erään aktiivin kanssa vääntöä, hän väitti ettei nuhveissa ole koskaan ollut narutiivistettä, itsellä on kuitenkin kampiakselin takapään tiivistekooli jossa on narutiivisteen paikka. Marjakankaan sivuillakin on narutiivistettä tarjottu nuhveihin.
Lieneekö sitten näin että alkupään nuhveissa olis ollut tuo narutiisvste, jäädään kuulolle.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Okei, oletin et tuo stefa tuli jo paksukaulaseen 10/60 moottoriin.
Alakerta jonka tein Leukkkuun viime talvena oli alkupään 4/65sesta, siinä oli jo stefa, siksi oletin et tullu paksukaulaseen heti alusta.
Vaan eiköhän joku lyö faktaa pöytään
Alakerta jonka tein Leukkkuun viime talvena oli alkupään 4/65sesta, siinä oli jo stefa, siksi oletin et tullu paksukaulaseen heti alusta.
Vaan eiköhän joku lyö faktaa pöytään
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
heh enpä hokannut jotta siinä olisi voinut olla jousi rikka ja sokka... no ne on lentänyt jonnekkin. pitää tiirailla painojousi jostakin siihen mutta vetojousi ajaa kyllä asiansa, tänään lanatessa heti aamusta kurkkasin luukusta ja hiili oli irti käynnissä ja poljinta kun painoi hiili otti kiinni joten homman luulisi pelaavan. tulipa pehmeä poljin nyt kun ajattelee entistä poljin tuntumaa
tosin aamulla akku ei jaksanut antaa virtaa joten piti heittää apuakkua kehiin ja sit päivä ladata sateessa
tosin aamulla akku ei jaksanut antaa virtaa joten piti heittää apuakkua kehiin ja sit päivä ladata sateessa
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Kyllä 10/60 Nuffin loppupään moottoreissa oli jo stefa tiivisteenä. Olen onnistunut tartuttamaan nuhvismia kahteen poikaani joiden traktoreita rempatessa viime talvena tuo tuli esille. Vanhempaan 4 DM Nuffiin oli vaihdettu valumerkintöjen mukaan vuoden -66 kone ja siinä oli tuo kyseinen stefa ja tuona vuonna malli oli vielä selkeästi tuo 10/60.
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
nyt kun ei muuta keksinyt niin öljynvaihto ja putsari. onpahan talvea varten uudet sisässä
itse suotimen sisäpuoli oli tosi siisti, ei töhnää yms sälää kuten kerran josakin ford majorissa oli. sekin tosin naapurin...
edittiä luin jostakin että 8,5 lrt öljyä,laitoin 8 ltr ja ajoin tasaiselle ja annoin seisoa ja ullatus oli suuri kun oli sentin yli max merkin,,kele
itse suotimen sisäpuoli oli tosi siisti, ei töhnää yms sälää kuten kerran josakin ford majorissa oli. sekin tosin naapurin...
edittiä luin jostakin että 8,5 lrt öljyä,laitoin 8 ltr ja ajoin tasaiselle ja annoin seisoa ja ullatus oli suuri kun oli sentin yli max merkin,,kele
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 25
- Liittynyt: 04 Joulu 2015, 06:52
- Konekalustoani: Nuffield 4 DM 1962 KKK, Zetor 4340, 1993 Artic Cat- mönkijä, Polaris kelkka
- NLCF r.y jäsen Nro: 208
Onko kukaan kokeillut juottaa hopealla lohkovuotoja?
Itse juotin hopealla Alliksen termostaattikotelon kun se oli halki, on toiminut oikein hyvin muutaman vuoden.
Itse juotin hopealla Alliksen termostaattikotelon kun se oli halki, on toiminut oikein hyvin muutaman vuoden.