Moikka.
Ostin tässä -79 vm 262 syncron jota tässä pitäisi hieman huoltaa. Leukusta on hajoitettu traktorin takaa katsottuna oikeapuoleinen hydraulisuodattimen runko halki. Tämä suodatin on vaakatasossa ja ilmeisesti sivuvirtasuodatin ??
Kysymys kuuluukin mistä lähtisin etsimään tähän uuden suodattimenrungon ja putket myös tarvitsen, kun niitäkään ei ole enään. Vai laitanko vain esim ikh:lta saatavia yleimallin paaluusuodattimen jalan ? Onko tässä suodattimessa alunperin mitään takaiskua tai vastaavaa mikä pitäisi huomioida jos jonkin tarvike suodatinrungon siihen laittaa?
Vasemmalla puolen on ilmeisesti se hydraulipainesuodatin jossa on ainakin takaisku? Se suodatin kippo löytyy omalta paikalta pystyasennossa ja siihen varmasti on ajankohtaista samalla vaihtaa uusi suodatinpanos sisälle.
Tälläisiin tarvitsisi nyt aluksi ainakin neuvoja
Leyland 262 syncro hydrauli suodatinjalka
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Itse malja on sama kuin moottoriöljynsuodattimen.
Putkistoja ja jalkaa löytyy kyllä, käytettynä ainakin. Sanoisin, että paras lienee kysyä js-traktorilta, tuossa sivussa mainospalkissa tuo numero ->
Voi olla myös purkupojilla pälkäneellä, mutta aina eivät osaa myydä sitä mitä kysytään, käymällä paikanpäällä löytys parhaiten.
yleismallin suodatinta en voi suositella ainakaan henkilökohtaisesti, koska lähtökohdiltaan pyrin neuvomaan pitämään traktorin alkuperäisenä, näin sen arvo säilyy paremmin. Joskus joutuu toki soittelemaan hieman enemmän että löytää oikean osan, mutta leyland kanta on niin vahva, että osia kyllä toistaiseksi on löytynyt.
Vasemmanpuoleisessa on takaisku, ja se on erittäin tärkeä olla ja toimia, muuten ongelmia nostolaitteen kanssa (varret nousevat tyhjänä ylös).
Sen suodattimenkin saanet js-traktorilta, tai leypartilta, tai marjakankaalta. Liki kaikkialta muualta paitsi IKH:lta.
Putkistoja ja jalkaa löytyy kyllä, käytettynä ainakin. Sanoisin, että paras lienee kysyä js-traktorilta, tuossa sivussa mainospalkissa tuo numero ->
Voi olla myös purkupojilla pälkäneellä, mutta aina eivät osaa myydä sitä mitä kysytään, käymällä paikanpäällä löytys parhaiten.
yleismallin suodatinta en voi suositella ainakaan henkilökohtaisesti, koska lähtökohdiltaan pyrin neuvomaan pitämään traktorin alkuperäisenä, näin sen arvo säilyy paremmin. Joskus joutuu toki soittelemaan hieman enemmän että löytää oikean osan, mutta leyland kanta on niin vahva, että osia kyllä toistaiseksi on löytynyt.
Vasemmanpuoleisessa on takaisku, ja se on erittäin tärkeä olla ja toimia, muuten ongelmia nostolaitteen kanssa (varret nousevat tyhjänä ylös).
Sen suodattimenkin saanet js-traktorilta, tai leypartilta, tai marjakankaalta. Liki kaikkialta muualta paitsi IKH:lta.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Sinähän alat Joonas oppia
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Mielestäni muutokset nykyaikaisempaan, tms ei välttämättä ollenkaan vähennä koneen arvoa, vaikka se (joidenkin jumaloima) alkuperäisyys kärsisikin pikku parannuksista tai muutoksista.
Monet mökkikoneilijat, tms, paskat välittää siittä laitoksen totaalisesta orkkiskunnosta, kunhan kone on vaan teknisesti toimiva ja tarkoitukseensa sopiva.
On se "romutuskuntoinen" sitten joko Nuffi, Leuku, Voortti, Setori tai Ferku, tms kikotin....
Pääasia yleensä omistajalleen on, että verme toimii, ja tekee ja suoriutuu siittä ( vaikka virivarusteluin ja lisävarusteineen/muutoksineen ), juuri siittä, mitä käyttöä varten se on hankittu.
Monet mökkikoneilijat, tms, paskat välittää siittä laitoksen totaalisesta orkkiskunnosta, kunhan kone on vaan teknisesti toimiva ja tarkoitukseensa sopiva.
On se "romutuskuntoinen" sitten joko Nuffi, Leuku, Voortti, Setori tai Ferku, tms kikotin....
Pääasia yleensä omistajalleen on, että verme toimii, ja tekee ja suoriutuu siittä ( vaikka virivarusteluin ja lisävarusteineen/muutoksineen ), juuri siittä, mitä käyttöä varten se on hankittu.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Olen täysin eri mieltä, niinkuin tuossa omassa 2100:ssa, piti kyllä rankasti keljuilla sille edellisomistajalle ja tingata hinnasta kun oli saakeli menny suhailemaan kilikalipullolla maalia päälle. kun ei yhtään ajatella, vaan raadetaan tehdäjusape kirjoitti:Mielestäni muutokset nykyaikaisempaan, tms ei välttämättä ollenkaan vähennä koneen arvoa
Onneksi ei ollut kerennyt tehdä ajattelemaansa pystyputkea, kun tuo entinen originaali putki oli heikossa hapessa liitoksistaan. Koneistamolla käytin pakosarjan, jossa teetätin uudet vaarnaruuvit ja messinkimuttereita olikin hyllyssä, jotta sain alkuperäisen liitoksen pitämään. Maksoihan se, ja vaivaa oli kun kuukauden toimitusaika oli pajalla mutta oli se vaivan arvoinen, nyt se pelaa ja eritoten, on alkuperäinen ja säilytti tuolta osin arvonsa ja kunniansa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tämä ketju koskee 262 Leukkua, ei muuta.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
262 koneita on vaikka "kuinka" mailla ja markkinolla , tosin kuin kuutosmyllyisiä 285 tai 2100 koneita, eli ollaan siinä asiassa ihan eri kategoriassa.
Eli aivan eri juttu, puhutaanko kymmenissä- alta sadan olevasta konekannasta, vaiko sellaisesta "tavanomaisesta" 262-272 koneesta, joita on useita satoja taiko jokunen tuhat maassa, hengissä olevana .....
Niiden erillaisten, harvinaisempien koneiden, silppuamisesta nyt tuskin kukaan tykkää .......
Eli aivan eri juttu, puhutaanko kymmenissä- alta sadan olevasta konekannasta, vaiko sellaisesta "tavanomaisesta" 262-272 koneesta, joita on useita satoja taiko jokunen tuhat maassa, hengissä olevana .....
Niiden erillaisten, harvinaisempien koneiden, silppuamisesta nyt tuskin kukaan tykkää .......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Järviseudun traktorilta löytyi suodatinjalka putkineen ja sillä saatiin helposti korjattua vaurio.
Hytti on niin huonoon kuntoon päästetty, että tässä nyt ei olis väliä ollu vaikka ei alkuperäinen olisikaan ollut, mutta asennus oli helppoa kun kaikki sopi paikalleen muutako ruuvasi vain.
Seuraava kysymys onkin, kun täytin perään sen 57litraa öljyä mitä kirjallisuus sinne näytti, niin mistä löydän jonkin mittatikun/ tarkastustulpan että tiedän öljyn määrän olevan oikea?
Huolto jatkuu
Hytti on niin huonoon kuntoon päästetty, että tässä nyt ei olis väliä ollu vaikka ei alkuperäinen olisikaan ollut, mutta asennus oli helppoa kun kaikki sopi paikalleen muutako ruuvasi vain.
Seuraava kysymys onkin, kun täytin perään sen 57litraa öljyä mitä kirjallisuus sinne näytti, niin mistä löydän jonkin mittatikun/ tarkastustulpan että tiedän öljyn määrän olevan oikea?
Huolto jatkuu
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Tuossa vielä kuvakin: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]