Bernerin liikennepommi
Valvoja: automies560
Ollaanko sitä tyytyväisiä sveitsittären keitoksiin?
Henk.koht. en ole, maksut nousisi valitun rahastuksen mukaan joko 242 € tai 392 €.
Tuon ainoa tavoite täytyy olla yhtiöittämisen kautta yksityisten tahojen järkkääminen hillotolpalle.
Vai mikä olis muu syy saada lisäportaita nyppiin osansa joka välistä?
Ja kun yhtiöllä olis tarve saada "kohtuullinen" tulos niin arvata saattaa mihinkä osaa suomea mahdolliset rahat käytettäisiin.
Henk.koht. en ole, maksut nousisi valitun rahastuksen mukaan joko 242 € tai 392 €.
Tuon ainoa tavoite täytyy olla yhtiöittämisen kautta yksityisten tahojen järkkääminen hillotolpalle.
Vai mikä olis muu syy saada lisäportaita nyppiin osansa joka välistä?
Ja kun yhtiöllä olis tarve saada "kohtuullinen" tulos niin arvata saattaa mihinkä osaa suomea mahdolliset rahat käytettäisiin.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
jottain toista tonnia lisäkustannuksia venäjällä tankkaavalle olisi tulossa
Tuossa justi mietittiin kollegan kanssa päivällä, että esim. tienhoitourakoinnissa nämä destiat ja lemminkäiset helvettiin urakoitsijoineen ja elykeskuksesta vain tiemestari piireittäin joka hoitaisi ent. aluepääurakoitsijoiden tapaan kilpailutuksen työtäsuorittavilta tarjoukset ja sitten teetättäisi työt sovitusti. Kun nyt tienhoidossakin on noita ottajia joka välistä, ja työtä suorittava taho aivan muu.
Kun nyt menee mitä kollegan kanssa tuumattiin esimerkkinä:
Ely antaa kilpailutuksen, tuloksena 100 yksikköä (kokonaisurakan hinta).
Tästä voittanut pääurakoitsija vaikka lemminkäinen toteaa, että pannaan kokonaisurakan 100:sta 20 yksikköä voitoksi firmalle, joten käytettävissä on elyn rahapotista 80 yksikköä tienhoitoon. Tämä 80 yksikköä käytettävissä aliurakoitsijoille, esim. 20 per aliurakoitsija. Aliurakoitsija käyttää 15 yksikköä omaan liiketoimintaan ja loput 5 jaetaan 3 yksikköä katteeksi ja 2 jollain alialialiurakoitsijalla teetätettyä, jotta saa homman hoidettua. Joka välissä on lisäkulua, hallintoa ja tietysti muuta kaikenlaista. Näin ollen tienhoidon 100 yksiköstä 32 yksikköä ei mene enää normaalin tienhoidon katteisiin vaan on väliportaiden rahastusta, täysin ylimääräistä kulua, jolla voisi suoraan hoitaa tietä normaaleilla tienhoidon katteilla. Koska eihän se työtä suorittava ole sekään hyväntekijä.
Jos nuo portaat saataisiin niin, että 100 yksikköä annettaisiin elyn alaiselle virkamiehelle vaikka nimeltään tiemestari, jonka palkkakustannukset olisivat 0.5-1 yksikköä ja käytettävissä suoraan työtä suorittaneiden urakoitsijoiden käyttöön olisi 99-99.5 yksikköä entisen 68 sijaan. Ja kun hommia jaettaisi tasaisesti eri yrittäjille, kaikki paranisivat mm. reagointiaika. Tämä olisi hallittavissa helposti nykyajan tekniikallakin realiajassa, eli se ei olisi este.
Ihan sama homma tuossa bernerin hommassa, mikä helvata muuttuu kuin se että taas saadaan niitä rahanjakajia aivan muualle kuin suorittavaan työhön. Tienhoitoon.
Tuossa justi mietittiin kollegan kanssa päivällä, että esim. tienhoitourakoinnissa nämä destiat ja lemminkäiset helvettiin urakoitsijoineen ja elykeskuksesta vain tiemestari piireittäin joka hoitaisi ent. aluepääurakoitsijoiden tapaan kilpailutuksen työtäsuorittavilta tarjoukset ja sitten teetättäisi työt sovitusti. Kun nyt tienhoidossakin on noita ottajia joka välistä, ja työtä suorittava taho aivan muu.
Kun nyt menee mitä kollegan kanssa tuumattiin esimerkkinä:
Ely antaa kilpailutuksen, tuloksena 100 yksikköä (kokonaisurakan hinta).
Tästä voittanut pääurakoitsija vaikka lemminkäinen toteaa, että pannaan kokonaisurakan 100:sta 20 yksikköä voitoksi firmalle, joten käytettävissä on elyn rahapotista 80 yksikköä tienhoitoon. Tämä 80 yksikköä käytettävissä aliurakoitsijoille, esim. 20 per aliurakoitsija. Aliurakoitsija käyttää 15 yksikköä omaan liiketoimintaan ja loput 5 jaetaan 3 yksikköä katteeksi ja 2 jollain alialialiurakoitsijalla teetätettyä, jotta saa homman hoidettua. Joka välissä on lisäkulua, hallintoa ja tietysti muuta kaikenlaista. Näin ollen tienhoidon 100 yksiköstä 32 yksikköä ei mene enää normaalin tienhoidon katteisiin vaan on väliportaiden rahastusta, täysin ylimääräistä kulua, jolla voisi suoraan hoitaa tietä normaaleilla tienhoidon katteilla. Koska eihän se työtä suorittava ole sekään hyväntekijä.
Jos nuo portaat saataisiin niin, että 100 yksikköä annettaisiin elyn alaiselle virkamiehelle vaikka nimeltään tiemestari, jonka palkkakustannukset olisivat 0.5-1 yksikköä ja käytettävissä suoraan työtä suorittaneiden urakoitsijoiden käyttöön olisi 99-99.5 yksikköä entisen 68 sijaan. Ja kun hommia jaettaisi tasaisesti eri yrittäjille, kaikki paranisivat mm. reagointiaika. Tämä olisi hallittavissa helposti nykyajan tekniikallakin realiajassa, eli se ei olisi este.
Ihan sama homma tuossa bernerin hommassa, mikä helvata muuttuu kuin se että taas saadaan niitä rahanjakajia aivan muualle kuin suorittavaan työhön. Tienhoitoon.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Uskoisin, ettei tuo pärnerin paska esitys tule toteutumaan ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tämäkin asia on suhteellinen, ja moneen eria asiaan verrattavissa. Eikä oikein kuitenkaan mihinkään suoraan verrattavissa .....jamppi kirjoitti:Oottako köyhiä kun kitisetten...
Joku on rikas, vaikkei paljon mitään kymppitonnia enempää tienaisikaan, toinen tienaa vaikka satatonnia vuodessa, ja on silti "köyhä" ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Niin kovin kiehuu tämä asia omassa päässä etten kirjoita tähän mitään...
Jamppi taas kiljua juonu ku huutelee siellä
Jamppi taas kiljua juonu ku huutelee siellä
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kyllä on sitten vastenmielisen näkönen tuo hevosennaama.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Tässähän ei oo ollut mitään puhetta että mites pitkäkilpiset
Pikku busineksille Oü:n "suomen sivuliike" ja EST- maatunnus. Ja rehellisyyden nimissä tuolla raksalla ei kyllä erottuisi massasta sekä asia ei ole ekaa kertaa harkinnassa.
Pikku busineksille Oü:n "suomen sivuliike" ja EST- maatunnus. Ja rehellisyyden nimissä tuolla raksalla ei kyllä erottuisi massasta sekä asia ei ole ekaa kertaa harkinnassa.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Meillä johtaja jo väläytti että pannaan autot Romanian rekisteriin, alkaa kuljetus kannattamaan...kolmetonnine kirjoitti:Tässähän ei oo ollut mitään puhetta että mites pitkäkilpiset
Pikku busineksille Oü:n "suomen sivuliike" ja EST- maatunnus. Ja rehellisyyden nimissä tuolla raksalla ei kyllä erottuisi massasta sekä asia ei ole ekaa kertaa harkinnassa.
Varmaan vaihtuu meikäläisen palkanmaksaja siinä vaiheessa työttömyyskassaksi
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tulihan luu vetävän käteen tässäkin: http://www.esaimaa.fi/Online/2017/01/23 ... 21817348/4" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Joo koko moinen ajatus on vedetty pois ...... Olihan tuo jo ideana ihan omaan mahdottomuutensa kaatuva homma ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tuon kunniaksi että hevosennaama sai nenilleen vois ottaa pienet
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Koko pullo kirkasta, ja raakana! Mutta asiaan palataan kuntavaalien jälkeen mikäli persut saavat siedettävän kuntavaalituloksen eli ainakin saman verran ääniä kuin vihreät. On pakko palata, koska valtion talouden volyymi on vieläkin alle vuoden 2007 tason, vaikka teollisuuden kasvu piristynee VM:n ennusteen mukaan tänä vuonna lähelle kahta (2) prosenttia. Pitkän taantuman aikana teiden, siltojen, rataverkon ja meriväylien korjausvelka on kasvanut kasvamistaan kun korjauksia on lykätty vuosi vuodelta eikä tämän hetkistä summaa tiedä kukaan. Myös uusia siltoja voidaan joutua purkamaan kunhan meneillään oleva betonikartoitus saadaan päätökseen. Vaihtoehtoja on vähän, ottaa lisää velkaa, korottaa veroja kautta linjan, yhtiöittää tai kokeilla Tampereen mallia hyvin onnistuneiden tunneliprojektin ja moottoritieprojektien pohjalta. Yhtiöittäminen ei välttämättä ole maailman loppu, jos se tehdään yhteistyössä ja lähdetään liikkeelle rehelliseltä pohjalta eli otetaan valmistelussa huomioon veronmaksajien / väylien käyttäjien intressit. Lentokentät ja terminaalit yhtiöitettiin ajat sitten ja hyvin toimii, ainut että porukka on kovin lakkoherkkähipiäistä.
Toki ennen näitä omia kiireellisiä infrainvestointi päätöksiä ja Hornettien korvaajien valitsemista pitää ulkoministeri Soinin ja valtiovarainministeri Orvon sorvata yhdessä Merkelin ja Brysselin Kuninkaan J. Kataisen kanssa kevään korvalla Kreikalle sen pyytämä neljäs apupaketti. Neljäs pompsi on ilmeisesti luokkaa 3-4 miljardia euroa, jolloin Kreikan koko velkapotti EU:lle nousee korkojen kanssa lähelle 400 miljardia euroa. Siinä humpassa voi siltarummut ja Hornetit jäädä hopeelle.
Toki ennen näitä omia kiireellisiä infrainvestointi päätöksiä ja Hornettien korvaajien valitsemista pitää ulkoministeri Soinin ja valtiovarainministeri Orvon sorvata yhdessä Merkelin ja Brysselin Kuninkaan J. Kataisen kanssa kevään korvalla Kreikalle sen pyytämä neljäs apupaketti. Neljäs pompsi on ilmeisesti luokkaa 3-4 miljardia euroa, jolloin Kreikan koko velkapotti EU:lle nousee korkojen kanssa lähelle 400 miljardia euroa. Siinä humpassa voi siltarummut ja Hornetit jäädä hopeelle.
Taisi asiantuntijalausuntojenkin laskuista puuttua alvit?
Ja samalla meni 30 000€ kilpailutusrajan yli.(vuodenvaihteessa nousi raja 60 000€)
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005076775.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja samalla meni 30 000€ kilpailutusrajan yli.(vuodenvaihteessa nousi raja 60 000€)
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005076775.html" onclick="window.open(this.href);return false;