262 Etukuormain ja hydraulinen takalana miten?
Valvoja: automies560
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 29
- Liittynyt: 27 Marras 2016, 21:57
Ostin 262 valmiina etukuormain, miten hydraulisen takalanan kanssa, onnistuuko mangneettiventtiilin jälkeen etukuormimen meno paluulinjoihin lanan (oman venttililohkon) kytkeminen siten, että lana kestää ylhäällä kun käytän etukuormainta, mankkuvenu laskee paineen kuormaimen ja lanan käännölle, ja kun haluan lanan alas suljen kuormaimen ja lanan painepuolen mankkuventtiilillä ja käytän raattorin omia vipuja lanan nostossa ja laskussa?
Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan
Venttili siaitsee kippilinjassa, ja lanalla sekä kuormaimella on omat lohkot vai täytyykö lanalle sekä kuormaimelle olla oma pumppu ja tankki
Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan
Venttili siaitsee kippilinjassa, ja lanalla sekä kuormaimella on omat lohkot vai täytyykö lanalle sekä kuormaimelle olla oma pumppu ja tankki
Tällaisen laajentanuun Leylandiin ja toimii !
http://www.hydrauliikkakauppa.fi/svv90g ... -1940.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hydrauliikkakauppa.fi/svv90g ... -1940.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Leukus ei normina ole 2-toimista hydrauliikkaa juurikaan lainkaan......
Itte laitoin just taannoin 2-karaisen ja 2-toimisen lohkon yhteen 272synkkoon, tulo kippiliittimestä ja paluu repun päälle...
Itte laitoin just taannoin 2-karaisen ja 2-toimisen lohkon yhteen 272synkkoon, tulo kippiliittimestä ja paluu repun päälle...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Mä en ole koskaan ymmärtäny 90-90 letkuja....
Mukavaa kun asiakas tulee teettään tollasta letkua ja kysyy miten päät? Toinen menee sinne ja toinen sinnetänne
Mukavaa kun asiakas tulee teettään tollasta letkua ja kysyy miten päät? Toinen menee sinne ja toinen sinnetänne
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Noitten päät osu suunniltaan kerrasta kohdalleen, ei tarvinnu jälkeen käännellä ensimmäistäkään .....
Tsuumailin meinaan 14mm polttoaineletkun kanssa linjat ja päiden suunnat, ja siittä joka letkusta muistilapulle ylös pituuksineen, ja sitten naapurikuntaan teettään letkuloita, paperilappu mukana ......
Tsuumailin meinaan 14mm polttoaineletkun kanssa linjat ja päiden suunnat, ja siittä joka letkusta muistilapulle ylös pituuksineen, ja sitten naapurikuntaan teettään letkuloita, paperilappu mukana ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Asiallisesti Jusape laittanut lisähydrauliikan, no kuinkas muutenkaan. Tuohon laitettu vissiin samalla tavalla ts. kuten se yksinkertaisinta on näihin laittaa: https://www.tori.fi/pirkanmaa/Leyland_2 ... ?ca=18&w=3" onclick="window.open(this.href);return false; , tosin tuossa 270:ssä venttiilipöydän sijoitus voisi olla parempikin jos töitä meinaa tehdä, aikamoinen letkuhässäkkä. Muutenhan tuo on ihan kohtuuasiallisena säilynyt kampe.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Samahan se on 90 päät laittaa miten sattuu, ennen ensimäistä painetta pää pyörähtää ainakin puoltuumasissa ja sitä pienemmissä oikeaan asentoonsa. Kokeiltu eri merkkisillä ja eri valmistajien letkuilla, mutta kerran kun paine käy, ei enää pyöri.
Tämän ohjeen sain aikonaan nestepaineen myyjältä, ja on toistaiseksi toiminut.
Tämän ohjeen sain aikonaan nestepaineen myyjältä, ja on toistaiseksi toiminut.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Toisen liittimen letkuun menevän pinnan kun öljyllä voitelee letkua tehdessä, sitä pystyy kääntelemään vuorokauden-parin ajan.
Puristusholkin prässäyspainehan on sitten toisaalta myös sekä käytettävän letkun maksimi käyttöpaineista sekä tarvittavan maksimipaineen kestosta riippuvainen.
Esim max käyttöpaine 180bar voidaan holkki jättää vähän löysemmälle puristukselle, kuin esim 400bar paineille menevä letku ...
Puristusholkin prässäyspainehan on sitten toisaalta myös sekä käytettävän letkun maksimi käyttöpaineista sekä tarvittavan maksimipaineen kestosta riippuvainen.
Esim max käyttöpaine 180bar voidaan holkki jättää vähän löysemmälle puristukselle, kuin esim 400bar paineille menevä letku ...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Meinasin kirjoittaa edelliseen viestiin, etten asiakastyönä uskaltaisi tuollaista tehdä...
nykyäänhän valmistusturvallisuusstandardi määrää, että 1 metriä lähempänä olevat hydrauliletkut on suojattava täyssuojaspiraalilla tai suojasukalla kuljettajaan kohdistuvien pistemäisten hydraulinestesuihkujen välttämiseksi.
nykyäänhän valmistusturvallisuusstandardi määrää, että 1 metriä lähempänä olevat hydrauliletkut on suojattava täyssuojaspiraalilla tai suojasukalla kuljettajaan kohdistuvien pistemäisten hydraulinestesuihkujen välttämiseksi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Niin, kyllähän noihin olis suojasukat kyllä asiaa...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ehkä, mutta varmaan loppupeleissä kuitenkin tarpeettomat ..... Letkut 400bar luokituksella, ja vanha leukun pumppu, josko sen 180 edes jaksaa tehdä painetta .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Isoissa pöllinostureissa paineet 180-220 bar. Letkujen räjähdyspaine jopa 600 bar..ja silti sukat laitetaan.
Asennuksessa on huomioitava myös se että letkut vanhenee ja kesto huononee.
Jussin ajattelumallilla kaikki on ikuista
Asennuksessa on huomioitava myös se että letkut vanhenee ja kesto huononee.
Jussin ajattelumallilla kaikki on ikuista
Mukana kuin peräpukama!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Jostain työkoneesta voi saada kovankin paineiskun, ja silloin heikko letku löytyy.
Omalla hengellähän voi toki leikkiä, mutta toisten ei...
Omalla hengellähän voi toki leikkiä, mutta toisten ei...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.