472 Perärepun hitsaus
Valvoja: automies560
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 80
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 20:07
- Konekalustoani: Leyland 255, Leyland 272 syncro+Vammas Major
- Paikkakunta: Kärsämäki
Peräreppu on lähtenyt ratkeamaan siitä painesuodattimen putken juuresta. Ratkeama on jo työntövarrenkorvakon oikialla puolella. Minkähänlaisella konstilla tuota rupiais hitsaamaan?
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Itse en ole mikään hitsausalan asiantuntia, mutta aikoinaan kun hitsautin 465:sen työntövarren korvakkoa niin hitsari käytti ns.nikkelipuikkoja.
http://www.impomet.com/media/downloadab ... itsaus.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Sivulta 8 >
Kyllä noita valuraudan hitsauksen asiantuntioita tältäkin foorumilta löytyy, katohan vain
http://www.impomet.com/media/downloadab ... itsaus.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Sivulta 8 >
Kyllä noita valuraudan hitsauksen asiantuntioita tältäkin foorumilta löytyy, katohan vain
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
En mäkään valun hitsuun ammattilainen ole, mut jotain saanut aikaiseksi kuitenkin .....
Homman onnistuminen vaatii kyllä jonkin verran paljon kokemusta eri hitsattavista materiaaleista, ja on hommana esi- ja jälkilämpöineen sellanen prosessi, ettei sitä oikein pysty neuvomaan kirjoittamalla foorumilla ....
Homman onnistuminen vaatii kyllä jonkin verran paljon kokemusta eri hitsattavista materiaaleista, ja on hommana esi- ja jälkilämpöineen sellanen prosessi, ettei sitä oikein pysty neuvomaan kirjoittamalla foorumilla ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 29
- Liittynyt: 27 Marras 2016, 21:57
onkohan se peräreppu valuterästä vaiko valurautaa. valuteräksessä hiontakipinä kirkkaampi mitä valuraudalla, jos terästä niin hitsaisin certaniumin 707 hyvä seevaus, jos valurautaa niin castolinin 2-24 hyvä seevaus ja lyhyt hitsi (15mm) ja pallopäävasaralla takominen sauman ollessa kuuma, hidas jäähdytys ja uusi hitsaus, jne.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Pallografiittivalurauta käsitääkseni, muistaakseni, joku joskus tälläkin foorumilla maininnut.
Tuolta sitten lisää ohjeita.
http://www.esab.fi/fi/fi/support/docume ... hjeita.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta sitten lisää ohjeita.
http://www.esab.fi/fi/fi/support/docume ... hjeita.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Perärepun valua ei ole tutkittu, mut moottorin valun lujuus ja laatu Nuffin moottorista on selvillä, Majorin moottorin lisäksi .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Repusta keskustelua: http://nuhvi.fi/foorumi/viewtopic.php?f=2&t=826" onclick="window.open(this.href);return false; Kyllä kannattaa koittaa hitsata kun kerran on alkuperäistä lisähydrauliikkaakin.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Ns kovajuotto on myöskin mahdollinen, jos on kaasuvehkeet käytettävissä. Juutuupissa on työnäytöksiäkin https://www.youtube.com/watch?v=gRNi17RmGBo" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=Yopcz-IYDyQ" onclick="window.open(this.href);return false; (tämä on ilman esilämmitystä nikkelipuikolla)
https://www.youtube.com/watch?v=Yopcz-IYDyQ" onclick="window.open(this.href);return false; (tämä on ilman esilämmitystä nikkelipuikolla)
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 29
- Liittynyt: 27 Marras 2016, 21:57
40vuotta olen hitsaillut ammatikseni vaihtelevalla menestyksellä valurautaa, titaania, alumiinin eri seoksia, rosteria, hapikasta, lyijyä ym, ja kiroillu sekä hymyilly kun olet hitsannu laakeripesää akselireikä 400mm kylmänä 15mm pätkillä takonu ja jäähyttäny, niin halkeemaa jälellä 50mm kuuluu ping, on vitsit vähissä Viimeeksi vallu 365 lokasuojien kiinnitysraudat toinen kylmänä lyhyillä pätkillä, ja toinen esilämmitettynä 350-470 astetta c yhtä mittaa molemmin puolin molemmat kestäneet.jusape kirjoitti:En mäkään valun hitsuun ammattilainen ole, mut jotain saanut aikaiseksi kuitenkin .....
Homman onnistuminen vaatii kyllä jonkin verran paljon kokemusta eri hitsattavista materiaaleista, ja on hommana esi- ja jälkilämpöineen sellanen prosessi, ettei sitä oikein pysty neuvomaan kirjoittamalla foorumilla ....
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Joo, se tuntuu kokeneemmallekkin toisinaan olevan enemmä tuurista kiinni, onnistuminen, kuin mitä taidoista tai käytetyistä menetelmistä ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 80
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 20:07
- Konekalustoani: Leyland 255, Leyland 272 syncro+Vammas Major
- Paikkakunta: Kärsämäki
Nyt on ehjä reppu vanhemmasta mallista eikä siinä ollut painesuodattimelle reikiä. Jätettiin se suodatin pois ja laitettiin suora väliletku nostolaiteventtiilin ja sylinterin väliin. Suodattimeksi uusi nykyaikainen painesuodatin. Reppu paikolleen ja öljyt sisään. Tyhjänä toimi mutta piti olla painoa että tuli alas. Sitte laitettiin perälevy perään alko hirviä pilkkiminen, nostolaite nypyttää kokoajan. Siinä alkuperäisessä suodattimessahan on takaisku venttiili. Vaatikohan tämäkin sen? Onkohan vanhemmissa malleissa erilainen nostolaiteventtiili?