Hei kaikille ja kiitos kiintoisista kirjoituksistanne, joita olen vuoden verran sivusta seuraillut.
Nyt koitti eteen ongelma, johon en ilman foorumin apua usko kykeneväni.
Leyland 255:iin on kytketty kaksitoiminen Vilskeen etukuormaaja. Hydraulipaine ohjataan etukuormaajalle kuskin oikealla puolella olevalla neliskulmaisella vivulla. Paineen ohjaaminen kuormaajakäyttöön ei onnistu suoraan vivusta, sillä se vaatii suhteellisen kovaa voimaa siirtyäkseen. Kytkentä tehdään repun viereen sijoitetulla lukkopihdillä.
Hydrauliöljyt vaihdettu kesällä, suodatin vaihdettu, imusuodatin puhdistettu, öljymäärä on hhigh-tasolla.
Kysymys:
- Etukuormaajaa käytettäessä hydraulikytkentä putoaa todella useasti pois pienelläkin kuormituksella. Onko tämä vika yhteydessä tuohon jäykkään kytkentään ja miten asiaa tulisi lähteä lähestymään?
Hydrauliikan ohjaus häviää ajoittain, 255 vm 73
Valvoja: automies560
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Liikkuuko kipin vipu traktorin sammuksissa ollen herkästi?
Mulla kanssa tiputtaa kipin paineen pois isolla kuormituksella. Olen ratkaissut asian sitomalla vivun päälle.
Mulla kanssa tiputtaa kipin paineen pois isolla kuormituksella. Olen ratkaissut asian sitomalla vivun päälle.
Mukana kuin peräpukama!
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 11
- Liittynyt: 26 Helmi 2016, 15:39
- Konekalustoani: Leyland 255 -73 + Vilske
Vipu on jäykkä myös sammuksissa ollessa. Käyttövivun rikkoutuneen sokkatapin uusin viikonloppuna M3-pultilla. Käyttövipu tuntuu edelleen myötäävän, eikä liikuta tankoa.jamppi kirjoitti:Liikkuuko kipin vipu traktorin sammuksissa ollen herkästi?
Mulla kanssa tiputtaa kipin paineen pois isolla kuormituksella. Olen ratkaissut asian sitomalla vivun päälle.
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Kyllä tässä tapauksessa olisi purettava se venttiili ja vivusto ja katsottava, mikä siellä jumittaa (ruoste, kiinnileikkautuminen, rikkoutuneet osat jne). Ei se normaalisti mitään jumita. Se perärepun kansi auki ja korjaus käyntiin.
Se alkuperäinen hydrauliventtiili heittää pois päältä, kun paine nousee maksimiin. Vivun voi lukita, kuten jamppi totesi, jos käyttää ulkopuolista venttiiliä esim juuri Vilskeen käyttöön.
Se alkuperäinen hydrauliventtiili heittää pois päältä, kun paine nousee maksimiin. Vivun voi lukita, kuten jamppi totesi, jos käyttää ulkopuolista venttiiliä esim juuri Vilskeen käyttöön.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Omas 460 nuffis vivut oli kans jäykkiä alkujaan, pitkän aikaisen seisomisen vuoksi ....
Oli vipuakselin ja päällä olevan putkiakselin väliin vähän korroosio päässäy iskemään ....
Purin hydrauliikan käyttöakselit putkista pois, putsailin, laitoin rasvanipat putkiin ja kokoon, jo toimi kepeästi vivut taasen.....
Oli vipuakselin ja päällä olevan putkiakselin väliin vähän korroosio päässäy iskemään ....
Purin hydrauliikan käyttöakselit putkista pois, putsailin, laitoin rasvanipat putkiin ja kokoon, jo toimi kepeästi vivut taasen.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68