perästä tulee messingin väristä murjua

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

saku
Kolmos -nuffisti
Viestit: 10
Liittynyt: 18 Tammi 2015, 22:44
Konekalustoani: leyland 270, valmet x 95, international 784 ja 574

10 Kesä 2016, 20:32

Mikä on hajoamassa perästä tulee messinginväristä murjua 272 kyseessä
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

10 Kesä 2016, 21:49

Missä määrin ja minkä kokoisena ? Öljynseassa hienoa hilettä vaiko mitä ? Koska laatikkoöljyt on viimeksi vaihdettu ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
saku
Kolmos -nuffisti
Viestit: 10
Liittynyt: 18 Tammi 2015, 22:44
Konekalustoani: leyland 270, valmet x 95, international 784 ja 574

10 Kesä 2016, 22:55

Ei tietoo milloin vaihdettu tuli ostettuu tollanen 272 ja otin öljyt ulos ja sen jälkeen löpöhuuhtelu ja huomasin on aika isoo mujuu ihan sellasiin millin ja yli palasii ja sellanen puoli yskänroppi tuopillista ja ennen sitä öljyjen ulosottoa huomasin et nostolaite pelas ja välil ei tulikohan taas ostettua yksi susi lisää. mikä siellä on messingistä tehty?
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

10 Kesä 2016, 23:18

Ettei olis tasauspyörästön pikkurattaiden helat antautumassa ??
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
saku
Kolmos -nuffisti
Viestit: 10
Liittynyt: 18 Tammi 2015, 22:44
Konekalustoani: leyland 270, valmet x 95, international 784 ja 574

11 Kesä 2016, 13:20

jusape kirjoitti:Ettei olis tasauspyörästön pikkurattaiden helat antautumassa ??
joo pitää paska purkaa sit ja kattoo
Seppo-L
Kutos -nuffisti
Viestit: 73
Liittynyt: 22 Maalis 2014, 11:04
Konekalustoani: Nuffit: 4/60+KKK vm63, four vm58, 10/60 vm66, 4/65 vm69+ukkomestari 355, 4/65 vm68+simson junior. Leyland 255 vm76, Massey-Harris 745, Fordson Super Major vm62
NLCF r.y jäsen Nro: 290
Paikkakunta: Haapavesi

12 Kesä 2016, 08:17

..tai vaihteiston keskilaakeri...
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

12 Kesä 2016, 22:50

vaihteiston keskilaakeria veikkaan minäkin tuolla kuvauksella jos ja kun 10-vaihteinen kone kyseessä, vaihteiston kannen aukasullahan tuon asian pystyy varmentamaan 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
saku
Kolmos -nuffisti
Viestit: 10
Liittynyt: 18 Tammi 2015, 22:44
Konekalustoani: leyland 270, valmet x 95, international 784 ja 574

13 Kesä 2016, 11:20

Warpu kirjoitti:vaihteiston keskilaakeria veikkaan minäkin tuolla kuvauksella jos ja kun 10-vaihteinen kone kyseessä, vaihteiston kannen aukasullahan tuon asian pystyy varmentamaan 8)
Kiitti joo aukasen senkin reppu jo auki ei näkyvissä mitään hurjaa mujua on pohjalla.
saku
Kolmos -nuffisti
Viestit: 10
Liittynyt: 18 Tammi 2015, 22:44
Konekalustoani: leyland 270, valmet x 95, international 784 ja 574

13 Kesä 2016, 11:21

Warpu kirjoitti:vaihteiston keskilaakeria veikkaan minäkin tuolla kuvauksella jos ja kun 10-vaihteinen kone kyseessä, vaihteiston kannen aukasullahan tuon asian pystyy varmentamaan 8)
Tuleeko koko laatikon purku eteen piru vie
nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

13 Kesä 2016, 17:56

Katso missä kunnossa se laakeri on ,kun kyseessä on kaksirivinen kuulalaakeri ,joissa messinkiset kuulanvälin
erottajat ,yleensä hajoaminen alkaa toisen rivin erottajasta.
Jos vasta muutama kuula kulkee peräkanaa ja koneella ajo vähäistä ja ei juuri maantieajoa ,niin kestää vielä vuosikausia
ennen kuin laakeri hajoaa. Omassa 270 ollut jo ainakin kymmenen vuotta laakeri puolikuntoinen ,mutta kun konetta ei ole
käytetty muutako klapihommissa ja kylvön aikaan kivihommissa ,sekä erillaisissa passaushommissa ,niin en ole viitsinyt
laakeria ruveta vaihtamaan.
OskuV
Kolmos -nuffisti
Viestit: 18
Liittynyt: 05 Elo 2016, 22:46
Konekalustoani: 384 vm.72
Paikkakunta: Kouvola

12 Elo 2016, 21:31

saku kirjoitti: otin öljyt ulos ja sen jälkeen löpöhuuhtelu

Ostin hiljattain ensimmäisen traktorini ja peräöljyn vaihto olis kans edessä. Tuosta huuhtelusta olisin kysynyt että miten olette huuhtelun toteuttaneet? Vanha öljy ulos, roput kiinni, löpöt sisään ja hetken päästä ulos?
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

12 Elo 2016, 21:39

Jeps, kutakuinkin noin. Löpöt sisuksissa kevyttä ( eli tyhjänä, ilman kuormaa ) ajelua eri nopeuksilla sellanen 30min ja sitten löpöt pois heti, eikä tunnin seisokin jälkeen ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
OskuV
Kolmos -nuffisti
Viestit: 18
Liittynyt: 05 Elo 2016, 22:46
Konekalustoani: 384 vm.72
Paikkakunta: Kouvola

12 Elo 2016, 22:10

Uskaltaa siis ihan ajaa vaikkei peräs ole ku löpöä?
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

12 Elo 2016, 22:19

Ihan hyvin, kunha ei ole mitään kärryä, tms kuormitusta, eli pelkkä traktori. Vartinkin kun liki täysiä päästelet tiellä menemään, ja pihaan pysähdyttyä samantein löpöt pois ettei mujut ehdi laskeutumaan ...

Itte nuffin lootan kolmesti huuhtelin löpöajeluilla ( n. 25 litraa kerrallaan sisuksissa ) tossa tiellä edestakaisin tehtyine vartin ajeluilla
( pto ja voa pois päältä ! )
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

13 Elo 2016, 19:03

jusape kirjoitti:Ihan hyvin, kunha ei ole mitään kärryä, tms kuormitusta, eli pelkkä traktori. Vartinkin kun liki täysiä päästelet tiellä menemään, ja pihaan pysähdyttyä samantein löpöt pois ettei mujut ehdi laskeutumaan ...

Itte nuffin lootan kolmesti huuhtelin löpöajeluilla ( n. 25 litraa kerrallaan sisuksissa ) tossa tiellä edestakaisin tehtyine vartin ajeluilla
( pto ja voa pois päältä ! )
Niin mutta entäs jos ko. 272 onkin ns. uudempi malli Q-ohjaamolla jossa 2-asentoinen ulosoton kytkentävipu, ts. pumppua ei saa pois päältä?. Kun käsittääkseni tarkoitat tuossa pumpun pois päältä ottoa.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Vastaa Viestiin