ajorampit peräkärryyn
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
Olis tarve ajjaa traktorinperäkärrylle auto ja joskus traktorikin niin millaiset rampit lavalle kannattaa tehä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kevyet mutta tukevat, kestäskö esim 50x100 putkipalkista reunat, ja välipienat 50x50 kamaa?
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Joskus tein rampit et kuorkin lavalle sai ajaa jenkkimaasturia. 50x50x5mm RHS reunoille, 35cm leveet, salmiakkiverkosta pinta 8mm harjateräs alle vetotueksi, keskeltä vetotuki 20cm natsojen päässä kolmiorakenteen aikaan saamiseksi, pituutta n. 4m. Kuorkissa oli kappaletavaralava ilman kippiä, niin ei saanut ramppikulmaa yläpäästä muutettua kipillä ....
Viimeksi muokannut jusape, 05 Huhti 2016, 19:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei ole, tää oli joskus liki 20v sitten.... Ei ollu kännykameroita silloin, kännykkä oli jolla tekstareitakin jopa pystyi lähettämään .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jonkinlaisen kuvan raapaisin paperille, josko selkoa siittä saa.... Leveyttä noilla oli se n.35cm
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tuon harjateräksen tilalle esim vedettyä akselia, harjateräksen paikka on betonin sisällä tai rautakaupan pihalla, ei muualla
Muutoin on hyvä malli tuo Jussin piirros.
Muutoin on hyvä malli tuo Jussin piirros.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kyllä se 8mm harjarautakin kestää suoraa vetoa ihan sikana .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Nyt mennään periaatteen puolelle jo tässä asiassa....
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Minulla on tuollaiset rampit mitä alkupäässä nuhvi 63 ehotteli malliksi,kestää ajaa traktorin ja jotain 6 tonnin kaivurinki jo ja juuri käsin saa siirtymään,lumenalla ovat mutta voin kuvata jos tarvit kuvia,yläpäässä ikään kuin vankka kulmarauta mikä vastaa lavan reunaan,ovat olleet siltanaki kun traktorilla ojan yli ajettu,vähän pidemmät sais ehkä olla.
Harjateräs on oikeasti laatuterästä,vetolujuudeltaan tosi hyvä,aikanaan koulussa noihin perehdyttiin.
Harjateräs on oikeasti laatuterästä,vetolujuudeltaan tosi hyvä,aikanaan koulussa noihin perehdyttiin.
- Spoileri
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 98
- Liittynyt: 02 Marras 2011, 20:47
- Konekalustoani: Leyland 344 -71 + Vilske 1000, Nissan 20 trukki, Volvoa, Mersua, BSA A65T OIF, Triumph Spitfire 1500
- Paikkakunta: Lemi
Mikä ettei, sillä vetoa se nimenomaan siellä betonissakin ottaa. Perus A500HW on hitsattavaa laatua eli toimii tuossa sikäli luultavasti oikein hyvin ja myötöraja on tuo 500 MPa, eli mistään räkäraudasta ei ole kyse, verraten vaikkapa perus rakenneteräksien 235 ja 355 MPa.jusape kirjoitti:Kyllä se 8mm harjarautakin kestää suoraa vetoa ihan sikana .....
Ketjut päällä kesät talvet...
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Sori V-M kun en malttanut odotella lumien sulamisialeluland kirjoitti:Olis tarve ajjaa traktorinperäkärrylle auto ja joskus traktorikin niin millaiset rampit lavalle kannattaa tehä.
Minulla on pitkässäkärryssä seuraavanlaiset ajorampit. Kärryn väri sama kuten ajorampeissa, joten saataa vähän häiritä ajoramppien tunnistamista.
Pituus 3900 mm, leveys 500 mm, reunapalkit 60 x 60 x3,5 mm, välipienat 50 x 50 x 6 mm kulmarauta, kulmarauta nimenomaan näin päin kuten kuvissa, välipienat keskeltä keskelle 200 - 230 mm, jäykääjä 19,5 mm ns.tuupiputkea, seinämän vahvuus 3 mm.
Kärryn perässä kettinkilenkit, näkyy viidennessä kuvassa, kettinkilenkit, joihin ajorampit liitetään 16 mm pultilla, näkyy ajorampeissa, toisessa, kolmannessa ja neljännessä kuvassa, ammattihitsarin hitsaamat, kuten kaikki hitsaukset kyseisessä kärryssä.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Ajorampit/ ... it+001.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarkitus oli tehdä sivupalkit 40 x 80 x 3,5 mm palkista, mutta romikselta ei kyseistä palkkia ollut saatavilla.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Joo,on nuo Karin rampit paljon siistimmät,ei ole pyörivällä polettu luokille ,laitan kumminki kuvan lelulandille omista,ovat ojan päällä ja sunnuntaina oli vielä lunta kovasti päällä mutta kyllä kohta näkyvät
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Painoltaan tuo 60x60x3,5 on aika tarkkaan samassa luokassa mitä 40x80x3,5 palkki, ympärysmitta kun on sama, n.240mm ....kari t kirjoitti:reunapalkit 60 x 60 x3,5 mm,
.....
Tarkitus oli tehdä sivupalkit 40 x 80 x 3,5 mm palkista, ....
40x80 korkeutensa puelesta kestänee kuitenkin vähän enemmä kuormaa pitkän sivun suuntaisesti ...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68