Epä taida onnistua hihnojen niitaminen pop-niitauspihdeillä, minä teetätin sorvarilla levyjarrujen niitaustuurnat, en tiedä käviskö samat noihin hihnojen niitaukseen.
Oliskohan vika säädöissä jos ei mene rumpu takaisin paikoilleen, ainakin kuvasta päätellen näyttäis siltä. Ottaako hihnat rummun kehälle kiini, jos otaa niin säädä säätötankoa pitemmälle niin menee jarrukenkien yläpäät lähemmäs toisiaan.
Nuffield 3DL joutui meille
Valvoja: automies560
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 36
- Liittynyt: 10 Maalis 2016, 08:59
- Konekalustoani: Tulossa: Nuffield 3DL (toimiva) ja 342 (ei toimiva)
Kiitos kuvasta, tuli tarpeeseen. Ja olen säätänyt sen polkimen säätötangon tosiaan löysimmilleen. Kuvat on siis otettu ennen putsausta ja säätöä. Omasta mielestäni ne jarrupalat tai jarruhihnat ei ota kiinni vaan jää keikkumaan jotenkin tai ei ole kohdillaan tms.
Mulla on kyllä kaikenlaisia tuurnia jo valmiiksi ja äkkiäkös tuota pyöräyttäisi sorvissa sopivan tuohon niittaushommaan? Ihan vaan vasarallako olet niitit asennellut sitten? Luulisi että tuohon kävisi jotkut niittauspihdit. Hmm, mulla on kyllä pajalla paineilmaniittausvehkeetkin, mutta ne taitaa olla liian kookkaita värkkejä.
Mulla on kyllä kaikenlaisia tuurnia jo valmiiksi ja äkkiäkös tuota pyöräyttäisi sorvissa sopivan tuohon niittaushommaan? Ihan vaan vasarallako olet niitit asennellut sitten? Luulisi että tuohon kävisi jotkut niittauspihdit. Hmm, mulla on kyllä pajalla paineilmaniittausvehkeetkin, mutta ne taitaa olla liian kookkaita värkkejä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Vasarapelillä onnistuu niittaus sopivien tuurnien kanssa.
Kumpi on nyt tärkeämpää, turvallisuus vai ehjät kopin lokarit Aivan, eli laita vaan jarrut kuntoon, ne ei tosin kunnossa ollessaankaan ole sitten kovin kummoiset, lähinnä huonot hillittimet
Kumpi on nyt tärkeämpää, turvallisuus vai ehjät kopin lokarit Aivan, eli laita vaan jarrut kuntoon, ne ei tosin kunnossa ollessaankaan ole sitten kovin kummoiset, lähinnä huonot hillittimet
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 36
- Liittynyt: 10 Maalis 2016, 08:59
- Konekalustoani: Tulossa: Nuffield 3DL (toimiva) ja 342 (ei toimiva)
nuhvi63 kirjoitti:Vasarapelillä onnistuu niittaus sopivien tuurnien kanssa.
Kumpi on nyt tärkeämpää, turvallisuus vai ehjät kopin lokarit Aivan, eli laita vaan jarrut kuntoon, ne ei tosin kunnossa ollessaankaan ole sitten kovin kummoiset, lähinnä huonot hillittimet
Olen samaa mieltä. Tuo nimenomainen jarru kyllä jarruttaa kun polkimesta painaa. Saisi vaan takaisin sen kasaan.. Täytynee hakea nuo jarruhihnat. Seuraavaksi olisi sitten tuota ohjauksen säätöä yms.
Mitäs öljyjä pitäisi laittaa koneeseen? Onko kovinkin tarkka hydrauliikkaöljyistä? Kelpaako 32? Itse olen aiemmin käyttänyt vain iso vg 46:tta, mutta ei tarvinne olla tähän niin "hyvää"? Jaja.. mitäs muita öljyi pitikään olla, perään omansa, hydeöljyt ja moottoriöljyt.. ja oliko vielä joillekin pumpuille omia öljyjä?
Suodattimienkin paikat on vielä katsomatta ja käsikirjakin jäi traktoriin tonne pihalle.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Moottoriin esim 10w30 dieselmoottoriöljy, hydrauliöljyä Nuhviin ei kuulu mihinkään, eikä saa laittaakaan.
Peräöljyt on yhteiset vaihteiston ja hydrauliikan kanssa, sinne 80w90 hypoidia, menee n. 60litraa eli kolme pönttöä
Peräöljyt on yhteiset vaihteiston ja hydrauliikan kanssa, sinne 80w90 hypoidia, menee n. 60litraa eli kolme pönttöä
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Minusta näyttää että noi jarrut on väärin kasattu, toinen kenkä väärin päin, siis tuossa karin kuvassa
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuolla eo jarrukuvissa näyttäisi että olisi vähän öljyä tihutellut jarrulle kanssa ?
Eli jos vähänkään on öljyä jarrurummussa, niin eipä tuo pidä uusillakaan jarrunauhoilla pitkään, jos sinne öljyä pääsee. Eli se jarruakselin stefa on samalla syytä vaihtaa....
Perkuta, ei nyt yhtään ulkomuistista muista oman 460pin jarrurempan aikaan katottuja kenkäasentoja ......
Eli jos vähänkään on öljyä jarrurummussa, niin eipä tuo pidä uusillakaan jarrunauhoilla pitkään, jos sinne öljyä pääsee. Eli se jarruakselin stefa on samalla syytä vaihtaa....
Perkuta, ei nyt yhtään ulkomuistista muista oman 460pin jarrurempan aikaan katottuja kenkäasentoja ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Kutos -nuffisti
- Viestit: 73
- Liittynyt: 22 Maalis 2014, 11:04
- Konekalustoani: Nuffit: 4/60+KKK vm63, four vm58, 10/60 vm66, 4/65 vm69+ukkomestari 355, 4/65 vm68+simson junior. Leyland 255 vm76, Massey-Harris 745, Fordson Super Major vm62
- NLCF r.y jäsen Nro: 290
- Paikkakunta: Haapavesi
Yhdyn Jampin sanoihin,tuon toisen jarrukengän kuuluu olla toisin päin tuossa Karin kuvassa että tulee tehostaja vaikutus.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 36
- Liittynyt: 10 Maalis 2016, 08:59
- Konekalustoani: Tulossa: Nuffield 3DL (toimiva) ja 342 (ei toimiva)
Nooh, siis tuo kuva on otettu siis ennen putsaamista. Voi olla että rasva on peräisin meikäläisen käsistä tai roiskunut kun rasvailin vieressä olevaa pulttia ja mutteria joita piti availla että mahtuu tuo rumpu tulemaan sieltä edes irtonaiseksi asti. Puhdistin siis nuo, myös rummun puolelle sumuttelin bräkleeniä ja paperin kanssa puhdistin rumpua käsin pyöritellen sormet sisällä (heh).jusape kirjoitti:Tuolla eo jarrukuvissa näyttäisi että olisi vähän öljyä tihutellut jarrulle kanssa ?
Eli jos vähänkään on öljyä jarrurummussa, niin eipä tuo pidä uusillakaan jarrunauhoilla pitkään, jos sinne öljyä pääsee. Eli se jarruakselin stefa on samalla syytä vaihtaa....
Perkuta, ei nyt yhtään ulkomuistista muista oman 460pin jarrurempan aikaan katottuja kenkäasentoja ......
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
No niinpä näkyy olevan, katsoin korjausohjekirjasta ja varaosakuvastostakin. 12 vuotta sitten kun laitoin uudet kengä niin oli noin asennettu. Viimesyksynä käytin rummut auki, puhdistin, hiasin hihnat mirkelituukilla ja kasasin samallalailla. Pitänee seuraavassa kymmenvuotis tarkastuksessa vaihtaa korjausohjekirjan mukaisesti.jamppi kirjoitti:Minusta näyttää että noi jarrut on väärin kasattu, toinen kenkä väärin päin, siis tuossa karin kuvassa
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Selailin omia kuvia, jostain edellistalvelta .....
Sen jarrurempan kuvat tuosta n. 25 kuvaa vasemmalle
Sen jarrurempan kuvat tuosta n. 25 kuvaa vasemmalle
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 36
- Liittynyt: 10 Maalis 2016, 08:59
- Konekalustoani: Tulossa: Nuffield 3DL (toimiva) ja 342 (ei toimiva)
Nice! Kiitos.
Mitenkä nuo jarrukengät lähtee irti?
Uusien jarruhihnojen niittaus varmaan niin, että kengät irti ja ruuvipenkkiin/tmv ja siinä sitten naputtelee. Mutta onko tuo jarruhihnamatsku mitenkä herkkää iskuille, että pitääkö hellästi naputella?
Mitenkä nuo jarrukengät lähtee irti?
Uusien jarruhihnojen niittaus varmaan niin, että kengät irti ja ruuvipenkkiin/tmv ja siinä sitten naputtelee. Mutta onko tuo jarruhihnamatsku mitenkä herkkää iskuille, että pitääkö hellästi naputella?
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
No nehän lähtee kun irroittelee jouset, ym. Mut kantsii ottaa kuvia ja merkata jousien paikkoja, jne varmuudeksi.
Niitatessa tarvii tietty naputella vasaralla niittejä, ja sopiva "alasin" ali alatuurna pitää olla ja samoin lyöntituurna, liian piukkaan lyödessä jarrunauha voi katketakkin tai mennä poreille, niin silloin se on jo entinen.....
Tuosta koppirakenteesta johtuen ei taida ilman silpomista selvitä, tai koko kopin poisnostoa ensin .....
Sitä kopin poistoakin kannattaa harkita, jos jotain nostovälinettä saa avuksi, ja kun takakummit olisi vielä pois, niin on todella juhlavat tilat tehdä.
Siks itte silloin tehdessä päädyin suosiolla sihen että n.tunti puuhastelua niin oli rengas pois ja kurakaari myöskin, niin oli tosi mukava tehdä stefan vaihtoa ja elvytellä jarruja
Niitatessa tarvii tietty naputella vasaralla niittejä, ja sopiva "alasin" ali alatuurna pitää olla ja samoin lyöntituurna, liian piukkaan lyödessä jarrunauha voi katketakkin tai mennä poreille, niin silloin se on jo entinen.....
Tuosta koppirakenteesta johtuen ei taida ilman silpomista selvitä, tai koko kopin poisnostoa ensin .....
Sitä kopin poistoakin kannattaa harkita, jos jotain nostovälinettä saa avuksi, ja kun takakummit olisi vielä pois, niin on todella juhlavat tilat tehdä.
Siks itte silloin tehdessä päädyin suosiolla sihen että n.tunti puuhastelua niin oli rengas pois ja kurakaari myöskin, niin oli tosi mukava tehdä stefan vaihtoa ja elvytellä jarruja
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 36
- Liittynyt: 10 Maalis 2016, 08:59
- Konekalustoani: Tulossa: Nuffield 3DL (toimiva) ja 342 (ei toimiva)
Kiitos tiedosta taas.
Ei joku viittisi ottaa valokuvaa näistä niittaustyökaluista? Voisin ehkä pyöräyttää itse. Vai löytyisikö ihan valmiina työkaluina jostain?
Tänään irroittelen varmaan tuon renkaan tuosta ja teen rakoa tavalla tai toisella sivupeltiin.
Ja tämä vissiin on oikea tuote jota lähteä etsimään:
http://www.ikh.fi/product.asp?sua=1&lan ... 0010010731" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei joku viittisi ottaa valokuvaa näistä niittaustyökaluista? Voisin ehkä pyöräyttää itse. Vai löytyisikö ihan valmiina työkaluina jostain?
Tänään irroittelen varmaan tuon renkaan tuosta ja teen rakoa tavalla tai toisella sivupeltiin.
Ja tämä vissiin on oikea tuote jota lähteä etsimään:
http://www.ikh.fi/product.asp?sua=1&lan ... 0010010731" onclick="window.open(this.href);return false;