Nuffield 4dm -60, harrastepäiväkirja
Lähetetty: 23 Joulu 2015, 22:08
No hojo hojo, uus masinisti ilmottautuu riviin.
Pitkäaikainen haaveeni toteutui marraskuussa 2015 ja ostin nuhvin, itseasiassa kaksi, ku halavalla sai. Jotaki tekemistä piti saaha sairaseläkkeen ajaksi, seku ei muuten järki pysy päässä
Tuommosista lähtökuopista se lavon takkaa löyty, virtaa koneeseen ja tärähti käyntiin niku ois eilen ajettu ja seisonu käyttämättä 3v ja viimeksi liikkunu 7v sitten.
(kuvat klikkimällä isoksi, ohjaa photobuckettiin)
Noh, tuttu tapaus sinällään kun oli niin tiesin että tämä ei ole valmis töihin ihan sellaisenaan vaan vaatii hieman rakkautta ensin.
Kotona katoksessa, ei ole tuon kummempaa remppa tilaa niin se pitää tyytyä siihen mitä on. Tuli 1,5km dodgen perässä hinaamalla, vesipumppu holvasi läpi kaiken iha lorona ni ei viittiny ajaa.
Aattelin alottaa työkuntoon saattamisen vetoakselin stefan vaihdolla.
Muutenhan se ois menny ku elokuvissa, mutta empä huomannu pönkätä vetarin hampikasta pystyyn niin ruoja tipahti laakeri kotelon pohjalle ja puratti ronkan irti pois ja toisekseen, kukaa ei koskaa kertonu että niitä stefoja on kaks peräkkäin
Ylläri.
Hammaspeikko ruoja käyny, noh, se saa nyt välttää tuommosenaan, lie tuo ollukki jo viimeset 30v.
Melekeen sain kasaan kun päätin alkaa joulun viettoon.
Vesipumppu mietityttää kovasti että miksihän siihen ei saa tiivistettä erikseen, massikkaan saa, mutta on ruoja pikkusen isompi, pitäs mittilöijä oisko kotelossa koneistus varaa sen verran...
Oisko tuohon ongelmaan kellään vinkkiä? millää ei viittis ostaa koko sarjaa kun maksaa kuitenki jonkun verran...
Tällä ois tarkotus tehä kaikenlaisia hommia omalla tontilla, lumihommia ja puuntekoa, rouvalle kukkapurkin muokkaamista jne. ehkäpä joskus hamassa tulevaisuudessa ajaa ne puut metästä asti, mukana kun tuli telat, ne nyt on hätäpäissään lyhentäneet takasen ympärille kun ei oo raskinu jarruja korjata niin eihän se kokoteloilla mihinkään käänny, mutta on tallessa pätkät että saa ne laittaa joskus iskuun, mahtanee mennä mihin vaan niillä
Ja se toinen, se on vielä tuolla toisella tontilla, melekosittain purettu, mallia uskoakseni 460. Moottori siinä on aivan kaput, pitää katella jääkö se osiksi vai alkasko siitä miettimään 6 kone nuhvia. Pitää se noutaa kunhan vähä maa jäätyy että pääsee jollaki nosteleen kyytille osat...
Näihinhän liittyy semmonen hauska tarina että tuolla nyt puretussa on ollu aikoinaan ukkomestari perässä ja isäukko on sillä kaivanu varmaan maapallon ympäri ainaki kerran sillon joskus mutta siitä on moottorista voitelu pettäny ja leikannu kiinni ja kaikessa siinä hötäkässä vielä lohko jäätyny halki. Tämä nyt kasassa oleva on hankittu sillon joskus sitten varaosakoneeksi, mutta jostain syystä oli jääny tekemättä ja tilalle tuliki ihan lokomon läppäalustainen kone, mutta seo eri tarina se.
Pitkäaikainen haaveeni toteutui marraskuussa 2015 ja ostin nuhvin, itseasiassa kaksi, ku halavalla sai. Jotaki tekemistä piti saaha sairaseläkkeen ajaksi, seku ei muuten järki pysy päässä
Tuommosista lähtökuopista se lavon takkaa löyty, virtaa koneeseen ja tärähti käyntiin niku ois eilen ajettu ja seisonu käyttämättä 3v ja viimeksi liikkunu 7v sitten.
(kuvat klikkimällä isoksi, ohjaa photobuckettiin)
Noh, tuttu tapaus sinällään kun oli niin tiesin että tämä ei ole valmis töihin ihan sellaisenaan vaan vaatii hieman rakkautta ensin.
Kotona katoksessa, ei ole tuon kummempaa remppa tilaa niin se pitää tyytyä siihen mitä on. Tuli 1,5km dodgen perässä hinaamalla, vesipumppu holvasi läpi kaiken iha lorona ni ei viittiny ajaa.
Aattelin alottaa työkuntoon saattamisen vetoakselin stefan vaihdolla.
Muutenhan se ois menny ku elokuvissa, mutta empä huomannu pönkätä vetarin hampikasta pystyyn niin ruoja tipahti laakeri kotelon pohjalle ja puratti ronkan irti pois ja toisekseen, kukaa ei koskaa kertonu että niitä stefoja on kaks peräkkäin
Ylläri.
Hammaspeikko ruoja käyny, noh, se saa nyt välttää tuommosenaan, lie tuo ollukki jo viimeset 30v.
Melekeen sain kasaan kun päätin alkaa joulun viettoon.
Vesipumppu mietityttää kovasti että miksihän siihen ei saa tiivistettä erikseen, massikkaan saa, mutta on ruoja pikkusen isompi, pitäs mittilöijä oisko kotelossa koneistus varaa sen verran...
Oisko tuohon ongelmaan kellään vinkkiä? millää ei viittis ostaa koko sarjaa kun maksaa kuitenki jonkun verran...
Tällä ois tarkotus tehä kaikenlaisia hommia omalla tontilla, lumihommia ja puuntekoa, rouvalle kukkapurkin muokkaamista jne. ehkäpä joskus hamassa tulevaisuudessa ajaa ne puut metästä asti, mukana kun tuli telat, ne nyt on hätäpäissään lyhentäneet takasen ympärille kun ei oo raskinu jarruja korjata niin eihän se kokoteloilla mihinkään käänny, mutta on tallessa pätkät että saa ne laittaa joskus iskuun, mahtanee mennä mihin vaan niillä
Ja se toinen, se on vielä tuolla toisella tontilla, melekosittain purettu, mallia uskoakseni 460. Moottori siinä on aivan kaput, pitää katella jääkö se osiksi vai alkasko siitä miettimään 6 kone nuhvia. Pitää se noutaa kunhan vähä maa jäätyy että pääsee jollaki nosteleen kyytille osat...
Näihinhän liittyy semmonen hauska tarina että tuolla nyt puretussa on ollu aikoinaan ukkomestari perässä ja isäukko on sillä kaivanu varmaan maapallon ympäri ainaki kerran sillon joskus mutta siitä on moottorista voitelu pettäny ja leikannu kiinni ja kaikessa siinä hötäkässä vielä lohko jäätyny halki. Tämä nyt kasassa oleva on hankittu sillon joskus sitten varaosakoneeksi, mutta jostain syystä oli jääny tekemättä ja tilalle tuliki ihan lokomon läppäalustainen kone, mutta seo eri tarina se.