No voihan elämä, tässön joku kirous tässä vehkeessä ku mikää ei tunnu natsaavan, hyvä että samalla seinällä pysyy asiat
Käytännössä siis en voi tarkistaa tuota ajotusta? ois etes irtosuutin niin vois kokeilla onko se ees sinnepäin... uus koplinki näyttäs olevan sen verran arvokas että just nyt ei siihen ole varaa.
Edit:
Tuolla primitiivisellä konstilla eli ykkösen nestepintaa tarkkailemalla tulin siihen tulokseen että ennakko on nyt luokkaa 10*btdc, voin siis kokeilla hieman aikaistaa, jos se käynti paranisi sillä.
Nuffield 4dm -60, harrastepäiväkirja
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Niin, ja tuosta uudesta koplinkista ei sitten käy pumpunpuoleinen kappale, kartioreikä liian pieni.
Kysäiseppäs Hahton Maurilta käytettyjä 0400-335350.
Kysäiseppäs Hahton Maurilta käytettyjä 0400-335350.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Saat sen aika likelle oikeaa ihan sillä pinnanheilahdusmenetelmälläkin katsottuna.
Mutta sen viitisentoista astetta se lienee myöhäisellä nyt....
Eli tuossa 460 koplingissa tarkoittaisi 5 viivan väliä ainakin ellei 6.... Eli pumpun puoleista pitäisi kääntää käyntisuuntaan lisää.....
Mutta sen viitisentoista astetta se lienee myöhäisellä nyt....
Eli tuossa 460 koplingissa tarkoittaisi 5 viivan väliä ainakin ellei 6.... Eli pumpun puoleista pitäisi kääntää käyntisuuntaan lisää.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 22
- Liittynyt: 23 Joulu 2015, 16:44
- Konekalustoani: Nuffield 4dm + 460, ocklebo 6000, Dodge Ram CTD 4x4
Joo, pintaa tarkkailemalla sääjin ja 6 pykälää sitä piti kääntää niin osu aika lähelle.
Käy paremmin ja ottaa kierroksiaki ihan järkevästi mitä nyt kylmää konetta viitti ryntäyttää vähän, huomenna selviää enemmän taas kun näyttäs lunta tulevan taivaalta
Kiitos ja kumarrus kaikille
Käy paremmin ja ottaa kierroksiaki ihan järkevästi mitä nyt kylmää konetta viitti ryntäyttää vähän, huomenna selviää enemmän taas kun näyttäs lunta tulevan taivaalta
Kiitos ja kumarrus kaikille
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
kari t kirjoitti:Onhan 3/45 ja 4/65 reikä kytkinkopassa ja vastaavasti vauhtipyörässäkin, siinä starttimootorin yläpuolella, samassa kohdin kuten nelipyttyisissä leukuissakin.jusape kirjoitti:Juu, tossa eikä vielä tuoreemmissakaan nuffeissa ole mitään reikiä kytkinkopassa ajoitustappia varten .....
Tarkoitin lähinnä tuolla kommentillani -62 -67 välin, 460 ja 10/60 koneita, jotka on "uudempia" kutakuinkin samoilla pellityksillä. En patakeulaista, "uutta korimallia" , ehkä nyt sentään ajatellut....
Ja hyvä jotta se ajoitusongelma alkoi selvitä, ja jokin tolkku hommaan tuli kuitenkin...
Periaatteessa siis niillä koplinkin ajoitusmerkeillä ei ole tälläisessa tapauksessa paskan virkaa, kun ei täsmäile mitenkään .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 22
- Liittynyt: 23 Joulu 2015, 16:44
- Konekalustoani: Nuffield 4dm + 460, ocklebo 6000, Dodge Ram CTD 4x4
Van kylläpä ottikin kierroksia makiasti nytten, ei tothtinu laulattaa niin paljon ku ois menny, kuulosti jo niin paljolta... kun ei toimivaa rinkikelloa ole...
Mites tossa alipaine pumpussa rajotetaan maksimikierrokset? kai siinäki jonkulainen kuvernööri on?
Pihatiellä vähä kokeilin niin nopeutta ainakin piisaa tuolle ohjaukselle yli omien tarpeitten
Mites tossa alipaine pumpussa rajotetaan maksimikierrokset? kai siinäki jonkulainen kuvernööri on?
Pihatiellä vähä kokeilin niin nopeutta ainakin piisaa tuolle ohjaukselle yli omien tarpeitten
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... %C3%B6.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kierroksien rajoituksen voi säädellä noista kahdesta pultista missä on lukitusmutterit.
Kierroksien rajoituksen voi säädellä noista kahdesta pultista missä on lukitusmutterit.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 22
- Liittynyt: 23 Joulu 2015, 16:44
- Konekalustoani: Nuffield 4dm + 460, ocklebo 6000, Dodge Ram CTD 4x4
Ai tuossa ei ole mitään ryntäyksen estoa kuten modernimmissa pumpuissa kuvernööri jousi?
Kaasuläpässä on nyt säätö että aukee täysin
Pittää vissii hankkia joku jälkiasennus kierroslukumittari, alkuperäsestä ei oo yhtää ehyttä osaa jälellä...
Kaasuläpässä on nyt säätö että aukee täysin
Pittää vissii hankkia joku jälkiasennus kierroslukumittari, alkuperäsestä ei oo yhtää ehyttä osaa jälellä...
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Marjakankaalta ainakin ja miksei muiltakin osatoimittajilta saa tuota ainakin alkuperäisen kaltaista jollei alkuperäistä kierroslukumittaria. Minullakaan ei ole yhdessäkään noista neljästä Nuffista kyseistä mittaria mutta "vanhan" konekorva kyllä kertoo missä kierroksissa kulloinkin mennään. Yleensä ottaen vanhaa konetta jonka kunnosta/kunnostuksesta ei ole tietoa, ei kannata rääkätä tarpeettoman kovilla kierroksilla. Tämän ikäluokan koneiden työt hoitunevat useimmiten reippaasta tyhjäkäynnistä tuonne puolenkaasun tuntumaan, harvoin enemmän. Joskus on hyvä esim. tieajossa "putsata" karstat vähän reippaammalla menolla mutta vain lyhyen pätkän silloinkin eikä "urku auki" kilometrikaupalla. Omani on säädetty siten että ne maksimissaan ottavat parituhatta kierrosta minuutissa, mitattuna sillä tarkalla korvakuulomittarilla..
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 22
- Liittynyt: 23 Joulu 2015, 16:44
- Konekalustoani: Nuffield 4dm + 460, ocklebo 6000, Dodge Ram CTD 4x4
Jooooo, kyllä kai niitä uusiakin saa, mutta tulee hintoihin ku pitäs ostaa mittari, vaijeri ja kulmavaihde...
Niihä se reilu tyhjäkäynti on yleensä se käyttökierros, lähinnä arveluttaa vaan että jos jotain sattuu ja se päättää alkaa ryntäämään, kaasuläpän rajoittaminenkaan ei tunnu hyvältä idealta, sekun dieseli tykkää tuosta ilmasta... mutta jos se insinööri on sen niin ajatellut toimivan...
Kävin toiselta tontilta hakemassa toisen nuhvin romuja kotiin päin, käsikaasun siinä jo asentelin ja tein systeemin että toimii kaasupolkimen kanssa rinnan, jarru osiakin näyttäs olevan sen verran että eiköhän niistä yhen ehyen vielä kasaa kun toinen jarru ei muutako ääntää vaan jarruttaessa. Ehyt siivapyöräkin löyty, saa alkaa miettimään nokkapumppu juttua, rakentelis vähä lisää hydrauliikkaa.
Mutta pellaahan tuo kone aikalailla niku vois olettaa tuommosen seisomisen päälle toimivan, 45ah akku ei jaksa pistää pakkasella käyntiin ja 15w-40shpd (ainut mitä sattu nurkissa olemaan) tuntuu olevan rahtusen liian jäykkää.
Kohtapuoliin se alkas sitte klapi-tuikon pyörittäminen, kymmenkunta mottia pinossa rankaa oottelee ja saattaa olla että sahailen vielä lisääkin jos hyviä kelejä tulee.
Oisko kellää tietoa öljypaine anturin kierteestä? entäs se vesiroppu moottorin kylessä syöttöpumpun puolella?
kattelis noihin mieluisat anturit ja tekis releohjauksen niillä takavaloihin, noin niku pahimman varalle...
Niihä se reilu tyhjäkäynti on yleensä se käyttökierros, lähinnä arveluttaa vaan että jos jotain sattuu ja se päättää alkaa ryntäämään, kaasuläpän rajoittaminenkaan ei tunnu hyvältä idealta, sekun dieseli tykkää tuosta ilmasta... mutta jos se insinööri on sen niin ajatellut toimivan...
Kävin toiselta tontilta hakemassa toisen nuhvin romuja kotiin päin, käsikaasun siinä jo asentelin ja tein systeemin että toimii kaasupolkimen kanssa rinnan, jarru osiakin näyttäs olevan sen verran että eiköhän niistä yhen ehyen vielä kasaa kun toinen jarru ei muutako ääntää vaan jarruttaessa. Ehyt siivapyöräkin löyty, saa alkaa miettimään nokkapumppu juttua, rakentelis vähä lisää hydrauliikkaa.
Mutta pellaahan tuo kone aikalailla niku vois olettaa tuommosen seisomisen päälle toimivan, 45ah akku ei jaksa pistää pakkasella käyntiin ja 15w-40shpd (ainut mitä sattu nurkissa olemaan) tuntuu olevan rahtusen liian jäykkää.
Kohtapuoliin se alkas sitte klapi-tuikon pyörittäminen, kymmenkunta mottia pinossa rankaa oottelee ja saattaa olla että sahailen vielä lisääkin jos hyviä kelejä tulee.
Oisko kellää tietoa öljypaine anturin kierteestä? entäs se vesiroppu moottorin kylessä syöttöpumpun puolella?
kattelis noihin mieluisat anturit ja tekis releohjauksen niillä takavaloihin, noin niku pahimman varalle...
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 22
- Liittynyt: 23 Joulu 2015, 16:44
- Konekalustoani: Nuffield 4dm + 460, ocklebo 6000, Dodge Ram CTD 4x4
Nuhvi oikeissa töissä pilkekoneen pyörityksessä.
Klik youtubeen!
Onko tuo moottorin reagointi vähän hidas?
Sinistä pukkaa ja öljyä kuluu, mutta vähenee kokoajan.
Klik youtubeen!
Onko tuo moottorin reagointi vähän hidas?
Sinistä pukkaa ja öljyä kuluu, mutta vähenee kokoajan.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Ihan hyvältä tuo reagointi kuulosti alipainesäätöiselle pumpulle. Ja ne tuonvertaiset sinisen pölläytykset kuuluvat asiaan. Vanha Nuffi aidoimmillaan.
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Joo ei tuossa mielestäni mitään normista poikkeavaa ole. Nätisti käy klapikoneen edessä.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 22
- Liittynyt: 23 Joulu 2015, 16:44
- Konekalustoani: Nuffield 4dm + 460, ocklebo 6000, Dodge Ram CTD 4x4
Joo, niin aattelinki että mahtaa olla aika normaalia. Sitä on vaa tottunu modernimpaan ja isompaan jokka ei kyykkää yhtään van hyvinhän tuo nuhviki jaksaa ja noin pienillä kierroksilla vielä, oikeen kun mehevän luukun täyteisen oksan tuuppaa klapikoneeseen niin siihen se sammuu
Moottorin toiminta paranee kokoajan kun saa rasitusta, alkuun öljyä suorastaan lenti piipusta mutta nyt se on jo hiipunu savutukseksi eikä oo ollu mulla käynnissä ku vasta n.15h.
Termostaatti pitäs katella, tuo pitelee vähän alhasena 75ast, saiskai se kympin lämpimämpänä käyä.
Sain 100ah akunkin niin nyt jaksaa pyöräyttää ainaki 10 pakkasesta käyntiin ja ihan vaan pakkosyötöllä ilman lämmityksiä tms. ni kai se aika hyvässä kunnossa/sääjössä pitäs olla nyt... Muutako kovvaa työtä vaan
Moottorin toiminta paranee kokoajan kun saa rasitusta, alkuun öljyä suorastaan lenti piipusta mutta nyt se on jo hiipunu savutukseksi eikä oo ollu mulla käynnissä ku vasta n.15h.
Termostaatti pitäs katella, tuo pitelee vähän alhasena 75ast, saiskai se kympin lämpimämpänä käyä.
Sain 100ah akunkin niin nyt jaksaa pyöräyttää ainaki 10 pakkasesta käyntiin ja ihan vaan pakkosyötöllä ilman lämmityksiä tms. ni kai se aika hyvässä kunnossa/sääjössä pitäs olla nyt... Muutako kovvaa työtä vaan
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
Diisseli tykkää raskaasta kuormasta jopa sisäänajovaiheessa elikkä mielellään vaan kovempaan rääkkiin kuin klapikoneen eteen niin paranee vielä toiminta
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um