Nuffield 4dm -60, harrastepäiväkirja
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Niin sillä kysyin, kun pakkasneste on myrkkyä laakereille. Kannattaa vaihtaa välittömästi öljyt. Tuosta syysti itse käytin vedellä ensiksi, että jos vuotaa, niin ei ole laakerit entiset.
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 22
- Liittynyt: 23 Joulu 2015, 16:44
- Konekalustoani: Nuffield 4dm + 460, ocklebo 6000, Dodge Ram CTD 4x4
Joo, on tiedossa. Tuoreet liemet on sisällä. Ei oikein voi vedellä edes kokeilla ulkona pakkasessa.
Nonii, sehä käyä parpattaa ja vähä lumitöitäkin jo tein, vesipumppu vähä tihkuu ja syyläri pikkusen vuotaa ja vähä päästää öljyä läpi, mutta syylärin voi tinata ja vesipumppu näyttäs asettuvan itestään ja toivottavasti m.renkaatkin antautuu kun tuoreella öljyllä ajelee.
Seuraavaksi pitäski tarkastella venttiilivälykset ja pumpun ajoitus, näpräämistä riittää.
Nonii, sehä käyä parpattaa ja vähä lumitöitäkin jo tein, vesipumppu vähä tihkuu ja syyläri pikkusen vuotaa ja vähä päästää öljyä läpi, mutta syylärin voi tinata ja vesipumppu näyttäs asettuvan itestään ja toivottavasti m.renkaatkin antautuu kun tuoreella öljyllä ajelee.
Seuraavaksi pitäski tarkastella venttiilivälykset ja pumpun ajoitus, näpräämistä riittää.
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 22
- Liittynyt: 23 Joulu 2015, 16:44
- Konekalustoani: Nuffield 4dm + 460, ocklebo 6000, Dodge Ram CTD 4x4
Jaa, van eipä löydykkää minkään valtakunnan ohjetta tuohon pumpun säätöön, pumpun koplingissa on jotain merkkejä, mutta ruojastako löytyy kampuran merkki? omasta mielestä olin kattovinani että tartin yläpuolella ei ole reikää tapille...
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Se piikki löytyy koneen vasemmalta puolen kytkimenluukusta katsottuna. Vauhtipyörällä on astemerkit
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Juu, tossa eikä vielä tuoreemmissakaan nuffeissa ole mitään reikiä kytkinkopassa ajoitustappia varten .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 22
- Liittynyt: 23 Joulu 2015, 16:44
- Konekalustoani: Nuffield 4dm + 460, ocklebo 6000, Dodge Ram CTD 4x4
Okei, kiitos.
Pitää huomenna tutustua.
No pitääkö nuo netistä löydetyt tiedot sitten yhtään paikkansa mitä löysin että venttiilivälykset 0.3mm (kylmä) ja pumpun ennakko 25*btdc?
Pitää huomenna tutustua.
No pitääkö nuo netistä löydetyt tiedot sitten yhtään paikkansa mitä löysin että venttiilivälykset 0.3mm (kylmä) ja pumpun ennakko 25*btdc?
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Se 0.30mm on oikealla linjalla, ja eikös alipainesäätöisen Minivac pumpun ennakko ole 28ast ? Ja Minimec pumpussa 25
En löytänyt omista kuvistani sitä kuvaa tapista kytkinkotelon sisältä ja merkeistä, vaikka mielestäni olen sellaisen kuvan ottanut .....
Mut täs kuvas noilla valkoisella maalitussilla värjätyissä kohdissa merkit on. Eli BTDC 28 , BTDC 25 ja TDC merkki kuvassa ylin valkea jälki.
Siittä vasemmanpuoleisesta sivulukusta saa sitten katsella aika takaapäin sisään lampun valossa, että piikin ja merkit näkee.
En löytänyt omista kuvistani sitä kuvaa tapista kytkinkotelon sisältä ja merkeistä, vaikka mielestäni olen sellaisen kuvan ottanut .....
Mut täs kuvas noilla valkoisella maalitussilla värjätyissä kohdissa merkit on. Eli BTDC 28 , BTDC 25 ja TDC merkki kuvassa ylin valkea jälki.
Siittä vasemmanpuoleisesta sivulukusta saa sitten katsella aika takaapäin sisään lampun valossa, että piikin ja merkit näkee.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Onhan 3/45 ja 4/65 reikä kytkinkopassa ja vastaavasti vauhtipyörässäkin, siinä starttimootorin yläpuolella, samassa kohdin kuten nelipyttyisissä leukuissakin.jusape kirjoitti:Juu, tossa eikä vielä tuoreemmissakaan nuffeissa ole mitään reikiä kytkinkopassa ajoitustappia varten .....
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 22
- Liittynyt: 23 Joulu 2015, 16:44
- Konekalustoani: Nuffield 4dm + 460, ocklebo 6000, Dodge Ram CTD 4x4
Tuotaaaaaaa.....
Voiko vauhtipyörän laittaa väärään kohtaan kiinni?
Ruoja koplerin merkit on ainakin yhen "hampaan" pielessä (tuleeko siitä melkeen 1/4 kierrosta), eikai se voi ees käyä niin
Voiko vauhtipyörän laittaa väärään kohtaan kiinni?
Ruoja koplerin merkit on ainakin yhen "hampaan" pielessä (tuleeko siitä melkeen 1/4 kierrosta), eikai se voi ees käyä niin
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tais se kuuden kiinnityspultin jako olla hieman epäsäännöllinen, niin ei sovi kuin yhteen asentoon ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 22
- Liittynyt: 23 Joulu 2015, 16:44
- Konekalustoani: Nuffield 4dm + 460, ocklebo 6000, Dodge Ram CTD 4x4
Joo, kyllä se nyt kun kerkesi vähä enemmän pyörittään niin tuntuu järkevältä, ykkösen imu menee kiinni vähä ennen 28*btdc merkkiä ja kone pyörähtää selvästi puristuksen yli tdc merkissä...
Mutta...
Mitä vvvvv ihmettä
Ja se vesipumppu hommeli
Nelileuka sorviin kiinni ja pyörittämään, kuvassa tiiviste paikallaan.
Reikää on suurennettu ja olkaa madallettu.
Kerkesin minä jo vähä kokeileen töitäkin
Tuo pakari on sitte vaan nyt hetipiti väliaikanen että ei naamalle tullu savut...
Mutta...
Mitä vvvvv ihmettä
Ja se vesipumppu hommeli
Nelileuka sorviin kiinni ja pyörittämään, kuvassa tiiviste paikallaan.
Reikää on suurennettu ja olkaa madallettu.
Kerkesin minä jo vähä kokeileen töitäkin
Tuo pakari on sitte vaan nyt hetipiti väliaikanen että ei naamalle tullu savut...
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuo koplinkijuttu näyttää nyt oudolta ...... Mutta muistaakseni tuo merkkiviivan väli tuossa koplinkin säädössä olisi n.3ast aina yks väli.
Onko mahdollista, että koplinki olis väärinpäin siellä välissä ??? Siis lähinnä kysymyksenä muille....
Pitää koittaa napata kuva tuolta oman nelosen koneen kyljestä, jos sen osakasan liki nyt pääsee, kun syksyllä vähän "järjesteltiin" halliin tilaa talvea varten ja tavaraa lavoilla siirreltiin ja pakattiin pienempään tilaan.....
Onko mahdollista, että koplinki olis väärinpäin siellä välissä ??? Siis lähinnä kysymyksenä muille....
Pitää koittaa napata kuva tuolta oman nelosen koneen kyljestä, jos sen osakasan liki nyt pääsee, kun syksyllä vähän "järjesteltiin" halliin tilaa talvea varten ja tavaraa lavoilla siirreltiin ja pakattiin pienempään tilaan.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
On juu senverran tuolla syvällä että ihan äkkiä ei saa näkyviin kaivettua....
Mutta eikös tuo koplinki näyttäisi enemmän kyllä 460/10-60 kumikoplingilta eikä fourin fiiberiltä.
Mutta eikös tuo koplinki näyttäisi enemmän kyllä 460/10-60 kumikoplingilta eikä fourin fiiberiltä.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
460 taikka 10/60 koplinkihan tuohon viritelty.
Samantyypinen viritys löytyy tuolta topikista.
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=6068" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuosta kun selaat etenpäin löytyy tarpeeliset kuvatkin.
Samantyypinen viritys löytyy tuolta topikista.
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=6068" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuosta kun selaat etenpäin löytyy tarpeeliset kuvatkin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jeps. Koplinkista en saanut kuvaa siis, mutta irtofiiberi oli pajan pöydällä, ja siinä sakaria on siis 2+2 ja fiiberin paksuus 12mm
Ja käväsin vielä 460pin vierellä sitten, ja samanlainen kumikoplinki siinä sulla on mitä tossakin, sakaroita 3+3 ja välimassan paksuus luokkaa 6mm.
Karin linkistä kopioitu kuva fourin koplingista
Ja käväsin vielä 460pin vierellä sitten, ja samanlainen kumikoplinki siinä sulla on mitä tossakin, sakaroita 3+3 ja välimassan paksuus luokkaa 6mm.
Karin linkistä kopioitu kuva fourin koplingista
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68