Ukkomestari nuffia ostattelemassa.
Valvoja: automies560
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
Morjensta vaan kaikille nuhvisteille.
Pitäis lauantaina mennä katsomaan ukkomestarin kaivurilla varustettua nelos nuffia. Hyvin kuulemma käynnistyy, löytyy paripyörät, ka-etuakseli ja pari kauhaa. Ainut ongelma vaan on, ettei oo mitään kokemusta nuffeista eikä ukkomestarista
Mitä vaaran paikkoja tuollasessa nuffissa vois olla. Jarruja siinä ei kuulemma oo.
Pitäis lauantaina mennä katsomaan ukkomestarin kaivurilla varustettua nelos nuffia. Hyvin kuulemma käynnistyy, löytyy paripyörät, ka-etuakseli ja pari kauhaa. Ainut ongelma vaan on, ettei oo mitään kokemusta nuffeista eikä ukkomestarista
Mitä vaaran paikkoja tuollasessa nuffissa vois olla. Jarruja siinä ei kuulemma oo.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Normaalit rutiinit tarkistuksissa, öljyt, vedet ja niinpoispäin.
Jarruja siinä ei oo, ei olis erikseen tarvinnu mainita
Kokeile pelaako peruutusvaihde kunnolla, on aika kovilla.
Kaivuulaitteessa on väljää enempi ja vähempi ja öljyäkin tahtovat vuotaa mutta tarkistele repeämiä.
Ihan perusjuttuja jos vähääkään on koneiden kanssa pelannu.
Jarruja siinä ei oo, ei olis erikseen tarvinnu mainita
Kokeile pelaako peruutusvaihde kunnolla, on aika kovilla.
Kaivuulaitteessa on väljää enempi ja vähempi ja öljyäkin tahtovat vuotaa mutta tarkistele repeämiä.
Ihan perusjuttuja jos vähääkään on koneiden kanssa pelannu.
Mukana kuin peräpukama!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
No jos halvalla saa ja on käyttökunnossa niin muuta ku aja lavalle ja vie kotiin
Kuten Jamppi jo mainitsi, niin perustarkastus, ja eikun tinkimään.
Ja ota huomioon että olet tekemässä kauppaa 50-60 vuotiaasta koneesta, ei se enää uusi ole.
Kuten Jamppi jo mainitsi, niin perustarkastus, ja eikun tinkimään.
Ja ota huomioon että olet tekemässä kauppaa 50-60 vuotiaasta koneesta, ei se enää uusi ole.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Onkos mitään hajua onko perus-Fouri, 460, vaiko 10/60 alustainen laitos kysees ?
Juu, jarruttomuutta nyt ei voi sanoa kuin ominaisuudeksi nois, kato tosiaan nesteet, ulkoiset vuodot ja lohko koneen oikealta puolen, onko tinailtu, eli mahdillisia jäätymishalkeamia.
Kaivuulaitteessa enemmän kuin todennäköisesti puomistoa on hitsattu, normaalia, ja tapeista taatusti enempivähempi välyksiä varmaan löytyy...
Ja kun käymään laittaa, kokeile sitä ennen lohkon kyljistä kädellä, että se on varmasti kylmä, eikä "ennakkoon esilämmitetty" näyttöä varten ....
Ja savutteleeko tyhjäkäynnillä tasaiseen vaiko ei, vaiko tuleeko sinistä satunnaisesti ....
Juu, jarruttomuutta nyt ei voi sanoa kuin ominaisuudeksi nois, kato tosiaan nesteet, ulkoiset vuodot ja lohko koneen oikealta puolen, onko tinailtu, eli mahdillisia jäätymishalkeamia.
Kaivuulaitteessa enemmän kuin todennäköisesti puomistoa on hitsattu, normaalia, ja tapeista taatusti enempivähempi välyksiä varmaan löytyy...
Ja kun käymään laittaa, kokeile sitä ennen lohkon kyljistä kädellä, että se on varmasti kylmä, eikä "ennakkoon esilämmitetty" näyttöä varten ....
Ja savutteleeko tyhjäkäynnillä tasaiseen vaiko ei, vaiko tuleeko sinistä satunnaisesti ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
Kyllä noiden koneiden kans on tullu pelattua koko ikä, nytkin pari sumujensaarten konetta koristaa tallia
Missäs noissa on se peräöljyn tikku. Näkis vähä millaista mönjää sielä on sisällä. Toki ei se taida ostopäätökseen vaikuttaa, mutta kuitenkin.
Tosiaan lähtötiedot on aika vajavaiset, mutta huomenna tuo nyt selviää.
Normaalit tarkistukset + pakki ja lohkon oikea kylki. Noilla varmaan sitten mennään.
Missäs noissa on se peräöljyn tikku. Näkis vähä millaista mönjää sielä on sisällä. Toki ei se taida ostopäätökseen vaikuttaa, mutta kuitenkin.
Tosiaan lähtötiedot on aika vajavaiset, mutta huomenna tuo nyt selviää.
Normaalit tarkistukset + pakki ja lohkon oikea kylki. Noilla varmaan sitten mennään.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Peräöljyn tikku löytyy vaihdekepin oikealta puolen, hieman vaihdekepistä koelautaan päin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
Noniin, nuffia käyty katsomassa. Muutamat yleiskuvat.
Sitten niitä vikoja
Letkut oli melko huonoja kaikki.
Tukijalan männävarressa oli jälki, muttei vuoda.
Kauhankäännön sylinteri vuotaa aika reilusti.
Mikähän tämä viritys on ?
Polttoaineen paluuputki oli poikki, vuoti aika reilusti naftaa akun päälle, ja syyläri vähän nokotti nestettä. Vaihteet pela, ainakin 1, 2 ja R. Toki se keppi on melkoinen soppakauha. Käännön tapit on väljät, mutta muuten ihan ok. Toki paljon on puomeja hitsattu. Käyntiinkin lähti ihan omillaan ja voimaa tuntuu olevan. Peräöljy oli harmaata ja mootoriöljy mustaa. Onkohan kuinka kalliit korjaukset tiedossa
Sitten niitä vikoja
Letkut oli melko huonoja kaikki.
Tukijalan männävarressa oli jälki, muttei vuoda.
Kauhankäännön sylinteri vuotaa aika reilusti.
Mikähän tämä viritys on ?
Polttoaineen paluuputki oli poikki, vuoti aika reilusti naftaa akun päälle, ja syyläri vähän nokotti nestettä. Vaihteet pela, ainakin 1, 2 ja R. Toki se keppi on melkoinen soppakauha. Käännön tapit on väljät, mutta muuten ihan ok. Toki paljon on puomeja hitsattu. Käyntiinkin lähti ihan omillaan ja voimaa tuntuu olevan. Peräöljy oli harmaata ja mootoriöljy mustaa. Onkohan kuinka kalliit korjaukset tiedossa
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Toihan on työkuntoinen
Tommosiahan ne on.
Tuon kaivulaitteen sylinterit voi olla aika villejä niin varsien kuin tiivisteidenkin osalta mutta eiköhän niistä selviä.
Letkut on huonoja vasta kun ne vuotaa, noissa paineet on kuitenkin aika maltillisia.
Toki ovat edulliset korjata kun nuo kierrettävät päät voit käyttää uudelleen.
Ei kai tuolla enää urakoida mutta ompahan jotain rassailtavaa viikonloppuisin kun pitäs hommia tehdä
Hytikkaöljyt linee jäteöljyjohdannaiset...
Tommosiahan ne on.
Tuon kaivulaitteen sylinterit voi olla aika villejä niin varsien kuin tiivisteidenkin osalta mutta eiköhän niistä selviä.
Letkut on huonoja vasta kun ne vuotaa, noissa paineet on kuitenkin aika maltillisia.
Toki ovat edulliset korjata kun nuo kierrettävät päät voit käyttää uudelleen.
Ei kai tuolla enää urakoida mutta ompahan jotain rassailtavaa viikonloppuisin kun pitäs hommia tehdä
Hytikkaöljyt linee jäteöljyjohdannaiset...
Mukana kuin peräpukama!
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
Värin perusteella ainakin joo
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
Tommosellakin tuli joskus nuoruudessa kaiveltua. Tosin olihan se silloin nelisenkymmentä vuotta nuorempi.
Olenkohan ymmärtänyt joskus jotakin väärin kun opetettiin, että hydrauliikkaletkun laskennallinen kestoikä on 3 vuotta. Noita kuvia katsoessa alkaa epäilyttää, että olisiko se sittenkin ollut 30 v...
Olenkohan ymmärtänyt joskus jotakin väärin kun opetettiin, että hydrauliikkaletkun laskennallinen kestoikä on 3 vuotta. Noita kuvia katsoessa alkaa epäilyttää, että olisiko se sittenkin ollut 30 v...
Siitä on lähdettävä, että tähän on tultu.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Siistihän tuo on, ootko käyny miun kaivurikuvat kattomassa tuolla projektiosiossa
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
Mitäpä muuten olisitte valmiita tuollaisesta maksamaan? Alle kaks tonnia?
Taidan vielä jatkaa etsintöjä. Pitäis saada eri värinen konepelti
Taidan vielä jatkaa etsintöjä. Pitäis saada eri värinen konepelti
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Mikä tuossa on pyynti? Minun kielenpäällä roikkuu tonniviissataa plusmiinus jotain...
Minä ainakin laittasin putket ja letkut ojennukseen, en jaksas tommosta koiranoksennusta katella. Äkkiä menee tonni noihin. Syylärin saattaa saada korjattua muutamalla kympillä, pa-linjan vaikka kuparilla juottaa jos on metallissa ratkeamia tai jos vain gummilinja poikki niin sehän ei ole ongelma. Osa tiivareista kirittäviä.
Parisen tonnia saisin ite ton näköseen uppoamaan heti, ja sit voisin ite sanoa, että oisi sen kuntonen, että pelto-ojan päälle sitä voisin koetuttaa.
Minä ainakin laittasin putket ja letkut ojennukseen, en jaksas tommosta koiranoksennusta katella. Äkkiä menee tonni noihin. Syylärin saattaa saada korjattua muutamalla kympillä, pa-linjan vaikka kuparilla juottaa jos on metallissa ratkeamia tai jos vain gummilinja poikki niin sehän ei ole ongelma. Osa tiivareista kirittäviä.
Parisen tonnia saisin ite ton näköseen uppoamaan heti, ja sit voisin ite sanoa, että oisi sen kuntonen, että pelto-ojan päälle sitä voisin koetuttaa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Noh, ei ihan järjettömän näköinen lähtökohta olis kuitenkaan. Pellissä oli että alusta olisi 460, eli olis siis jokin -62-64 vuosmalliltaan vissiinkin.
Vaihteiston öljyt on normihuollon piirissä vaihdettava tietyin välein, tai nyt edes joskus, kerta 5-10v aikana, käyttötunneista periaatteessa riippumatta.....
Mootttoriöljyjä on ilmeisesti muistettu vaihtaa, ja kone olisi itsessään kunnossa oleva siis.
Hydeletkut on kuokissa "normaalia kulutustavaraa".
Tassujen, ja käännön tunkit voi saada irtokivistä ym materiaalista erilaisia fyysisiä kontakteja, koneen käyttötarkoituksesta johtuen, siis normi kulutustavaraa nekin....
Vaihteiston öljyt on normihuollon piirissä vaihdettava tietyin välein, tai nyt edes joskus, kerta 5-10v aikana, käyttötunneista periaatteessa riippumatta.....
Mootttoriöljyjä on ilmeisesti muistettu vaihtaa, ja kone olisi itsessään kunnossa oleva siis.
Hydeletkut on kuokissa "normaalia kulutustavaraa".
Tassujen, ja käännön tunkit voi saada irtokivistä ym materiaalista erilaisia fyysisiä kontakteja, koneen käyttötarkoituksesta johtuen, siis normi kulutustavaraa nekin....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68