Sivu 1/2

Saunan lämmitys

Lähetetty: 02 Joulu 2015, 20:13
Kirjoittaja nuffiko
Jatketaanpas näitä hypersupermegaextra suosittuja äänestyksiä. Monestiko sauna lämpiää viikossa? Kerran viikossa vai keskiviikko-lauantai? Vai vieläkö useammin?

Re: Saunan lämmitys

Lähetetty: 02 Joulu 2015, 20:35
Kirjoittaja nuhvi63
Kyllä joka toinen ilta lämpiää jos olen kotona, viikonloppuna useasti joka ilta :D
Puita onneksi on omasta takaa niin voi huoletta mättää pesään 8)

Re: Saunan lämmitys

Lähetetty: 02 Joulu 2015, 20:40
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Lähestulkoon joka ilta.

Re: Saunan lämmitys

Lähetetty: 02 Joulu 2015, 21:46
Kirjoittaja jamppi
Minimissään 5 kertaa viikossa, kesällä joka päivä.

Re: Saunan lämmitys

Lähetetty: 02 Joulu 2015, 23:06
Kirjoittaja nuffiko
Itsellä sisäsauna ja rantasauna. Sen verta likainen työ että saunaan mentävä melkein joka ilta. Puulämmitteisiä molemmat.
Emännällä sitten sisäsauna(sähköllä), pihasauna ja mökkisauna.

Aina jostain kesällä savu nousee.
Jos ei sitten saunasta niin savupöntöstä tai grillistä. :wink:

Re: Saunan lämmitys

Lähetetty: 03 Joulu 2015, 23:29
Kirjoittaja 10/60 TenSpeed
Joka ilta käyn saunomassa, ja sillontällön vielä uimassa, puilla tuota korvennettaan.

Re: Saunan lämmitys

Lähetetty: 05 Joulu 2015, 20:18
Kirjoittaja Tunkki
Äänestyksen jälkeen huomasin kuuluvani enemmistöön :D

Kerronpä tositarinan parista tutusta saunakaveristani. Vanhempi heistä sanoi saunassa nuoremmalle, että noustaampa parveen niin hiotaan. Nousivat ja hetken kuluttua sanavalmis nuorempi kysäisi, että mitäs me nyt sitten hiotaan?

Re: Saunan lämmitys

Lähetetty: 06 Joulu 2015, 11:32
Kirjoittaja 50v nuffilla
Puilla ne saunat lämpiää.
Ryskätöitten aikaan joka ilta. Ei ole vielä saunaveroa laitettu/keksitty...
Eikä ny luulis maailman saunan savuun kaatuvan... :wink:

Re: Saunan lämmitys

Lähetetty: 07 Joulu 2015, 17:10
Kirjoittaja nelosnuhvi
Talvisin ma-ke-pe-la pääsääntöisesti, tai sit fiiliksen mukaan :D kesällä taitaa puusauna lämmetä kaikkina päivinä paitsi sunnuntaina :wink:

Re: Saunan lämmitys

Lähetetty: 12 Joulu 2015, 17:55
Kirjoittaja nuffiko
Unohdin savusaunat tuosta.
Itse en ymmärrä että päivä lämmitetään ja puoli tuntia kylvetään... :roll:

Olettako rakennelleet niitä??
Taitaa olla nykyään vähän muoti-ilmiö.

Re: Saunan lämmitys

Lähetetty: 12 Joulu 2015, 18:02
Kirjoittaja jamppi
Kakarana meillä ei muuta saunaa ollutkaan kuin savusauna.
Mökillä mulla semmonen on mutta ei mistään muodin oikusta.

Mä en taas ymmärrä yhtään sähkösaunoja enkä infrapunasaunoja...tai no, käyhän ne kerrostalon vaatehuoneeseen :lol:

Re: Saunan lämmitys

Lähetetty: 12 Joulu 2015, 18:05
Kirjoittaja nuffiko
Kakarana oli kantovesikin.. :lol:

Sähkösaunakin menettelee kun terassille pääsee..ilmanvaihtohan sen ratkaisee..

Re: Saunan lämmitys

Lähetetty: 12 Joulu 2015, 19:58
Kirjoittaja nelosnuhvi
En oo ikinä savusaunassa saunonut :shock:

Re: Saunan lämmitys

Lähetetty: 12 Joulu 2015, 20:57
Kirjoittaja kari t
Kaksi kertaa tulee sähkösauna lämmitettyä viikossa.
Sähkösauna mielestäni parempi mitä jatkuvalämmitteinen puulla lämmitettävä kiuas, kokemusta on tuostakin, emännän kotipaikalla kun käymme niin siellä tulee rillattua itseä jatkuvalämmiteisessä joka ilta.
Sähkösaunassani termostaatti säädetty 70 - 75.teen asteseen, saa tosi hyvät löylyt, teranssia ei tosin ole mutta huvimaja ajanee saman asian.
Savusaunaa lämmitetty tänä vuonna lähes satatuntia, saattaa olla hieman enempikin, kylvetty kerran :wink:

Re: Saunan lämmitys

Lähetetty: 13 Joulu 2015, 09:42
Kirjoittaja Tammi
Puulla se sauna yleensä tulee lämmitettyä. Sauna on omakotitalossa ja kun naapurit ovat sen verran kauempana voi vapaasti vilvoitella ulkona verannalla. Ulkosaunasta nauttii kesäisin ja alkusyksystä, haaveena joskus laittaa semmoinen,